Pelastusalan ykköstapahtuma Palopäällystöpäivät järjestetään 30.–1.4.2022 Helsingissä

Kevään ehdoton ykkönen, Palopäällystöpäivät, toteutuvat vihdoinkin maalis-huhtikuun vaihteessa Helsingin Triplassa. Tarjolla on tuttuun tapaan reippaasti ajankohtaista ohjelmaa tulevaisuuden tekijöille!

Palopäällystöpäivät 2022 järjestetään Original Sokos Hotel Triplassa Helsingissä.

Palopäällystöpäivät alkavat keskiviikkona 30.3. Varautumisen seminaarilla, jonka teema on Iskunkestävä Suomi varautuu. Päivän keskusteluissa tarkastellaan asiantuntijoiden johdolla laaja-alaisesti kansallista varautumista muuttuneiden jännitteiden ja uhkakuvien maailmassa. Varautumisen seminaarin avauspuheenvuorossa meitä aiheeseen johdattaa puolustusministeri Antti Kaikkonen.

Torstaista perjantaihin Palopäällystöpäivillä pureudutaan yhdessä uudistuviin pelastustoimen strategisiin tavoitteisiin, pohditaan henkilöstön hyvinvoinnin ja osallisuuden merkitystä organisaation suorituskykyyn ja luodaan katsaus hyvinvointialueiden valmisteluun. Lisäksi ohjelmassa on esimerkiksi hätäkeskuspäivystäjien työstä kertovan Avun ensimmäinen lenkki -kirjan julkaisu. Palopäällystöpäivien avauspuheenvuoron torstaina pitää sisäministeri Krista Mikkonen.

Palopäällystöpäivistä ja Varautumisen seminaarista löydät lisätietoa verkkosivuiltamme: sppl.fi/ppp2022

Lämpimästi tervetuloa mukaan. Nähdään Helsingissä!

Suomen Palopäällystöliitto – Finlands Brandbefälsförbund on pelastusalan henkilöstön, sopimuspalopäällystön sekä turvallisuusalalla asiantuntijoina tai johtotehtävissä toimivien henkilöiden aatteellinen yhdistys.

Tarkoituksenamme on kehittää jäsenistömme osaamista ja ammatillista yhteisöllisyyttä sekä toimia asiantuntijana yhteiskunnan turvallisuuden edistämiseksi.

Kaikessa toiminnassaan Palopäällystöliitto noudattaa pelastustoimen arvoja: Turvallinen ja kriisinkestävä Suomi – yhteistyössä: inhimillisesti, ammatillisesti, luotettavasti.

Palopäällystöliiton visio on olla osaavin turvallisuuden tekijä – yhteistyössä!

Opetusalan turvallisuuspalkinto 2022 on myönnetty Seinäjoen koulutuskuntayhtymälle25.4.2022 14:15:37 EEST | Tiedote

Seinäjoen koulutuskuntayhtymä Sedu palkittiin järjestelmällisestä turvallisuustyöstä, joka korostaa jokaisen omaa vastuuta työskentely- ja oppimisympäristön turvallisuuden edistämisessä. Turvallisuuspalkinto luovutettiin hallintojohtaja Keijo Tauriaiselle ja turvallisuuskoordinaattori Martti Mäki-Jouppilalle maanantaina 25.4.2022 Opetusalan turvallisuusfoorumissa. Samassa yhteydessä palkittiin Järvenpään opetusjohtaja Arja Korhonen Opetusalan turvallisuuden tunnustuspalkinnolla.

Kutsu: Iskunkestävä Suomi varautuu -seminaarissa 30.3. esillä muuttunut turvallisuuspoliittinen tilanne28.3.2022 13:26:02 EEST | Kutsu

Venäjän hyökkäyssota Ukrainaan on nostattanut keskustelun, miten Suomi on huolehtinut omasta kansallisesta varautumisestaan. Suomen Palopäällystöliitto kokoaa pelastus- ja turvallisuusalan osaajat ajankohtaisseminaariin 30.3.2022 kuulemaan ja keskustelemaan, miten siviiliviranomaiset ja muu yhteiskunta huolehtii tehtävistään yhteiskunnallisten häiriötilanteiden tai jopa aseellisen hyökkäyksen aikana.