Pekka Sauri vahvistaa Aalto EE:n julkisen johtamisen ja itsensä johtamisen osaamista

Aiemmin Helsingin apulaiskaupunginjohtajana toiminut Fil.tri, Executive MBA Pekka Sauri on nimitetty Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) Senior Advisoriksi.

”Pekka vahvistaa erinomaisesti julkisen johtamisen tiimiämme ja henkilökohtaisen johtajuuden asiantuntijoidemme joukkoa. Hänen laaja kokemuksensa kaupunkijohtamisen näköalapaikoilta on arvokas aikana, jona metropolialueiden kehitys ratkaisee yhä enemmän myös kansallisesti”, kertoo toimitusjohtaja, professori Pekka Mattila.

Aalto EE on valmentanut suomalaisia kuntajohtajia, terveydenhuollon päättäjiä ja valtion ylimpiä virkamiehiä jo vuosikymmenien ajan ja on esim. räätälöinyt omat Executive MBA -ohjelmat Helsingin ja Espoon kaupungeille. Singaporessa Aalto EE tekee laajaa johtamis- ja strategiaohjelmaa sosiaali- ja terveysalan järjestöille. Lisäksi yhtiö on kehittämässä Vietnamin yrittäjyys- ja innovaatioekosysteemiä yhdessä paikallisen tiede- ja teknologiaministeriön kanssa sekä vahvistaa Tansanian kestävän kehityksen johtamisosaamista.

Pitkän linjan poliitikkona ja virkamiehenä Pekka Sauri tuo oman vahvan lisänsä tämän sektorin osaamiseen. Koulutukseltaan hän on filosofian tohtori ja psykologi. Hän on myös julkaissut joukon tietokirjoja psykologian ja politiikan alalta. Saurin osaamista hyödynnetään myös itsensä johtamisen teema-alueilla.

toimitusjohtaja, Professor of Practice,
Puh.: 040 738 7221

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Suomalaista osaamista maailman kärjessä – Aalto EE vahvisti asemiaan arvostetussa Financial Timesin vertailussa14.5.2018 08:02Tiedote

Alan kiristyvässä globaalissa kilpailussa Aalto University Executive Education (Aalto EE) on puolustanut hyvin paikkaansa ja onnistunut vahvistamaan asemaansa. Se paransi sijoitustaan maailman arvostetuimmassa Financial Times -vertailussa peräti seitsemällä sijalla viime vuodesta. Jo vuosia 50. parhaan joukkoon arvioitu Aalto EE on nyt 39. paras liikkeenjohdon valmentaja tuhansien instituutioiden joukossa ja vertailun ainut suomalainen toimija. Financial Times arvioi kokonaisuutena sekä avoimet että räätälöidyt ohjelmat.

Aalto EE valmentaa Etelä-Korean parhaimmistoon kuuluvan yliopiston opiskelijoita9.4.2018 17:03Tiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) toteuttaa eteläkorealaisen huippuyliopiston KAIST College of Business’n MBA-opiskelijoille innovaatioiden ja yrittäjyyden opintojaksoja Suomessa. KAIST College of Business on arvostettu korkealle useissa kansainvälisissä vertailuissa kuten QS World University Rankingissa (41. vuonna 2017). Maailman parhaimpien alle 50-vuotiaiden yliopistojen listalla KAIST on kolmas ja Aalto-yliopisto seitsemäs.