Pardian hallitus hyväksyi neuvottelutuloksia

Palkansaajajärjestö Pardian hallitus hyväksyi kokouksessaan 2.2. neuvonta-alan runkosopimuksen ja Helsingin yliopiston kiinteistöpalveluyhtiön työehtosopimuksen. Paltan erityisalojen neuvottelutulos hyväksyttiin alustavasti edellyttäen, että yrityskohtaisissa neuvotteluissa päästään neuvottelutulokseen.

Pardian jäsenjärjestöjen nimissä olevista työehtosopimuksista on saavutettu sopu Alkoholialan toimihenkilöiden sopimuksesta, Seminologien ja keinosiemennysasemien työehtosopimuksesta sekä Kelan talokohtaisesta työehtosopimuksesta.

Sopimusneuvottelija käydään Pardian aloilta valtion virka- ja työehtosopimuksesta, yliopistojen yleisestä työehtosopimuksesta, yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimuksesta ja Kansallisgallerian työehtosopimuksesta sekä rautatiealan toimihenkilöitä koskevasta työehtosopimuksesta.

Kaikissa sopimuksissa ollaan sopimuksettomassa tilassa, koska sopimuskaudet päättyivät 31.1.2018.

- Tavoitteena on saavuttaa neuvotellen sopimukset kaikilla Pardian sopimusaloilla. Tarvittaessa neuvotteluja vauhditetaan erilaisilla järjestöllisillä toimenpiteillä, Pardian puheenjohtaja Niko Simola sanoo.

Pardian hallitus antoi valtuudet käyttää tarvittaessa järjestöllisiä toimia Pardian sopimuksettomilla aloilla.

Lisätietoja: Pardian puheenjohtaja Niko Simola, gsm 040 566 8517