Palokuntalaisten tulevaisuudesta päätetään Vaasassa 9.6.

Kutsumme teidät lehdistötilaisuuteen ke 6.6. klo 8.30 Hotel Astorissa, os. Asemakatu 4, Vaasa. Tilaisuudessa kerrotaan lauantaina 9.6. Vaasan katukuvassa näkyvästä Yleisestä palokuntalaiskokous -tapahtumakokonaisuudesta, joka tuo rantakaupunkiin palokuntalaisia ympäri maan.

Lauantaina 9. kesäkuuta Vaasassa järjestetään Yleinen palokuntalaiskokous. Tapahtuma järjestetään 28. kerran. Edellisen kerran kokous oli Helsingissä vuonna 2014. Yleiseen palokuntalaiskokoukseen kokoontuvat kaikkien palokuntamuotojen edustajat kehittämään alan ammattitaitoa ja toimintaedellytyksiä sekä keskustelemaan palokuntatoiminnan tulevaisuudesta. Tänä vuonna tapahtumaan on ilmoittautunut yli 200 palokuntalaista ympäri Suomen. Tapahtuman järjestää Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö SPEK.

Kaupungintalolla järjestettävässä kokouksessa käsitellään palokuntien parhaaksi laadittua toimintaohjelmaa, jonka aiheina ovat mm. tunnettuus sekä rekrytointi. Toimintaohjelman on laatinut Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö ja sen on hyväksynyt Suomen Sopimuspalokuntien Liitto sekä Suomen Palopäällystöliitto. Kokousta edeltävänä päivänä palokuntien hallitusten puheenjohtajat kokoontuvat yhteen President’s forum -tilaisuuteen.

Palokuntalaiset aina valmiina tositoimiin

Palokunnat ovat keskeinen osa yhteiskuntamme pelastusjärjestelmää. Ne ovat mukana onnettomuuksien ehkäisyssä, sammutustöissä, pelastustehtävissä ja väestönsuojelussa. Palokuntatoiminta on haasteellista ja monipuolista toimintaa: opastusta, neuvontaa, koulutusta ja ennen kaikkea antoisaa yhdessäoloa.

Palokuntatoimintaa ohjaa ja koordinoi Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö (SPEK), joka on palo-, pelastus- ja väestönsuojelualan valtakunnallinen keskusjärjestö.
Palokunnat kuuluvat kiinteästi suomalaiseen turvallisuuteen. Nykyajan palokunta on tehokkaasti toimiva yksikkö, jossa ihmiset tekevät turvallisuustyötä – harrastuksestaan nauttien ja osaamistaan kartuttaen.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Yleinen Palokuntalaiskokous Vaasassa 9.6.Siirry videokanavalle

Sirpa Suomalainen, p. 040 169 8818, SPEK
Reijo Malkamäki, p. 040 169 0997, SPEK