Gutsy Animations

PALKITUN MUUMILAAKSO-SARJAN LUONUT SUOMALAINEN GUTSY ANIMATIONS KASVUUN UUSIEN SIJOITTAJIEN VOIMALLA: MUKANA MYÖS MOOMIN CHARACTERS

Tuotantoyhtiön tarjonta laajenee draamasarjoihin ja uusiin originaaleihin animaatioprojekteihin

Helsinki, Syyskuu 2., 2020. Viime vuoden katsotuimmaksi tv-sarjaksi nousseen Muumilaakso-sarjan luonut tuotantoyhtiö Gutsy Animations on ottanut rohkean kasvuaskeleen taannoisen rahoituskierroksen jälkeen. Sekä Tove Janssonin perustama perheyritys Moomin Characters Ltd Oy että Bulls Pressin ja Rights and Brandsin emoyhtiö Bulls Holding AB astuvat vähemmistöosakkaiden rooliin ja tulevat osaksi yrityksen hallitusta yhdessä muiden yksityissijoittajien kanssa.

Sijoittajat liittyvät mukaan yritykseen sen kasvuvaiheessa ja tuotantojen määrän laajentuessa aikuisille suunnatun draaman ja uuden lapsille suunnatun 2D-animaatiosarjan avulla. Kummassakin projektissa on vahvasti läsnä pohjoismainen luonto sekä vaikuttavat naishahmot.

“Olemme iloisia saadessamme tulla mukaan kehittämään Gutsy Animationsia osaomistajina. Gutsy Animations täydentää hienolla tavalla Moomin Charactersin ympärille kehittynyttä kulttuuritoimijoiden ekosysteemiä. Palkittu Muumilaakso-animaatiosarja on meille luonnollisesti ensisijaisen tärkeä, mutta olemme kiinnostuneita myös luomaan skaalautuvan yhteistyömallin joka auttaa muita edustamiamme kirjailijoita, kuvittajia ja muita tekijänoikeuksien haltijoita hyvin kilpaillulla markkinalla. Gutsy Animationsin huipputiimi täydentää osaamistamme mainiolla tavalla.” Roleff Kråkström, Moomin Characters Ltd Oy.

Marika Makaroff, Gutsy Animationsin toimitusjohtaja sanoo: “Olemme erittäin kiitollisia partnereiden ja sijoittajien osoittamasta tuesta. Tuotantojemme määrä tulee kasvamaan ja kehitämme Muumilaakson lisäksi mm. psykologista draamasarjaa sekä uutta ihastuttavaa animaatiosarjaa lapsille. Kaikki projektimme antavat hyvän esimerkin siitä, millaisia tarinoita me Gutsy Animationsilla haluamme kertoa: rohkeat hahmot sekä luonnon taikuus ja mytologia värittävät kaikkia tuotantojamme ja haastavat sekä inspiroivat katsojia läpi sukupolvien.”

Lisätietoa:
Gutsy Animations, Reetta Ranta
reetta.ranta@gutsy.fi

Haastattelupyynnöt:
Blueprint DDA / gutsy@ddapr.com

Hämeentie 155C

See Good. Be Gutsy.

We are a company who believes that the world is in need of funny, clever and meaningful content. All of our productions are aimed at international audiences with positive impact.

Business Finland on tukenut Muumilaakso-sarjan tuotantoa.

Moomin Characters

Moomin Characters Oy Ltd on virallinen muumi-hahmojen tekijänoikeuksien valvoja. Kaikki Muumilaakson hahmot ovat maailmanlaajuisesti rekisteröityjä tavaramerkkejä. Muumit ovat yksi Suomen suurimmista vientituotteista, ja niillä on maailmanlaajuinen fanikunta. Tove Jansson (1914-2001) kirjoitti ja kuvitti muumeista yhdeksän romaania, neljä kuvakirjaa ja satoja sarjakuvia vuosien 1945 ja 1970 välillä. Kirjoja rohkeista ja seikkailunhaluisista, mutta perhekeskeisistä muumeista on käännetty yli 55 kielelle ja niitä painetaan yhä nykyään ympäri maailmaa.

Rights and Brands on yrityksen maailmanlaajuinen agentti lisenssiasioissa.

Bulls

Bulls, founded in 1929 by the Swedish Steinsvik family, is an international content agency for editorial, publishing and brand licensing. Bulls has worked together with the Jansson family since the 1950’s, assisting in building the Moomin global brand. Bulls is co-founder of the agency R&B Licensing, with the mission to bring Nordic brands and stories to a global arena.

Septem Partners Oy

Gutsy Animationsin ensimmäisen sijoituskierroksen neuvonantajana toimi Septem Partners Oy.