Palkittu yrittäjä mullistaa kattoremonttialaa

Pirkanmaalta valtakunnalliseksi laajentunut kattoalan kärkiyritys Hämeen Laaturemontti mullistaa koko toimialaansa uudella työskentelymallilla. Yritys alkaa tammikuusta lähtien toteuttaa kattoasennukset taloa ympäröiviltä telineiltä.

Työturvallisuus tuo asiakkaillekin mielenrauhaa.

Uudistus on merkittävä etenkin työturvallisuuden näkökulmasta. Suomessa sattui vuonna 2015 noin 127 000 työtapaturmaa, josta rakennusalan tapaturmia oli yli 5000.  Hämeen Laaturemontin perustaja ja toimitusjohtaja Kimmo Riihimäki uskoo, että siirtyminen telineille paitsi parantaa yrityksensä palveluita myös näyttää suuntaa muille yrityksille.

”Kattoalan johtavana toimijana olemme saaneet myös viranomaishuomiota koska meilläkin on vuosien varrella sattunut onnettomuuksia. Siksi päätimme viedä asentajien työergonomian ja turvallisuuden kerralla uudelle tasolle”, Riihimäki perustelee.

Uutta toimintamallia on testattu yrityksessä puoli vuotta ja kokemukset ovat olleet kannustavia.

”Ennakoimme jo koekäyttö- ja asiakaskokemustemme perusteella, että ala tulee seuraamaan esimerkkiä ja myös viranomaiset haluavat varmasti tukea kehityssuuntaa.”

Merkittävä parannus myös asiakkaan näkökulmasta

Telineillä työskentely minimoi riskin henkilövahingoista, turvaa kulun talon sisälle asennustyön aikana ja vähentää putoavien purkutavaroiden aiheuttamia vahinkoja pihamaalle. Myös viimeistelytöiden laatu paranee entisestään, kun työ voidaan tehdä ergonomisesta työasennosta ilman riskialtista kurottelua.

Asiakkaiden mahdollisuus tarkistaa työn jälki helpottuu telineiden myötä merkittävästi. Lisäksi työturvallisuuden koheneminen tuo asiakkaille mielenrauhaa.

”Kukaan ei halua oman talon remonttityömaalle onnettomuuksia tai vahinkoja. Meidän kattomme alla on hyvä olla niin asiakkaan kuin työntekijän”, Riihimäki maalailee.

Katto säältä suojaan yhdessä päivässä

Ensimmäisen kerran Hämeen Laaturemontti mullisti toimialaa lähes 20 vuotta sitten kehittämällä nosturiavusteisen asennuskonseptin pientaloja varten. Konsepti vei työergonomian uudelle tasolle, kun raskaiden tavaroiden nostot ja siirrot koneellistettiin. Se myös vastasi asiakkaiden tarpeeseen saada kattoremontti tehdyksi nopeasti ja yhtäjaksoisesti.

Koneellisen asennuksen myötä Hämeen Laaturemontti tuli tunnetuksi ”Katto kahdessa päivässä” -lupauksestaan. Hämeen Laaturemontin menetelmällä pientalokohteista saadaan yli 85 % kokonaan säältä suojaan, eli pintamateriaalille asti, jopa ensimmäisen työpäivän aikana. Loputkin 15 % kohteista rakennetaan yhdessä päivässä sadesuojaisaan aluskatevaiheeseen.

Uudessa telineasennuksessa työpäiviä tulee telineiden pystytyksestä ja purusta kaksi lisää, mutta remonttikohde on edelleen säältä suojassa koko remontin ajan ja kattoremontti tehty muutamassa työpäivässä.

Lisätietoja ja haastattelut:

toimitusjohtaja Kimmo Riihimäki
kimmo.riihimaki@laaturemontti.fi
0400 730 671

Työturvallisuus tuo asiakkaillekin mielenrauhaa.
Hämeen Laaturemontin asentaja vanhan katon purkutyössä. Taloa kiertävien telineiden käyttö tarjoaa monta parannusta kattoremonttialan nykyiseen toimintamalliin, jossa asentajat ovat katolla suojakaiteiden ja valjaiden varassa.

