Paluu Jumalattaren luontoon – Polku pohjoisen voiman ja myyttien juurille

Syvä kiinnostus kasvien voimaan, kansanperinteeseen ja mystiikkaan saivat Eeva Maria Leinon kirjoittamaan Luojattarista, voimanaisista ja muinaissuomalaisesta tarustosta ammentavan upean oppaan, joka on luotu nykypäivän naisen elämää ajatellen. Leino on kasvituntija, hyvinvointivalmentaja ja yrittäjä, joka työssään haluaa auttaa naisia löytämään yhteyden luontoon oman mytologiamme naiseuden kautta. Kirja tarjoaakin uudenlaisia näkökulmia suomalaiseen mytologiaan. Se innostaa katsomaan kasvimaailmamme rikkauksia uusin silmin sekä tukee oman voiman löytymistä nykypäivän nopeatempoisen tahdin keskellä.
Kirjan kansikuva ja kortit: Tytti Leiwo; Kuva: Julia Alakulju

Paluu Jumalattaren luontoon – Polku pohjoisen voiman ja myyttien juurille (Viisas Elämä) on Eeva Maria Leinon esikoisteos, joka vie lukijan matkalle jumalatarten maailmaan, pohjoiseen luontoon. Teos sisältää 26 muinaissuomalaista jumalatar –korttia Päivättärestä Äimättäreen. Kortit heräävät eloon Tytti Leiwon upeissa kuvituksissa. Ne vievät muinaisten viisauksien äärelle käytännönläheisellä tavalla harjoitusten, reseptien ja rituaalien muodossa. Opas itsessään antaa tietoa muun muassa villiyrteistä, parantavista öljyistä ja lemmenrohdoista sekä luomisvoimaa ja intuitiota vahvistavista harjoitteista.

Eeva Maria Leino on kasvituntija, hyvinvointivalmentaja, innovaattori ja yrittäjä. Hän opiskelee edelleen intohimoisesti kasvimaailman saloja ja niiden voimien ymmärtämistä. Leino tekee naisille muun muassa voimauttavia seremoniakylpyjä, joiden ympärille hän on luonnut oman kylpysuolatuotesarjan.

Kuvittaja Tytti Leiwo on kuva-artesaani sekä etnologian ja antropologian yliopisto-opiskelija. Hän on kiinnostunut erityisesti pohjoisesta etnografiasta, syväekologisesta ajattelusta sekä kohtuullistamisesta elämäntapana.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Eeva Maria Leinon ja Tytti Leiwon kirjaesittely

Kirjan kansikuva ja kortit: Tytti Leiwo; Kuva: Julia Alakulju
Kuvat: Mia Järvisalo (kuva oikealla), Kati Hiltunen (kuva vasemmalla)