Pekka Sauri vahvistaa Aalto EE:n julkisen johtamisen ja itsensä johtamisen osaamista

Aiemmin Helsingin apulaiskaupunginjohtajana toiminut Fil.tri, Executive MBA Pekka Sauri on nimitetty Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) Senior Advisoriksi.

”Pekka vahvistaa erinomaisesti julkisen johtamisen tiimiämme ja henkilökohtaisen johtajuuden asiantuntijoidemme joukkoa. Hänen laaja kokemuksensa kaupunkijohtamisen näköalapaikoilta on arvokas aikana, jona metropolialueiden kehitys ratkaisee yhä enemmän myös kansallisesti”, kertoo toimitusjohtaja, professori Pekka Mattila.

Aalto EE on valmentanut suomalaisia kuntajohtajia, terveydenhuollon päättäjiä ja valtion ylimpiä virkamiehiä jo vuosikymmenien ajan ja on esim. räätälöinyt omat Executive MBA -ohjelmat Helsingin ja Espoon kaupungeille. Singaporessa Aalto EE tekee laajaa johtamis- ja strategiaohjelmaa sosiaali- ja terveysalan järjestöille. Lisäksi yhtiö on kehittämässä Vietnamin yrittäjyys- ja innovaatioekosysteemiä yhdessä paikallisen tiede- ja teknologiaministeriön kanssa sekä vahvistaa Tansanian kestävän kehityksen johtamisosaamista.

Pitkän linjan poliitikkona ja virkamiehenä Pekka Sauri tuo oman vahvan lisänsä tämän sektorin osaamiseen. Koulutukseltaan hän on filosofian tohtori ja psykologi. Hän on myös julkaissut joukon tietokirjoja psykologian ja politiikan alalta. Saurin osaamista hyödynnetään myös itsensä johtamisen teema-alueilla.

toimitusjohtaja, Professor of Practice,
Puh.: 040 738 7221

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Espanjassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Liettuassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä, Vietnamissa, Virossa ja Yhdysvalloissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Mehiläinen valitsi Aalto EE:n kumppanikseen valtakunnalliseen esimiesvalmennusohjelmaan14.12.2018 12:10Tiedote

Mehiläinen käynnistää valtakunnallisen esimiesvalmennusohjelman tukeakseen esimiesten johtamistaitojen systemaattista kehittämistä koko konsernissa. Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) kanssa räätälöitävä valmennusohjelma käynnistetään tammikuussa 2019 ja ensimmäisen vuoden aikana siihen osallistuu yli 500 tulosvastuullista esimiestä eri puolilta Suomea.