Vuonna 1993 perustettu Hämeen Laaturemontti -konserni on kasvanut yli 500 henkeä työllistäväksi kattoalan kärkiyritykseksi, joka tekee tänä vuonna yli 5000 kattoremonttia. Konserniin kuuluu myös Vesivek-sadevesijärjestelmiä ja kattoturvatuotteita valmistava kotimainen Nesco. Nykyään yritys toimii myös Ruotsissa nimellä Nordisk Takexpress. Hämeen Laaturemontti on tunnettu parhaiten Kahden päivän kattoremontti -konseptistaan, jossa asiakkaan koti saadaan säältä suojaan saman päivän aikana.

Keisari vierailee Keravalla lasten hyväksi12.6.2018 06:55:00 EEST | Tiedote

– Vesivek järjestää hyväntekeväisyyshuutokaupan Aki Palsanmäen johdolla Keravalla, osoitteessa Sementtikuja 3, vietetään sunnuntaina 17.6. klo 13:00 alkaen Vesivekin uuden hallin avajaisia, jonne kaikki halukkaat ovat tervetulleita. Tapahtumassa juhlistetaan samalla toukokuussa tapahtunutta nimiuudista, missä Hämeen Laaturemontti ja Vesivek yhdistyivät Vesivek-nimen alle selkeyttääkseen palveluaan. Tapahtumassa kävijät pääsevät juttelemaan ja vaihtamaan ajatuksia toimitusjohtaja Kimmo ”Hiace-Kimmo” Riihimäen kanssa. 500:lle ensimmäiselle kävijälle on tarjolla maukasta hernesoppaa sekä munkkikahvit. Kaikkien kävijöiden kesken arvotaan 1500 euron arvoinen ränni- tai kattoturvatuotepaketti!

Hyväntekeväisyyshuutokauppa Lohjalla - meklarina huutokauppakeisari Aki Palsanmäki29.1.2018 07:45:00 EET | Kutsu

Hämeen Laaturemontti järjestää 11.2.2018 klo 13:00 alkaen Lohjalla uuden toimipaikan avajaiset, jonne kaikki halukkaat ovat tervetulleita. Tapahtumassa kävijät pääsevät juttelemaan ja vaihtamaan ajatuksia toimitusjohtaja Kimmo ”Hiace-Kimmo” Riihimäen kanssa. 500:lle ensimmäiselle kävijälle on tarjolla maukasta läskillä höystettyä hernesoppaa ja tietenkin munkkikahvit!

Menestynyt käsityöläisyrittäjä haluaa kannustaa kädentaitajia – tänä keväänä stipendin saa yli 70 nuorta2.6.2017 15:10:18 EEST | Tiedote

Hämeen Laaturemontin toimitusjohtajan Kimmo Riihimäen nimeä kantava säätiö jakaa kevätlukukauden 2017 päätteeksi stipendejä niin peruskoulun yläluokkien oppilaille kuin myös ammattiin valmistuville nuorille kädentaitajille. Riihimäki haluaa rohkaista nuoria käsityöläisiä hakeutumaan jatko-opiskeluissaan kädentaitoja vaativien ja opettavien alojen pariin. En halua vähätellä lukuaineiden merkitystä, mutta niistä puhuttaessa huomiotta jää usein kaltaiseni, jotka saavat paremmin asioita aikaan käsillään. Kaikki eivät ole hyviä kielissä tai matematiikassa, vaan tykkäävät ja haluavat tehdä käsillään. Haluan kannustaa juuri heitä stipendein, Riihimäki sanoo. Säätiön vuosittain jakamat stipendit on tarkoitettu ensisijaisesti perus- ja ammattikoulun puu-, metalli- ja käsitöiden opiskelijoille. Myös muut kädentaitoja vaativat oppiaineet otetaan huomioon mahdollisuuksien mukaan. Riihimäki kehottaa ihmisiä katsomaan ympärilleen ja miettimään, mihin kaikkeen kädentaitoja tarvitaan myös tulevaisuude