Palopäällystöpäivät 2020 on peruttu turvallisuus- ja terveyssyistä

Suomen Palopäällystöliiton johto on tehnyt päätöksen perua Palopäällystöpäivät 2020 turvallisuus- ja terveyssyistä.

Tänä vuonna pelastus- ja turvallisuusalan toimijat eivät pääse kohtaamaan Palopäällystöpäivillä, mutta Palopäällystöliitto pyrkii tuomaan päiville suunniteltuja aiheita esille muussa toiminnassaan.

Koronavirustartunnat ovat alkaneet uudelleen lisääntyä Suomessakin, ja varotoimien tärkeyttä korostetaan ponnekkaasti asiantuntijoiden toimesta. Varautumisen toimijana myös Palopäällystöliiton tehtävä on kantaa kortensa kekoon ja varmistaa, etteivät liiton tilaisuudet edesauta taudin leviämistä. Näihin syihin vedoten on elokuulle 2020 (viikolle 34) suunnitellut Palopäällystöpäivät päätetty jättää toteuttamatta.

Päätöksellä Palopäällystöliitto kunnioittaa ja vaalii pelastus- ja turvallisuusalan ammattilaisten, osallistujien, näytteilleasettajien, luennoitsijoiden ja oman henkilöstön turvallisuutta, terveyttä ja turvallisuuskriittistä roolia yhteiskunnassa. Palopäällystöliitto haluaa myös omalla toiminnallaan vahvistaa viranomaisten viestiä varotoimien tärkeydestä ja toimia esimerkkinä suositusten noudattamisesta.

Myös imagollisesti yli 300 turvallisuuskriittisen toimijan kokoontuminen nykyisessä tilanteessa olisi riski. Emme myöskään halua jättää arviointia osallistumisesta jäsenistömme ja sidosryhmien harteille.

Monet erinomaiset keskustelut jäävät nyt toteutumatta livenä, mutta pyrimme nostamaan Palopäällystöpäiville suunniteltuja aiheita esille muilla keinoilla. Toivottavasti tilanne ensi keväänä on pandemian osalta parempi ja pääsemme vihdoinkin kokoontumaan yhdessä myös Palopäällystöpäivien merkeissä.

Kiitämme lämpimästi jokaista ymmärryksestä.

Inhimillisesti, ammatillisesti, luotettavasti – yhteistyössä,

Suomen Palopäällystöliiton väki

Suomen Palopäällystöliitto on palo-, pelastus- ja siviilivalmiuden asiantuntijaorganisaatio, josta löydät asiantuntijoita ja tietoa pelastus- ja turvallisuusalaan liittyen. Kauttamme tavoitat helposti pelastusalan johtavat viranhaltijat esimerkiksi tiedonhankintaa varten.

Pelastusalan asiantuntijaorganisaationa meillä on osaavan toiminnan lisäksi asiantuntijaelinten ja jäsenistön tuki. 2 000 jäsenen avulla autamme asiantuntijan luo.

Kun etsit pelastus- tai turvallisuusalan asiantuntijaa, olethan yhteydessä meihin.