Paula Koivuniemi: Logomo on Suomen paras esiintymispaikka

Supersuositun televisiosarja The Voice of Finlandin tähtivalmentajat ylistävät Turun Logomoa. Esimerkiksi laulaja Paula Koivuniemi nostaa Logomo-salin Suomen parhaaksi esiintymispaikaksi.

- Logomo on ehdottomasti Suomen paras esiintymispaikka. Paikka toimi erinomaisesti viime kaudella ja niin se toimii nytkin, Koivuniemi sanoo.

The Voice of Finlandin toisen kauden jaksoja kuvataan parhaillaan Turussa. Meneillään ovat kaksintaistelut, joissa kunkin tähtivalmentajan valitsemat 12 kilpailijaa laulavat toisiaan vastaan. Jaksot nähdään Nelosella 15. helmikuuta alkaen.

Tähtivalmentaja, laulaja Lauri Tähkä kehuu erityisesti ohjelman hyvää me-henkeä, mutta myös Logomon akustiikkaa ja tekniikkaa.

- Tunnelma on taas kerran mahtava, ja nautimme ohjelman tekemisestä Logomossa. Täällä on artistin hyvä vetää, sanoo tähtivalmentaja Lauri Tähkä.

Samaa mieltä on myös Paula Koivuniemen kiertueiden konserttimestarina toiminut tunnettu tuottaja Mika Toivanen, joka on urallaan nähnyt kaikki Suomen kiertuepaikat.

- Logomossa on todellakin ajateltu artisteja, esimerkiksi roudaaminen on tehty mahdollisimman helpoksi – rekankin voi ajaa suoraan sisään. Mutta häkellyttävintä on täydellinen akustiikka. Sellaista ei ole missään muualla, Toivanen sanoo.

Myös turkulaisyleisö saa kiitosta Koivuniemeltä

Laulaja Paula Koivuniemi esiintyi itse Logomo-salissa marraskuussa, ja muistaa konsertista turkulaisyleisön lämmön ja erinomaisen tunnelman.

- Se oli todella ihana konsertti. Vaikka Logomo-sali on suuri, tunnelma on aina intiimi. Se on erikoista. Jotain maagista tässä tilassa on, Koivuniemi sanoo.

Laulaja kehuu myös turkulaisyleisöä, samoin kuin tamperelaisia, kuopiolaisia ja oululaisia.

- Minulla on näihin paikkakuntiin erityinen suhde. Ne ovat tärkeitä paikkoja omassa elämässäni, ja se myös välittyy myös konserteissani.

The Voice of Finlandin ensimmäinen kausi sai uskomattoman suosion ja nosti Suomen musiikkitaivaalle monta uutta tähteä. Ohjelmaa tuottavassa Nelonen mediassa uskotaan, että toinen kausi tulee olemaan entistäkin kovempi.

Lauri Tähkä tietää jo nyt, kenessä hänen joukkueessaan on eniten tähtiaineista.

- Yhdellä kilpailijalla on koko paketti koossa: on taitoa, lahjoja ja ennen kaikkea asenne kohdallaan. Samassa paketissa itsevarmuutta ja nöyryyttä. Sillä mennään tähtitaivaalle.

The Voice of Finlandin live-lähetysten kuvauspäivät ovat Logomossa perjantaisin 15.3.- 26.4. Finaali on Logomossa 26.4.
TVOF-lisätiedot, aikataulut ja lippupaketit osoitteesta www.logomo.fi/tvof

Logomon keväässä runsaasti konsertteja ja tapahtumia

Logomon kevään ohjelmassa on The Voice of Finlandin lisäksi kymmeniä kiinnostavia konserttia ja tapahtumia. Tammikuun aikana Logomo muuntautuu niin wieniläiskonsertin kuin jumppareidenkin tarpeisiin.

Uuden vuoden wieniläiskonsertti on Logomossa perjantaina 11. tammikuuta. Konsertin esiintyjät ovat itävaltalaisen Schönbrunnin linnan filharmonikot, jotka esittävät vuosittain Wienistä televisioitavan uudenvuoden konsertin ohjelmistoa.

Tammikuun puolivälin jälkeen Logomo tarjoaa puitteet suurelle joogafestivaalille, jossa voi koko päivän ajan tutustua uusiin joogalajeihin tai syventää tietämystään lajista. Joogafestivaali rakastu joogaan järjestetään 19. tammikuuta.

Toisenlaista liikuntaa on tarjolla lauantaina 26.1, kun Logomossa on suuri Turku WORKOUT 2013 -tapahtuma. Liikunta- ja messutapahtumaan odotetaan satoja ryhmäliikunnasta innostuneita ihmisiä. Lauantaina 2. helmikuuta Logomossa puolestaan nähdään ammattilaisvapaaottelun parhaimmisto Cage 21 –tapahtumassa.

Logomon koko kevään 2013 -ohjelma ja lisätiedot tapahtumista www.logomo.fi/fi/tapahtumat/tapahtumat

Lisätiedot:
Logomo

The Voice of Finland
Niina Käkelä
tiedotustiimin vetäjä
niina.kakela@nelonenmedia.fi

Logomo on kulttuurin, taiteen ja luovan talouden keskus, joka toimii vanhassa VR:n konepajassa rautatieaseman ja ydinkeskustan läheisyydessä Turussa. Logomon konsertit, näyttelyt, elokuvat ja erilaiset tapahtumat tarjoavat yleisölle koettavaa läpi vuoden. Vuonna 2012 Logomossa järjestettiin satoja tapahtumia, joissa oli noin 180 000 kävijää. Keväällä 2013 Logomossa avataan 5000 m2 toimitilaa luovien alojen yrityksille. Logomossa on myös työtiloja taiteilijoille.

www.logomo.fi

Logomo on kulttuurin, taiteen ja luovan talouden keskus, joka toimii vanhassa VR:n konepajassa rautatieaseman ja ydinkeskustan läheisyydessä Turussa. Konserttien lisäksi Logomossa järjestetään kokouksia, seminaareja, kongresseja, teatterinäytöksiä, messuja, näyttelyjä, elokuvaesityksiä sekä erilaisia yksityistilaisuuksia. Vuonna 2023 Logomossa järjestettiin yli tuhat tilaisuutta ja talon kävijämäärä oli yhteensä yli 300 000 henkilöä. Logomon toimitiloissa, Byråssa ja Konttorissa, työskentelee päivittäin yli 400 ihmistä noin 90 yrityksessä. Logomolle on myönnetty Suomen luonnonsuojeluliiton Ekokompassi-ympäristösertifikaatti vastuullisesta toiminnastaan.