Paremmin sanottu kuin tehty

Saitko asiakkaalta tulikivenkatkuisen reklamaation? Alkaako ikäviä viestejä kirjoittavasta valittajasta tulla jo varsinainen maanvaiva? Miten reagoit rakentavasti ja positiivisella otteella haastaviin viestintätilanteisiin?

Paremmin sanottu kuin tehty tarjoaa käytännönläheistä opastusta sekä kelpo neuvoja ja vinkkejä kirjalliseen asiakasviestintään ja yleensäkin haastaviin viestintätilanteisiin. Kirjassa esitetään myös arvokkaita näkemyksiä aiheesta eri toimialojen asiantuntijoiden suulla. Kirjassa on runsaasti harjoitustehtäviä, ja siinä tarjotaan vastausmalleja erilaisiin kirjallisiin vuorovaikutustilanteisiin.

Kirjan avulla viestijä oppii yhdenmukaistamaan niin omaa kuin yrityksenkin viestintää sekä räätälöimään viestinsä vastaanottajan mukaan. Lisäksi käsitellään viestintäetikettiin kuuluvia perusasioita sekä tutustutaan some- ja chat-viestinnän saloihin. Ja mikä parasta: tämä kaikki tapahtuu herkällä korvalla toista viestijäosapuolta kuunnellen, niin että viestijän oma ääni pääsee kuuluviin ja henkilökohtainen ote säilyy viestintätilanteen alusta loppuun.

Kirjan tarjoamat ohjeet ja reagointimallit ovat omiaan luomaan luottamusta viestijäosapuolten välille ja näin tukemaan yhdenmukaisen palvelukulttuurin muodostumista.

FM, KTK Taina Parviainen kouluttaa kieleen ja viestintään liittyvistä aihealueista, kuten kielenhuollosta, mainonnasta, asiakasviestinnästä ja esiintymisestä. Hän on toiminut kustannusalalla yli kymmenen vuotta. Paremmin sanottu kuin tehty on Tainan neljäs teos.

Tervetuloa julkistustilaisuuteen pe 26.1. klo 8.30–10.30 kauppakamarille Koulutustila Metropoliin (Kalevankatu 12, 2. krs).

Ilmoittautuminen kustannus@helsinki.chamber.fi

Lisätietoa:
Katariina Suominen, myyntipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari
Puh.: 045 7733 2978
Hilkka Vainio, markkinointipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari
markkinointi@helsinki.chamber.fi

Kauppakamari on arvostettu ammattikirjallisuuden kustantaja, joka julkaisee vuosittain kymmeniä ajankohtaisia teoksia mm. juridiikan, johtamisen ja työsuhteen, taloushallinnon ja verotuksen aihealueilta. Muita suosittuja tuotteita ovat mm. www.kauppakamaritieto.fi, ammattilaisen ajantasainen verkkopalvelu, sekä säännöllisesti päivitettävät kansiot.

www.kauppakamarikauppa.fi.

Henkilötietojen käsittely – EU-tietosuoja-asetuksen vaatimukset11.12.2017 10:57Tiedote

Yrityksillä on kova kiire selvittää, mitä uusi tietosuoja-asetus tuo tullessaan toukokuussa 2018. Kyseessä on lähes jokaista yritystä koskeva iso muutos. Kauppakamarien viime keväänä toteuttamassa kyselyssä vain 38 prosenttia yrityksistä kertoi varautuneensa tietosuoja-asetuksen uudistukseen. Heikointa valmistautuminen oli pienissä, alle 50 henkilöä työllistävissä yrityksissä, joissa valmistautuneita oli alle kolmannes.