Lenovo Suomi

Pc-pelaajat elävät kaksoiselämää – yli puolet pelaajista identifioituu mieluummin pelihahmokseen reaalimaailman persoonansa sijaan

Jaa
Lenovo teki yhteistyötä tunnetun Marvel-sarjakuvataiteilijan ja pelisuunnittelijan Salva Espínin kanssa, joka suunnitteli viisi Lenovo Legion Second Skin -tarraa. Ne kuvaavat pelaajien identiteettejä.

Lenovon useissa Euroopan maissa teettämän tutkimuksen¹ mukaan yli puolet (52 %) pelaajista samaistuu online alter egoonsa enemmän kuin todelliseen identiteettiinsä. Tämän innoittamana Lenovo on tehnyt yhteistyötä sarjakuvataiteilija ja pelisuunnittelija Salva Espínin kanssa luodakseen pelaajille rajoitetun erän tarroja, joissa yhdistyvät peli- ja reaalimaailman identiteetit.

Tutkimuksen perusteella pelaajat tuntevat olevansa oma itsensä pelatessaan kotona (58 %), seurustellessaan ystävien ja perheen kanssa (52 %) ja muiden harrastusten ja kiinnostuksen kohteiden parissa (46 %). 

Toimialalla ja pelattavalla pelillä on myös yhteyttä toisiinsa: esimerkiksi toimistotyöntekijät (44 %), lääketieteen ja terveydenhuollon työntekijät (42 %), rahoitusalan työntekijät (38 %) ja luonnontieteilijät (40 %) tuntevat itsensä aidoimmiksi pelatessaan strategisia pelejä. It-alalla työskentelevät tuntevat itsensä aidoimmiksi roolipelejä pelatessaan (45 %), ja luovan työn tekijät (40 %) valitsevat roolipelit.

Tämän pohjalta Lenovo on Salva Espínin kanssa luonut sarjan Second Skin -tarroja. Espínin tunnetaan Marvelin kanssa tekemästään työstä Deadpoolin, She-Hulkin, X-Menin ja Wolverinen kaltaisten hahmojen parissa.

Lenovo järjestää myös kilpailun, jossa kuka tahansa voi luonnostella alter ego -hahmon. Kilpailuun voi osallistua 26.1.2023 saakka Legion Gaming Communityssa. Salva Espín valitsee henkilökohtaisesti suosikkinsa ja yhdessä voittajan kanssa viimeistelee vielä yhden Second Skin -hahmon.

"Olemme brändi, joka on aina intohimoisesti tukenut pelaajia sekä peli- että reaalimaailmassa, tavoitteenamme on, että Second Skin -tarrat kannustavat yhteisöämme olemaan aito itsensä, olipa kyse sitten työstä tai taistelusta pelin syövereissä. Läppäritarrat ilmentävät persoonallisuuttamme, ja näissä malleissa Salva on onnistunut vangitsemaan maailmojen törmäyksen loistavasti", kommentoi Lenovon EMEA:n markkinointijohtaja Alberto Spinelli.

"Tutkimus tuo esiin tärkeän totuuden pelikokemusten roolista monien ihmisten elämässä hauskanpidon, arvokkaiden sosiaalisten yhteyksien ja todellisen itseilmaisun lähteenä. Pelien ja pelikokemusten ympärille muodostuvat yhteisöt ovat vertaansa vailla, ja olemme iloisia voidessamme tehdä yhteistyötä Lenovon kanssa", sanoo AMD:n EMEA:n markkinointijohtaja Christian Dotzauer.

Lue alkuperäinen englanninkielinen tiedote aiheesta täältä.

¹ Censuswide toteutti tutkimuksen, johon osallistui yhteensä 7 010 vastaajaa Yhdistyneessä kuningaskunnassa, Ranskassa, Saksassa, Espanjassa, Italiassa, Puolassa, Alankomaissa ja Ruotsissa syyskuussa 2022.

Lisätietoja medialle:

Markus Hilden
Viestintätoimisto Manifesto
+358 44 363 9961
lenovo@manifesto.fi

LENOVO and LEGION are trademarks of Lenovo. Marvel, Deadpool, She-Hulk, X-Men, and Wolverine are trademarks of Marvel Characters, Inc. AMD, RYZEN and Radeon are trademarks of Advanced Micro Devices. All other trademarks are the property of their respective owners. ©2022 Lenovo Group Limited. All rights reserved.

Kuvat

Liitteet

Tietoja julkaisijasta

Lenovo Suomi
Linnoitustie 6 C
02600 Espoo

https://www.lenovo.com/fi/

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) on 70 miljardin Yhdysvaltain dollarin liikevaihdolla toimiva maailmanlaajuinen teknologiakonserni, joka on Fortune Global 500 -listan sijalla 171. Yhtiö työllistää 82 000 ihmistä ympäri maailman ja palvelee miljoonia asiakkaita päivittäin 180 markkina-alueella. Lenovon visiona on tarjota älykkäämpää teknologiaa kaikille ihmisille, ja sen menestys maailman suurimpana pc-yhtiönä jatkuu ja laajenee keskeisillä kasvualueilla, kuten palvelimissa, tallennuksessa, mobiililaitteissa, ratkaisuissa ja palveluissa. Ne yhdessä Lenovon innovaatioiden kanssa rakentavat osallistavampaa, luotettavampaa ja kestävämpää digitaalista yhteiskuntaa kaikille kaikkialla. Lisätietoja löydät osoitteesta https://www.lenovo.com ja uusimmat uutiset StoryHubista.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Lenovo Suomi

Lenovo näkee elpymisen merkkejä koko teknologiasektorilla – kvartaalitason suorituskyky parani ja asema tekoälyn johdossa vahvistui16.11.2023 10:26:07 EET | Tiedote

Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) julkisti tänään toisen vuosineljänneksen tuloksen, jonka mukaan konsernin liikevaihto oli 14,4 miljardia Yhdysvaltain dollaria ja nettotulos 273 miljoonaa Yhdysvaltain dollaria muiden kuin Hongkongin tilinpäätösstandardien (HKFRS)[1] perusteella. Bruttokateprosentti parani edellisvuodesta 17,5 prosenttiin, joka on ennätyksellisen korkea toisella vuosineljänneksellä. Konsernin monipuolinen kasvu jatkui vahvana. Muiden kuin pc-liiketoimintojen liikevaihto oli 40 prosenttia konsernin liikevaihdosta, mikä on kolme prosenttiyksikköä enemmän kuin edellisvuonna. Lenovo näkee selviä merkkejä elpymisestä koko teknologiasektorilla ja toteaa strategiansa vahvan toteuttamisen, operatiivisen osaamisen ja jatkuvien innovaatioinvestointien olevan keskeisiä vaikuttavia tekijöitä tuloksen parantumiseen vuosineljänneksestä toiseen. Tulevaisuutta ajatellen Lenovo aikoo edelleen hyödyntää tekoälyn luomia mahdollisuuksia. Yritys näkee, että sillä on erinomaiset

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye