Patrizia

PATRIZIAn hallinnoima Euroopan-laajuinen rahasto osti toimistokiinteistön Helsingin Ruoholahdesta

PATRIZIA Immobilien AG:n hallinnoima rahasto on ostanut noin 9 000 neliömetrin laajuisen, modernin toimistokiinteistön Helsingin Ruoholahdesta.
  • Kiinteistö sijaitsee Ruoholahdessa, joka on yksi Helsingin tärkeimmistä toimistokeskittymistä
  • Kohteen vuokrattava ala on noin 9 000 neliömetriä, joka on täyteen vuokrattu 21 vuokralaiselle
  • Vuonna 2001 rakennetun modernin toimistotalon tilat ovat muuntojoustavat, minkä vuoksi kohde soveltuu loistavasti monikäyttäjäkohteeksi
  • Kasvaneen sijoittajakysynnän myötä PATRIZIA vahvistaa asemaansa Suomen markkinoilla nimittämällä Essi Stenin PATRIZIA Finland Oy:n toimitusjohtajaksi

PATRIZIA Immobilien AG:n hallinnoima rahasto on ostanut noin 9 000 neliömetrin laajuisen, modernin toimistokiinteistön Helsingin Ruoholahdesta. Kiinteistön myyjä on Vakuutusosakeyhtiö Henki-Fennia. Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta.

”Olemme tyytyväisiä voidessamme hankkia suositulla toimistoalueella sijaitsevan täyteen vuokratun monikäyttäjäkohteen”, toteaa PATRIZIA Finlandin hallituksen puheenjohtaja Rikke Lykke.

”Ruoholahti on yksi pääkaupunkiseudun suosituimmista toimistoalueista, johon ovat sijoittuneet useat suomalaiset ja kansainväliset rahoitus- ja konsultointialan yritykset”, jatkaa PATRIZIA Finlandin liiketoiminnasta vastaava johtaja Essi Sten.

"Sijoituskysyntä täyteenvuokraamaamme Itämerenkatu 5 toimistokiinteistöä kohtaan Helsingin Ruoholahdessa osoittautui erittäin hyväksi ja päätimme Fennia-konsernin strategisten sijoitusallokaatiotavoitteiden mukaisesti myydä kohteen ja hyödyntää Helsingissä sijaitsevia laadukkaita kiinteistösijoitusmahdollisuuksia kohtaan vallitsevan positiivisen markkinatilanteen myös kansainvälisten sijoittajien keskuudessa. Olemme iloisia, että omistajaksi valikoitui PATRIZIA ammattimaisena kiinteistösijoittajana, jolla on myös vahva paikallisedustus Suomessa. Kaupallisena neuvonantajanamme strukturoidussa myyntiprosessissa toimi FPP (Finnish Property Partners Oy)", toteaa Fennia-konsernin kiinteistösijoitusjohtaja Timo Rantala.

Osoitteessa Itämerenkatu 5 sijaitseva yhdeksänkerroksinen toimistorakennus koostuu moderneista muuntojoustavista toimistotiloista sekä maanalaisesta parkkihallista. Kiinteistö on täyteen vuokrattu 21 vuokralaiselle, muun muassa IT-konsultointi-, terveydenhuolto- ja liikkeenjohdon konsultointiyrityksille.

Kohde sijaitsee metroaseman ja raitiovaunu- ja bussipysäkkien läheisyydessä, joten sinne on erinomaiset julkiset yhteydet Helsingin keskustasta ja Espoosta.

”Useat sijoittajistamme ovat osoittaneet yhä enemmän kiinnostusta Suomen kiinteistömarkkinoita kohtaan. Heitä kiinnostavat sekä asuin- että kaupalliset kiinteistöt. Vahvistaaksemme asemaamme Suomen markkinoilla olemme nimittäneet Essi Stenin PATRIZIA Finlandin toimitusjohtajaksi”, Rikke Lykke sanoo.

PATRIZIAn Pohjoismaiden liiketoiminnasta vastaava toimitusjohtaja Rikke Lykke on siirtynyt PATRIZIA Finland Oy:n toimitusjohtajan tehtävästä yhtiön hallituksen puheenjohtajaksi. Business Director Essi Sten vastaa toimitusjohtajan roolissa Suomen liiketoiminnan kasvattamisesta eli investoinneista ja kiinteistöomaisuuden hoidosta.

PATRIZIAn näkemyksen mukaan liiketoiminnan menestyksekäs kehittäminen perustuu paikallisista kiinteistöasiantuntijoista koostuvaan tiimiin. Yhtiö rekrytoi parhaillaan Suomen-toimistoonsa uusia työntekijöitä.

Essi Sten on aiemmin ollut mm. kiinteistöjen kehittämisestä vastaavana johtajana Certeum Oy:ssä (nyk. Logicor Oy) ja investoinneista vastaavana johtajana Sponda Oyj:n kiinteistörahastoissa. Hän on kiinteistöalan arvostettu asiantuntija Suomessa.

”Yhdessä pohjoismaisen johtotiimimme – toimitusjohtaja Rikke Lykken, sijoitusjohtaja Jacob Smergel-Krogin sekä talous- ja rahoitusjohtaja Keld Jessenin – kanssa vastaan pohjoismaisen strategiamme jalkauttamisesta sekä pohjoismaisten toimintatapojen kehittämisestä suomalaisten käytäntöjen mukaisesti”, Essi Sten sanoo.

PATRIZIA Immobilien AG
PATRIZIA Immobilien AG saksalainen Frankfurtin pörssissä listattu kiinteistösijoittaja ja kiinteistövarallisuuden hallintapalveluiden tuottaja, joka on sijoittanut aktiivisesti kiinteistöihin yli 30 vuoden ajan ja toimii nykyisin15 Euroopan maassa. Yhtiön tärkeimpiä sijoituskumppaneita ja asiakkaita ovat vakuutus- ja eläkevakuutusyhtiöt, valtiolliset rahastot sekä säästöpankit. Tällä hetkellä yhtiö hallinnoi yli 17 miljardin kiinteistöomaisuutta Euroopassa. Lisätietoja: www.patrizia.ag

Fennia
Fennia-konserni on vakuutusten ja niihin liittyvien palvelujen asiantuntija, joka tarjoaa yrityksille, yrittäjille ja kotitalouksille niiden tarvitsemat riskienhallinta- vakuutus- ja varainhoitopalvelut. Fennia konserniin kuuluvat Fennia, Henki-Fennia ja Fennia Varainhoito Oy.

Lisätietoja:

PATRIZIA
Andreas Menke
Group Head of Corporate Communications
Puh. +49 821 5 09 10 6 55
andreas.menke@patrizia.ag

Fennia-konserni
Timo Rantala
Kiinteistösijoitusjohtaja
timo.rantala@fennia.fi

Patrizia
Katariinankatu 1