Partioaitta Oy

Partioaitta lahjoittaa yli 160 000 euroa luonto- ja ympäristöhankkeisiin

Partioaitta tekee merkittävän lahjoituksen suomalaiseen ympäristönsuojeluun ja luonnossa liikkumisen edistämiseen. Lahjoituksen kohteina ovat Helsinki Foundation, John Nurmisen Säätiö sekä Luonto- ja ympäristökoulujen liitto ry. Vuodesta 2016 alkaen jaettua Ympäristöbonusta on lahjoitettu yhteensä jo 655 000 euroa.
Kuva: Helsinki Foundation

Ulkoilu- ja retkeilyvarusteiden vähittäismyyntiin erikoistunut Partioaitta jakoi torstaina 20.1. järjestetyssä Ympäristöbonustilaisuudessaan 163 546 euron lahjoituksen Suomen luonnon suojelemiseksi ja ulkoliikunnan tukemiseksi. Yleisölle avointa tilaisuutta oli mahdollista seurata videolähetyksenä.

Yli 80 000 euroa vanhan metsän suojeluun

Partioaitan lahjoitussumma muodostuu yrityksen kanta-asiakasjärjestelmän, 365-klubin, kautta tehdyistä ostoista, joista 1 % ohjataan hyväntekeväisyyteen Ympäristöbonuksena. Ympäristöbonus jaetaan luonnonsuojelu- ja yhteiskuntavastuukohteille, jotka klubilaiset valitsevat äänestämällä.

”Lahjoitimme Ympäristöbonusta nyt kuudennetta kertaa, ja tämä on meille pysyvä ja konkreettinen tapa tukea ympäristönsuojelua ja luonnossa liikkumista”, kertoo Partioaitan toimitusjohtaja Nina Ehrnrooth.

Saamallaan 81 773 euron lahjoituksella Helsinki Foundation perustaa yksityisen luonnonsuojelualueen. Bonuksen avulla ja moninkertaisen suojelutavan turvin, Helsinki Foundation säilyttää vanhaa metsää tuleville sukupolville. Osassa ennakkoon katsotuista kohteista on puita, joiden ikä on yli 100 vuotta. Osa alueista on tällä hetkellä myös liikuntaesteisten lasten luontokohteita ja tavoitteena on jatkossakin mahdollistaa luonnon virkistyskäyttö erityisryhmille.

Lähes 50 000 euroa puhtaalle Itämerelle ja yli 30 000 euroa lasten luonnossa oppimiseen

John Nurmisen Säätiö toteuttaa 49 064 euron tuella Itämeren ja sen perinnön pelastustoimia. Hankkeissa parannetaan Itämeren tilaa vähentämällä mereen kohdistuvaa kuormitusta ja ympäristöriskejä sekä vahvistetaan ihmisten suhdetta mereen. Luonto- ja ympäristökoulujen liitto ry edistää saamallaan 32 709 euron Ympäristöbonuksella luontokoulutoimintaa, joka tavoittaa vuosittain jo yli 200 000 lasta ja nuorta. Yhdistys ylläpitää MAPPA.fi -palvelua ja järjestää koulutuksia kasvattajille ympäristökasvatuksen ja ulkona oppimisen tueksi.

Vuoden 2022 lahjoituskohteet on julkistettu

Ympäristöbonustilaisuudessa julkaistiin myös vuoden 2022 Ympäristöbonuksen kohteet, joille kuluvan vuoden aikana kerättävä Ympäristöbonus jaetaan ensi vuoden alussa.

“Meille on tärkeää, että asiakkaamme tietävät, mihin Ympäristöbonusta kerätään. Julkistamme uudet kohteet heti vuoden alussa, joten 365-klubilaiset tietävät tarkalleen, mille kohteille lahjoitamme 1 % heidän ostostensa loppusummasta,” Ehrnrooth kertoo.

Tänä vuonna kertyvästä Ympäristöbonuksesta Partioaitta jakaa jokaiselle viidelle Ympäristöbonuskohteelle 20 % osuuden. Vuoden 2022 kohteina ovat Luonnonperintösäätiö, Mielenterveyden keskusliitto, Suomen luonnonsuojeluliitto, Kehitysvammaisten Tukiliiton Malike-toiminta sekä Pidä Saaristo Siistinä ry.

Kuva: Helsinki Foundation

Partioaitta Oy
Nuijamiestentie 5 C

Partioaitta on Suomessa toimiva ulkoilu- ja retkeilyvarusteiden vähittäismyyntiin erikoistunut yritys. 21 myymälää ja verkkokauppa sekä niiden osaava henkilökunta tarjoavat laadukkaita tuotteita alan johtavilta brändeiltä. Partioaitta on palkittu sekä alansa arvostetuimpana että alansa vastuullisimpana toimijana. Se noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä, yrityksen arvoihin – laatu, luonto, palvelu, osaaminen ja valikoima – perustuvia periaatteita ja on sitoutunut YK:n Global Compact -yritysvastuualoitteeseen. Partioaitta on osa ruotsalaista Frilufts Retail Europe AB -yhtiötä.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Partioaitta Oy

Partioaitan Ympäristöbonuksella kerätty yli 800 000 euroa suomalaisen luonnon hyväksi27.1.2023 08:22:16 EET | Tiedote

Partioaitta on jakanut vuosittaisen Ympäristöbonus-tukipotin viidelle toimijalle, joista jokainen vastaanotti noin 30 000 euron lahjoituksen. Vuodesta 2016 alkaen jaettua Ympäristöbonusta on lahjoitettu yhteensä jo yli 800 000 euroa. Samassa yhteydessä yritys paljasti ne viisi seuraavaa Ympäristöbonuskohdetta, joille kerätään varoja tänä vuonna. Valinnoissa korostuivat erityisryhmät.