ParkkiPate Oy luo uusia työpaikkoja Suomeen

Suomalainen ParkkiPate Oy on yksityisen pysäköinninvalvonnan markkinajohtaja Suomessa. ParkkiPate on kasvanut yli 100 henkilön organisaatioksi seitsemän vuoden aikana. Vuonna 2016 liikevaihto kipusi lähes 7 miljoonaan euroon.

ParkkiPate Oy:n kasvu jatkuu vahvana ensi vuonna, minkä johdosta yritys palkkaa yli 30 uutta työntekijää ja tulee olemaan alansa suurin työllistäjä Suomessa.

Liiketoiminta ja henkilömäärä vahvassa kasvussa

Tulevaisuudessa kasvua haetaan pysäköinninvalvonnan lisäksi erityisesti maksullisen pysäköinnin puolelta, jossa ParkkiPate Oy operoi jo tällä hetkellä useita kymmeniä kohteita suurimmissa kaupungeissa. Uusimpana kohteena on Niittykummun metrokeskus. Metrokeskukseen on toteutettu maksullinen pysäköinti lippuautomaateilla sekä asennettu autopaikkatunnistimet ja -laskurit näytöillä. Metrokeskus toimii juuri avatun länsimetron liityntäpysäköintialueena Espoon Niittykummussa.

ParkkiPaten avulla pysäköintialue voidaan muuttaa maksulliseksi, jolloin alueen haltija saa sen tuottavaan käyttöön. Palvelu sisältää esimerkiksi pysäköintilippuautomaatit, sähköiset paikanvuokrausjärjestelmät ja puomiratkaisut. ParkkiPate toteuttaa maksullisen pysäköinnin ratkaisut pysäköintialueen haltijalle ja vuokraa pysäköintialueita myös itse.

ParkkiPate Oy toimii valtakunnallisesti sekä pysäköinninvalvonnassa että maksullisen pysäköinnin operoinnissa. Vahvan kasvun myötä ParkkiPate Oy tarvitsee myös lisää työntekijöitä. Yrityksellä aukeaa nyt 30 uutta pysäköinninvalvojan, myyjän sekä maksullisen pysäköinnin asiantuntijan työpaikkaa. ParkkiPate Oy:n liikevaihtoennusta vuodelle 2018 on 10 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 140 henkilöä.

Christian Metsäranta

ParkkiPate Oy
christian.metsaranta@parkkipate.fi

EduImpact Venture Capital Oy ja Zeroten Oy yhteistyöhön vauhdittamaan koulutusalan kasvuyrityksiä27.3.2018 09:10Tiedote

EduImpact Venture Capital Oy on uusi pääomasijoitusalan hallinnointiyhtiö. Sen EduImpact Fund -rahasto tulee keskittymään innovatiivisiin koulutusalan startup-yhtiöihin sekä varhaisen vaiheen kasvuyhtiöihin. EduImpactin yhteistyökumppanina toimii koulutusalan yrityskiihdyttämö xEdu, joka on Euroopan arvostetuimpia koulutusalan startup-yritysten hautomoja. Mainos- ja viestintätoimisto Zeroten Oy on valittu EduImpact Venture Capitalin vahvistetuksi kumppaniksi, kun EduImpact Fund -rahaston startup- ja kasvuyhtiöiden tuotteita ja palveluja aikanaan kaupallistetaan.