PANDAKILLI – MONIN VERROIN PANDAAKIN UHANALAISEMPI!

Suojelemme mieluusti suureen yleisöön vetoavia, suuria ja sympaattisia eläimiä, samalla kun pienet ja mitättömän tuntuiset lajit jäävät vähälle huomiolle. Kaikki lajit ovat kuitenkin arvokkaita ja niillä on oma paikkansa ekosysteemeissä ja ravintoverkoissa.

Mediassa huomio keskittyy usein merten muovisaasteisiin ja korallien haalistumiseen, vaikka makean veden eliöyhteisöt ovat vielä suuremmassa vaarassa. Kalojen sukupuuttonopeus on tällä hetkellä lähes 600-kertainen verrattuna menneiden vuosimiljoonien keskimääräiseen nopeuteen ja valtaosa näistä pysyvästi kadonneista lajeista on juuri makean veden kaloja.

Meksikon Suomen suurlähettiläs, herra Ernesto Céspedes osallistui keskiviikkona 29. elokuuta SEA LIFEn järjestämään julkistamistilaisuuteen ja antoi oman arvovaltaisen tervehdyksensä samankaltaisten suojeluhankkeiden jatkuvuuden tärkeydestä. Tämän lisäksi tilaisuudessa kuultiin myös kalalajien suomenkielisistä nimityksistä sekä makean veden lajien uhanalaisuudesta ja suojelutyöstä.

Intendentti Markus Dernjatin

SEA LIFE Helsinki –markkinointi