Pasi Kämäri Grannenfelt Finance Oy:n toimitusjohtajaksi

Grannenfelt Finance Oy on nimittänyt uudeksi toimitusjohtajakseen vahvan finanssialan asiantuntijan, Pasi Kämärin.
Pasi Kämäri nimitetty Grannenfelt Finance Oy:n toimitusjohtajaksi

Grannenfelt Finance Oy on saavuttanut perustamisensa jälkeen viidessä vuodessa merkittävän roolin rahoituksen erikoisosaajana niin pk- ja kasvuyritysten kuin finanssiyritysten keskuudessa.

Grannenfelt Finance Oy:n hallitus haluaa nyt tehdyillä organisatorisilla muutoksilla fokusoitua entistä vahvemmin toimintansa kehittämiseen ja liiketoiminnan kasvattamiseen. Yhtiön tavoitteena on kasvaa yhä merkittävämmäksi neuvonantajaksi, jotta suomalaisten pk-yritysten rahoituksen saatavuus turvataan toiminta- ja kilpailuympäristön muuttuessa ennennäkemättömällä vauhdilla.

”Grannenfelt Finance on jo pidempään etsinyt sopivaa vetäjää, jolla olisi halu ja kyky viedä Grannenfelt Financen neuvonantoliiketoimintaa seuraavalle tasolle, kertoo Grannenfelt Financen perustaja Eeva Grannenfelt.

”Pasi Kämärillä on 35 vuoden vahva finanssialan kokemus eri vastuualueista finanssialan näköalapaikoilla. Grannenfelt Finance tiimissä Pasi on menestyksekkäästi toiminut vuodesta 2019 lähtien vastuullaan EU:n rahoitusinstrumenttien ja riskinjakomallien neuvonanto finanssiyrityksille. Olemme iloisia, että ajatusmaailmamme kohtasivat ja Pasi otti mielellään haasteen vastaan. Olemme vakuuttuneita, että Pasin johdolla pystymme ottamaan seuraavat askeleet menetyksemme tiellä”, toteaa Grannenfelt Financen partner  Lasse Grannenfelt.

”Olen hyvin iloinen Grannenfelt Financen hallituksen, ja erityisesti Eeva Grannenfeltin ja Lasse Grannenfeltin, luottamuksesta heidän tarjotessaan minulle mahdollisuutta ottaa vastuulleni Grannenfelt Financen operatiivinen toiminta. Olen myös hyvin luottavainen, että onnistumme kasvattamaan neuvonanto -liiketoimintaamme erittäin ammattitaitoisen ja motivoituneen asiantuntijatiimimme johdolla”, kertoo Pasi Kämäri.

Pasi Kämäri
Pasilla on 35 vuoden vahva finanssialan kokemus eri vastuualueista finanssialan näköalapaikoilla. Pasi on toiminut Grannenfelt Finance tiimissä vuodesta 2019 vastuullaan EU:n rahoitusinstrumenttien ja riskinjakomallien täysimääräistä hyödyntämistä pohjoismaisissa finanssiyrityksissä.

Ennen Grannenfelt Financea Pasi rakensi Talent Vectia Oy:n kasvurahoituspalvelua, jonka puitteissa järjestettiin kasvuhakuisille pk-yrityksille julkista rahoitusta, oman pääoman ehtoista rahoitusta ja velkarahoitusta. Sitä ennen Pasi rakensi Säästöpankkiryhmästä Suomen neljänneksi suurimman pankkiryhmän toimien Säästöpankkiliiton ja Säästöpankkiryhmän keskusyhteisön toimitusjohtajana vuosina 2008–2017. Lisäksi hän toimi lukuisissa finanssialan hallitustehtävissä Säästöpankkiryhmän sisällä ja ulkopuolella. Tätä aiemmin Pasi toimi pitkään OP:ssa vastuullisissa johtotehtävissä mm. talousjohtajana, Group controllerina, yrityssuunnittelujohtajana ja strategiajohtajana vuosina 1984–2008.

Pasi Kämäri nimitetty Grannenfelt Finance Oy:n toimitusjohtajaksi

Salomonkatu 17 A

Grannenfelt Finance Oy

Grannenfelt Finance on vuonna 2015 perustettu riippumaton pk- ja kasvuyritysten rahoitusratkaisuiden erikoisosaaja. Tuemme ja autamme kasvavien yritysten menestystä ja uudistamme rahoitusalan toimintamalleja toiminta- ja kilpailuympäristön muuttuessa ennennäkemättömällä vauhdilla. Tämän me toteutamme toimimalla pk- ja kasvuyritysten rahoitusratkaisujen ja rahoitusalan instituutioiden neuvonantajana.

Asiakasyrityksiämme autamme laaja-alaisesti niin velkainstrumenttien, oman pääoman kuin erilaisten tukihakemuksienkin kanssa. Erityisen hyvin meidät tunnetaan EU-rahoituksen asiantuntijana ja noin 100M€ asiakasyrityksille kerätystä 360M€ rahoituksesta on Euroopan Investointipankin suoraa rahoitusta.

Rahoitusalan instituutioita autamme optimoimaan taseen tuottavuutta yhä kasvavan regulaation maailmassa, hyödyntämällä täysimääräisesti Euroopan Investointipankin ja Euroopan Investointirahaston riskinjako- ja arvopaperistamisohjelmia.

Grannenfelt Finance on osa AIM Capital Group -konsernia, jonka alla toimii myös vaihtoehtoisiin sijoitukseen erikoistunut rahastoyhtiö AIM Capital Oy.

Lue lisää julkaisijalta Grannenfelt Finance Oy

Grannenfelt Finance vahvistaa toimintaansa EU:n tarjoamissa rahoitusmahdollisuuksissa20.3.2019 13:00:00 EET | Tiedote

Pk-yritykset ovat Suomen talouden ja yhteiskunnan selkäranka. Yritysten kasvu ja kansainvälistyminen edellyttävät toimivia rahoitusmarkkinoita talouden suhdanteista riippumatta. Rahoitusmarkkinoiden eri toimijoiden yhteisenä tavoitteena tulee olla pullonkaulojen poistaminen pk-yritysten rahoituksen mahdollisuuksista #suominousuun -hengessä. Tässä työssä rahoitusmarkkinoiden toimijat eivät saa epäonnistua, vaan kaikki mahdollisuudet toimivien markkinoiden ylläpitämiseksi on hyödynnettävä.