PeeÄssä avaa uusia pop up -ravintoloita 1.6. ja sulkee osan huhtikuussa avatuista pop upeista

Ravintoloiden avautuessa 1.6.2020 alkaen Osuuskauppa PeeÄssä lakkauttaa osan pop up toiminnoistaan ja siirtää henkilöstöä takaisin töihin kiinteisiin ravintolayksiköihin. Myös uusia toimintoja avataan.

Pop up -ravintolatoiminnasta jäävät jatkamaan Keilantorille Kuopioon Amarillo Goes Local pop up -yksikkö. Keilankantaan pop upin yhteyteen rakennetaan myös kiinteä 50 -paikkainen terassi S-Marketin laajennusosioon. Tilaan on haettu myös anniskeluoikeuksia ja niiden toteutuessa tullaan tilaan rakentamaan myös erillinen baari. Pop up -toimintojen mukaisesti yksikkö myy myös take away -tuotteita ruoan ja virvokkeiden osalta. Ruoanvalmistus toteutetaan Keilankannassa Varkauden Prisman pihalta palautuvasta take away -kontista. Yksikkö palvelee Keilankannan S-Marketin yhteydessä ainakin 31.8.2020 saakka. Terassi on suunniteltu 2 metrin turvavälein pöytien osalta.

Ravintola Hophaus ajaa Keilantorilta vapautuvan burgerbussin Kuopion Torille, josta on vuokrattu myyntipaikka elokuun loppuun asti. Hophaus Local Burger tulee tarjoamaan nimensä mukaisesti vain lähiraaka-aineista valmistettuja premium -burgereita kukkaroystävällisin hinnoin. Myyntipaikka sijaitsee torilla pääkäytävän lähellä Sokoksen puoleisella reunalla Kuopion toria. Bussin yhteyteen ei tule erillistä terassia. Burgerbussi palvelee take away -periaatteella ja myy mukaan burgereita sekä virvoitusjuomia.

- PeeÄssän kokkien tekemä ”Teimme Hyvää Sinulle” -tuotesarja jatkuu vähittäiskaupan osalta toistaiseksi ja ravintola-annoksia saa PeeÄssän suurimmista marketeista kotona lämmitettävinä versioina. Eli kuten pop upit ja tuotelanseeraus osoittavat, kriisistä on syntynytmyös uutta liiketoimintaa. Muut pop up -toiminnot ajetaan alas nyt touko-kesäkuun vaihteessa. Näen valtavaa potentiaalia lähiraaka-aineista valmistetuista burgereissa. Keilankannan myyntien osalta voin todeta, että myynnin tasot eivät riitä kiinteän ravintolan perustamisesta aiheutuvien kulujen kattamiseen, mutta kausiravintolana ajattelimme vielä kesän kokeilla alueen potentiaalia. Kuopion torin osalta näyttää, että muut kontti ja pop up ravintolat torin alueella eivät myy täysin paikallisia burgereita ja uskon tämän olevan meille merkittävä kilpailuetu kesän mittaan, toteaa toimialajohtaja Ville Puustinen.

Burgereissa käytetään seuraavien paikallisten/kotimaisten valmistajien tuotteita:

• Sämpylät Liepuska Nilsiä
  • Majoneesit NakuMajo / Varkauden Aito Oy Varkaus
  • Pihvit Savo-Karjalan liha Kuopio (kasvispihvi Pouttu Muu 100% kotimainen kasvispihvi)
  • Juustot Jukolan Aito Cheddar / Jukolan Juusto Oy Leivonmäki

