Pauli Forma on nimitetty Varman työkykyjohtajaksi

Pauli Forma (VTT) on nimitetty Varman työkykyjohtajaksi 17.6. alkaen. Hän raportoi tehtävässään asiakkuuksista vastaavalle johtajalle Suvi Hintsaselle.

Forma vastaa tehtävässään Varman työkykyjohtamisen palveluiden konseptoinnista, kehittämisestä ja toteuttamisesta yritysasiakkaille. Forma siirtyy Varmaan Työterveyslaitokselta, jossa hän toimii Työkyky ja työurat -salkusta vastaavana johtajana. Hän on työskennellyt Työterveyslaitoksella vuodesta 2018 ja sitä ennen työeläkealalla Kevassa työelämäpalvelujen johtajana ja määräaikaisena professorina Turun yliopistossa.

- Pauli Formalla on erinomainen osaaminen työkykyyn ja työuriin vaikuttavista tekijöistä ja vankka kokemus tiedolla johtamisen kehittämisestä. Forma on myös aktiivinen toimija työkykyjohtamisen verkostoissa. Olen iloinen, että saamme hänet joukkoomme, toteaa Suvi Hintsanen.

- On hieno mahdollisuus lähteä tekemään yhteistyötä ja kehittämään uutta yhdessä Varman asiakkaiden ja asiantuntijoiden kanssa. Keskeistä tässä on työn murros ja sen vaikutukset työkykyyn ja työkykyjohtamiseen, Pauli Forma kommentoi.

Varman nykyinen työkykyjohtaja Hanna Kankainen (VTM) aloittaa 17.6. johtavana asiantuntijana Varman työkyvyttömyysriskinhallinnan ja työkykyjohtamisen tutkimusyksikössä ja raportoi tehtävässään ylilääkäri Jan Schugkille.

- Pauli Forman ja Hanna Kankaisen nimitykset vahvistavat asemaamme työkykyjohtamisen edelläkävijänä ja tukevat tavoitettamme kehittää vaikuttavimmat palvelut työkykyriskien ennakointiin ja hallintaan yhdessä asiakkaidemme kanssa, Hintsanen kertoo.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 900 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2018 Varman maksutulo oli 5,1 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,7 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli maaliskuun 2019 lopussa 45,8 miljardia euroa.