Pekka Sauri vahvistaa Aalto EE:n julkisen johtamisen ja itsensä johtamisen osaamista

Aiemmin Helsingin apulaiskaupunginjohtajana toiminut Fil.tri, Executive MBA Pekka Sauri on nimitetty Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) Senior Advisoriksi.

”Pekka vahvistaa erinomaisesti julkisen johtamisen tiimiämme ja henkilökohtaisen johtajuuden asiantuntijoidemme joukkoa. Hänen laaja kokemuksensa kaupunkijohtamisen näköalapaikoilta on arvokas aikana, jona metropolialueiden kehitys ratkaisee yhä enemmän myös kansallisesti”, kertoo toimitusjohtaja, professori Pekka Mattila.

Aalto EE on valmentanut suomalaisia kuntajohtajia, terveydenhuollon päättäjiä ja valtion ylimpiä virkamiehiä jo vuosikymmenien ajan ja on esim. räätälöinyt omat Executive MBA -ohjelmat Helsingin ja Espoon kaupungeille. Singaporessa Aalto EE tekee laajaa johtamis- ja strategiaohjelmaa sosiaali- ja terveysalan järjestöille. Lisäksi yhtiö on kehittämässä Vietnamin yrittäjyys- ja innovaatioekosysteemiä yhdessä paikallisen tiede- ja teknologiaministeriön kanssa sekä vahvistaa Tansanian kestävän kehityksen johtamisosaamista.

Pitkän linjan poliitikkona ja virkamiehenä Pekka Sauri tuo oman vahvan lisänsä tämän sektorin osaamiseen. Koulutukseltaan hän on filosofian tohtori ja psykologi. Hän on myös julkaissut joukon tietokirjoja psykologian ja politiikan alalta. Saurin osaamista hyödynnetään myös itsensä johtamisen teema-alueilla.

toimitusjohtaja, Professor of Practice,
Puh.: 040 738 7221

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Espanjassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Liettuassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä, Vietnamissa, Virossa ja Yhdysvalloissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Seminaari: Ansaitse peleillä tuloksellisesti ja eettisesti – pelialan gurut saapuvat Helsinkiin6.9.2018 10:29Tiedote

Aalto University Developing Entrepreneurshipin (Aalto ENT) ja International Game Developers Association (IGDA) Finlandin järjestämä seminaari tuo Suomeen useita pelialan guruja kertomaan pelialan ansaintalogiikasta. Seminaarissa pelialan legendat John Romero, Maarten Noyons, Michail Katkoff ja Oscar Clark jakavat kokemuksiaan pelien tuloksellisista ja eettisistä ansaintamalleista.

Johtajia 14 eri maasta tapaa Aalto Executive Summitissa Otaniemessä23.8.2018 14:24Tiedote

Aalto Executive Summit on koonnut tällä viikolla johtajia 14 eri maasta Aalto-yliopiston Otaniemen kampukselle. Aalto EE järjestää tapahtuman nyt jo 11. kertaa. Tämän vuoden aihe on ajankohtainen; digitaalisen ajan visionäärinen johtajuus. Digitaalinen muutos vaikuttaaa työn tekemiseen, sekä siihen, miten liiketoimintaa johdetaan. Myös organisaatioiden rakenteet ovat muutoksen alla samoin kuin resurssien allokointi ja työvoiman rooli yleensä. Näiden aiheiden lisäksi, summitissa käsitellään strategiaa, tuloksellisuutta sekä johtamista, jotka kaikki ovat olennaisia tekijöitä yrityksen tulevaisuuden menestykselle.