Pekka Sauri vahvistaa Aalto EE:n julkisen johtamisen ja itsensä johtamisen osaamista

Aiemmin Helsingin apulaiskaupunginjohtajana toiminut Fil.tri, Executive MBA Pekka Sauri on nimitetty Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) Senior Advisoriksi.

”Pekka vahvistaa erinomaisesti julkisen johtamisen tiimiämme ja henkilökohtaisen johtajuuden asiantuntijoidemme joukkoa. Hänen laaja kokemuksensa kaupunkijohtamisen näköalapaikoilta on arvokas aikana, jona metropolialueiden kehitys ratkaisee yhä enemmän myös kansallisesti”, kertoo toimitusjohtaja, professori Pekka Mattila.

Aalto EE on valmentanut suomalaisia kuntajohtajia, terveydenhuollon päättäjiä ja valtion ylimpiä virkamiehiä jo vuosikymmenien ajan ja on esim. räätälöinyt omat Executive MBA -ohjelmat Helsingin ja Espoon kaupungeille. Singaporessa Aalto EE tekee laajaa johtamis- ja strategiaohjelmaa sosiaali- ja terveysalan järjestöille. Lisäksi yhtiö on kehittämässä Vietnamin yrittäjyys- ja innovaatioekosysteemiä yhdessä paikallisen tiede- ja teknologiaministeriön kanssa sekä vahvistaa Tansanian kestävän kehityksen johtamisosaamista.

Pitkän linjan poliitikkona ja virkamiehenä Pekka Sauri tuo oman vahvan lisänsä tämän sektorin osaamiseen. Koulutukseltaan hän on filosofian tohtori ja psykologi. Hän on myös julkaissut joukon tietokirjoja psykologian ja politiikan alalta. Saurin osaamista hyödynnetään myös itsensä johtamisen teema-alueilla.

toimitusjohtaja, Professor of Practice,
Puh.: 040 738 7221

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Yli 500 Microsoft Polku-ohjelman osallistujaa on valinnut Aalto EE:n20.12.2017 12:26Tiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on yritysten tukena myös liiketoiminnan muutostilanteissa. Tästä esimerkkinä ovat johtavissa ja vaativissa asiantuntijatehtävissä toimineille irtisanotuille henkilöille suunnatut ammatillisen osaamisen ja johtamisen koulutusohjelmat. Microsoftin Polku-ohjelmassa Aalto EE on ollut palveluntarjoajana vuodesta 2015 lähtien. Yli viisisataa osallistujaa on jo valinnut Aalto EE:n ohjelman suorituspaikaksi.

Espoon kaupunki valitsi Aalto EE:n tukemaan strategista muutosta10.11.2017 07:00Tiedote

Espoon kaupunki on valinnut Aalto EE:n lippulaivaohjelman Aalto Executive MBA:n tukemaan kaupungin strategiasta eli Espoo-tarinasta lähtevää muutosta. Espoolle kokonaan räätälöity ohjelma kehittää ylimmän johdon strategista ajattelua ja ymmärrystä eri toimialojen ja organisaatioiden muutostarpeista sekä tukee heidän kasvuaan johtajina. Ohjelma täyttää Aalto EMBA:n tiukat akkreditointivaatimukset.

Kärkiryhmä liikkui globaalissa Executive MBA -vertailussa – Aalto EMBA puolusti paikkaansa sadan huipussa16.10.2017 08:17Tiedote

Aalto Executive MBA on Financial Times -sanomalehden (FT) globaalissa vertailussa tänäkin vuonna ainoa suomalainen ohjelma, joka lunasti paikkansa sadan parhaan joukossa. Kyseessä on maailman arvostetuin vuosittainen vertailu. Pohjoismaiden hopeasijalta Aalto EE:n ohjelma puolustaa vahvasti paikkaansa maailman sadan parhaan joukossa ollen eurooppalaisista toimijoista 35. ja koko vertailussa sijalla 78. Maailman noin 3 000 EMBA-ohjelmasta vain sata parasta huomioidaan.