PeeÄssä avaa ravintoloitaan 1.6.2020 alkaen19.5.2020 14:31:35 EESTTiedote

Suomen hallituksen 19.5.2020 julkaisemien linjausten mukaisesti Osuuskauppa PeeÄssä avaa suljettuina olleita ruokaravintoloitaan seuraavasti: 1.6.2020 avautuvat: Coffee House Sokos, Presso Sokos, Hesburger Sokos, Presso Prisma Kuopio, Buffa Prisma Kuopio, Presso Ykkösrasti, Ravintola Wanha Satama, Hurma, Rosso Varkaus ja Rosso Iisalmi 5.6.2020 avautuvat: Tahkon PizzaBreikki ja Hesburger Tahko avautuvat 5.6. hotellin avautuessa. 24.6.2020 avautuvat: Presso Prisma Iisalmi ja Buffa Prisma Iisalmi. Yksiköt on olleet kevään aikana uudistustöiden kohteena ja avautuvat jälleen 24.6.2020. Frans&Sophie Kuopion osalta ja Tahko Hillsiden osalta tarkastelemme mahdollisuutta avaukseen majoittujamäärien noustessa kesän kuluessa. Tämän hetkinen arvio avauksille 1.7.2020 mennessä. Pub – ja terassiravintoloiden osalta Pikku Pietarin Pub, O’Nelly’s Irish Bar, Apteekkarin Sky ja Apteekkarin Pub sekä Hophaus avaavat ovensa myös 1.6.2020 alkaen. Apteekkarin Club pidetään näillänäkymin suljettuna toistaisek

Ravintoloiden valmisruokaa myyntiin PeeÄssän marketeihin21.4.2020 12:36:58 EESTUutinen

S-Market Pitkälahdessa ja Prisma Kuopiossa aloitetaan ravintoloiden valmisruoan myynti viikon 17 aikana. PeeÄssän Kokit / Teimme Hyvää Sinulle – nimiseen valmisruokaperheeseen on koottu suosikkeja PeeÄssän ravintoloista. Annoksia löytyy Amarillon burritoista ja itse koottavista Amarillon lähiruoka -hampurilaisista arkiruokaan. Annokset myydään itsepalveluna osana normaalia myymäläkiertoa ja asiakas maksaa tuotteet normaalisti marketin kassalle. Kuopion Prismassa annosten myyntipaikka on paistopistettä vastapäätä eineshyllyn päässä ja S-Market Pitkälahdessa myymälään on tuotu oma valmisruoka myyntivitriini valmisruokahyllyn päätyyn. - Uskon, että ihmiset hakevat tässä vallitsevassa tilanteessa myös helppoutta ja elämyksiä arkeensa ja osa tämän ajan uusista käytänteistä jää varmasti elämään jatkossa. Päivittäistavarakauppa jakelukanavana kiinnostaa meitä jatkossakin. Sekä yritysmuotomme että monitoimialaisuutemme ovat meille ravintolaoperaattorina tässä tilanteessa selkeä kilpailuetu, to

Uusia Pop up -ravintoloita PeeÄssälle17.4.2020 08:44:28 EESTUutinen

Osuuskauppa PeeÄssä avaa tänään perjantaina Prisma Kuopion yhteyteen Fryday -nimisen rapeaa kanaa tarjoavan popup ravintolan sekä laajentaa Prismalla olevaa Holy Cow pop upin tarjoomaa savustetulla lohella. Samalla Pizza Breikki -vaunu siirretään Keilantorille S-Market Keilankannan yhteyteen. Alueella toimii jo suuren suosion saanut Amarillo Goes Local -ruokarekka. Kaikkiaan PeeÄssällä on tällä hetkellä toiminnassa jo, uusavaus mukaan lukien, kuusi pop up -ravintolaa. - Kokemukset ravintolakalustomme valjastamisesta popup- ravintolatoimintaan ovat olleet rohkaisevia ja asiakaspalaute hyvää. Kriisiaika on oivallinen aika osaltamme myös kokeilla aikojen saatossa kypsyteltyjä liikeidea -aihioita käytännössä ja tehdä samalla paikallisesti hyvää tukemalla osaltamme samalla myös paikallisia elintarviketuottajiamme. Tällä hetkellä pop up toiminnot Ykkösrastin pihassa, Varkauden Prisman pihassa, Kuopion Prisman pihassa ja Keilantorilla työllistävät jo noin 35 henkeä, kertoo toimialajohtaja Vil