PeeÄssä investoi matkailun kehitykseen

Osuuskauppa PeeÄssä investoi jättimäiset 28 miljoonaa Pohjois-Savon matkailun kehitykseen – Isoimmat investoinnit matkailijamäärien moninkertaistamiseen tähtäävälle Tahkolle.

Järvialueesta on kehittymässä yksi Suomen vetovoimaisimmista matkailualueista. Pohjoissavolainen Osuuskauppa PeeÄssä tukee tätä tavoitetta panostamalla isosti Kuopiossa, Iisalmessa ja Tahkolla sijaitsevien hotelliensa kehitykseen. Mittavimmat, 17 miljoonan euron uudistustyöt tehdään Break Sokos Hotel Tahkolla.

”Matkailuelinkeino on koko Pohjois-Savolle miljoonien arvoinen vientituote. Alan työllistävä vaikutus on suuri ja verojalanjälki iso. Alueella on vielä paljon potentiaalia matkailun kasvattamiseen, mutta se vaatii investointeja niin majoitusyritysten ja ohjelmapalveluiden laatuun kuin tarjonnan määrään. Osuuskaupan liiketoiminnassa matkailulla on merkittävä rooli ja siihen panostetaan”, Osuuskauppa PeeÄssän toimitusjohtaja Mikko Junttila sanoo.

”Nykymatkailija on halukas maksamaan laadusta. Meidän hotellimme viedään uudistuksissa suoraan odotukset ylittävälle tasolle, ihmisten yksilöllisyyden tarve ja vapauden kaipuu huomioiden”, Junttila lupaa.

Elämyksellistä vapaa-aikaa Tahkolla

Vapauden kutsu kuuluu erityisesti Tahkolta. ”Siellä laadukkaaseen hotellilomaan liittyy kutkuttavan vapauden tunteen ruokkiminen. Sen tunteen, kun ollaan irti arjen monista vaateista ja kaikki on mahdollista. Herätään luontomaisemaan hyvin nukutun yön jälkeen, hengitetään raikasta ilmaa omalla parvekkeella ja siirrytään sitten valmiille aamiaiselle pohtimaan, millaisia seikkailuja tänään valitaan”, Osuuskauppa PeeÄssän toimialajohtaja Ville Puustinen maalaa.

Break Sokos Hotel Tahkosta rakentuu uudistuksen myötä tyylikäs hotelli, jossa luontomaisema on osa elämystä niin hotellihuoneessa kuin sen äärellä. Kaikki hotellihuoneet ja vastaanotto uudistetaan, osa hotellia rakennetaan jopa kokonaan uudelleen. Seitsemänkerroksiseen uudisosaan tulee yli 50 maisemahuonetta, monimuotoisia vapaa-ajan tiloja ja katolle uutta ravintolatilaa. Uudistustyöt alkavat alkuvuonna 2023 ja valmistuvat vuoden 2024 aikana.

”Hotelliuudistus on luontainen jatkumo Tahkon alueen muille käynnissä oleville kehityshankkeille, joihin kuuluu mm. reitistöjen ja palveluiden kehittämistä, esimerkkeinä Pohjoismaiden suurin vaijeriliuku, pyöräilyreitistöt ja Tahkon huipulle tuleva metsäkylpylä. Tahkon kehittämisen kattotason tavoitteina on luoda Tahkosta kotimaan halutuin ympärivuotinen vapaa-ajan matkakohde ja viisinkertaistaa ulkomaisten matkailijoiden määrä alueella vuoteen 2030 mennessä”,myös kehitysyhtiön hallituksen puheenjohtajana toimiva Puustinen kertoo.

Kuopion Puijonsarven uudistus jatkuu, Iisalmen Koljonvirta kokee täydellisen muodonmuutoksen

Kuopiolaisen Original Sokos Hotel Puijonsarven vuonna 2018alkanut kehitystyö jatkuu hotellihuoneiden mittavalla uudistuksella, joka alkaa lokakuussa 2022 ja valmistuu vapuksi 2023. Iisalmen bisnesmatkailuun painottunut Original Sokos Hotel Koljonvirta uudistetaan täysin kesäkuuhun 2023 mennessä. Hotelliin tulee mm. uusi ravintolamaailma terasseineen.

Maljalahden S-market avataan huomenna 8.9.2022 klo 107.9.2022 14:14:11 EEST | Tiedote

Torstaina 8.9.2022 klo 10 avataan upea, trendikäs ja moderni, mutta silti myös kotoisa, läheinen ja lämminhenkinen S-market Maljalahti Kuopiossa. Uudessa myymälässä on korostettu ostamisen helppoutta, käytännöllisyyttä, laatua, monipuolisuutta. Valikoimaa lähialueen asukkaiden tarpeiden mukaan Valikoimien rakentamisessa on huomioitu alueen kotitalouksien koko ja väestön ikäjakauma, samoin asukkaiden toiveet ja odotukset, joita selvitettiin viime vuonna kyselytutkimuksella. Asiakkaiden toivomia tuotteita tullaan lisäämään hyllyille matalalla kynnyksellä. Kokonaisvalikoima kattaa noin 10 000 tuotetta. Tuoteryhmäkohtaisiin perusvalikoimiin on tehty profiloituja painotuksia etupäässä tuoretuotteissa, muun muassa juustoissa. Juomaosastolla painottuvat käsityöläisoluet sekä muut erikoisjuomat ja pakasteissa jäätelövalikoima tulee olemaan kesäsesongin aikana poikkeuksellisen runsas. Myös paikalliset tuotteet saavat reilusti tilaa, asukaskyselyssä esiin nousseiden toiveiden mukaisesti. Vastuul

Kuopio Wine Festival 2022 -yhteenveto9.7.2022 17:30:00 EEST | Tiedote

Kuopio Wine Festivalilla eli Kuopion Viinijuhlilla kävi tänä kesänä 32 500 kävijää. Viinijuhlien ruuhkaisesta avauslauantaista tuli runsaasti kehittävää palautetta. Palautteisiin reagoitiin jo saman viikonlopun aikana. Viinijuhlien loppuaika saatiin juhlittua iloisissa merkeissä ja musiikin ystäville tarjottiin Kuopion kesään kunnon musiikillinen ilotulitus koko Suomen parhaimmiston esiintyessä Viinijuhlilla. Suosituimpia viinilaatuja olivat Riesling -valkoviinit ja shampanjat. Kaikkineen alueella viinejä myytiin noin 14 300 pulloa. - Tapahtuma jäi hieman kävijätavoitteesta, mutta on edelleen Kuopion suurin tapahtuma ja alueen merkittävin matkailutuloa tuottava tapahtuma. Kokonaisuutena juhlista jää alueelle noin 10 miljoonan euron matkailutulot. Tapahtuman aikana keskustan ravintolat ja hotellit ovat erinomaisella täyttöasteella ja kauppa käy varmasti hyvin kaikilla keskusta-alueen toimijoilla, summaa PeeÄssän toimialajohtaja Ville Puustinen. Viinijuhlat uudistuvat vuodelle 2023 Viini