Pallon herruudesta taistellaan kesällä myös kirjoissa – katsasta jalkapalloaiheiset uutuusteokset

Kesäkuun 14. päivä alkavat jalkapallon MM-kisat Venäjällä. Kokosimme paketin kevään jalkapalloaiheisia kirjoja, joiden avulla kaikenikäiset fanit pääsevät Fifa World Cup 2018 -kisatunnelmaan.

Tietoa ja valtaa

Vesa Vares: Pallon herruus (03/18)

Millaista jalkapalloa pelattiin keskitysleireillä, mitä laji merkitsi Mussolinille, miksi tähtipelaajasta maksetaan 200 miljoonaa euroa?

Pallon herruus kertoo jalkapallosta paitsi vallankäytön välineenä myös keinona taistella demokratian ja kansallisten oikeuksien puolesta. Kirja on juuri nyt ajankohtainen: Venäjälle ja Qatarille myönnetyt MM-turnaukset on nähty merkkeinä kuningaslajiin pesiytyneistä ongelmista.

MM-kisojen virallinen historia (06/18)

Kattava ja virallinen kuvaus kaikista 20 FIFA World Cup -kisoista. Täynnä huikeita valokuvia, ainutlaatuisia haastatteluja ja harvinaisia artikkeleita FIFA World Museumista. Upea kirja kertoo tapahtuman taustoja ja esittelee mieleenpainuvia hetkiä FIFAn historiasta.

Nuoremmille faneille

Kevin Pettman: FIFA WORLD CUP MM-kisat Tietoa ja puuhaa (03/18)

Jalkapallofanin unelmakirja tarjoaa tiivistä tietoa turnauksen parhaista pelaajista ja tähtijoukkueista. Mukana myös täytettävät listat, tehtäviä ja tarroja.

Lasse Anrell: Kotikenttien kingi (02/18)

Ali, Bruno ja Emma harjoittelevat joukkuetovereidensa kanssa pallonhallintaa ja harhautuksia tosi tarmokkaasti. Sen vuoksi futisseura haluaa palkita heidät: lapset pääsevät saattajiksi seuran edustusjoukkueen seuraavaan kotiotteluun. Huippua!

Eikä siinä vielä kaikki. Myöhemmin kesällä lapset saavat osallistua Gothia Cup -turnaukseen, johon saapuu joukkueita kaikkialta maailmasta. Miten jännää majoittua kouluun!

Lasse Anrell: Messi on mahtava (06/18)

Ystävykset Ali, Bruno ja Emma ovat harjoitelleet joukkueensa kanssa ahkerasti koko kevään. Valmentajalla on heille jymy-yllätys: joukkue pääsee kesälomalla Barcelonaan turnaukseen, joka on nimetty supertähti Messinmukaan. Lasten riemulla ei ole rajoja.

Joukkue ryhtyy harjoittelemaan vimmatusti. Matkakuume alkaa nousta. Millainen kaupunki Barcelona oikein on? Entä jos joukkue tapaa turnauksessa itsensä Messin!

Haastattelupyynnöt ja arvostelukappaleet: Adèle Couavoux ja Hannele Tavi

Pallon herruus
FIFA WORLD CUP
Tietoa ja puuhaa
Messi on mahtava
Kotikenttien kingi

Katja Kallion Valkokangastuksia tarjoaa valloittavia ja omaperäisiä huomioita elokuvista ja elämästä7.2.2019 13:06:00Tiedote

”Elokuvateatteri on aina ollut turvasatama niille, jotka tuntevat yksinäisyyttä ja ulkopuolisuutta”, sanoo kirjailija, elokuvakirjoittaja Katja Kallio. Valkokangastuksia kuvaa hänen omaa matkaansa kauas muista ihmisistä elokuvateatterin turvaan, ja sieltä takaisin muiden joukkoon. Kirja on täynnä omaperäisiä huomioita elokuvista, tv-sarjoista ja elämästä.

Anna-Reetta Sipilä Otava Oppimisen palvelujen liiketoimintapäälliköksi7.2.2019 10:00:30Tiedote

Anna-Reetta Sipilä (KM) on nimitetty Otava Oppimisen palvelujen liiketoimintapäälliköksi vastuualueenaan alakoulu ja esiopetus. Hän aloittaa tehtävässään 4.3. Sipilä siirtyy Otavaan Edukustannukselta kustannuspäällikön tehtävästä. ”On todella hienoa, että saamme Anna-Reetan joukkoomme. Hänen osaamisensa ja asenteensa täydentävät hienosti Oppimisen palveluiden kokonaisuutta. Odotan innolla, että yhteinen tekemisemme pääsee vauhtiin”, sanoo Otava Oppimisen palveluiden kustannusjohtaja Teuvo Sankila. ”Olo on motivoitunut ja innostunut! Otavalla yhdistyvät hienolla tavalla paitsi kyky tuottaa ammattimaisia palveluita koulujen tarpeisiin myös tahto auttaa oppilaita ja opettajia tulevaisuuden muutoksissa. Se inspiroi ja tuo hyvää potkua tekemiseen”, iloitsee Anna-Reetta Sipilä. Samassa yhteydessä Otava Oppimisen palveluissa liiketoimintapäälliköiksi nimitetään Eeva Lahdenmäki vastuualueenaan lukio ja toinen aste, Inka Hedman vastuualueenaan yläkoulu ja ruotsinkielinen kustantaminen sekä Mari