Peliala valtaa Turun Osuuskaupan Prismat – ”Suositumpaa kuin jääkiekko”

Syksyn suurin lanseeraus tuo upouudet Gaming-osastot Turun Osuuskaupan Prismoihin. Yhdessä peliammattilaisten kanssa rakennettu pelikoneiden ja -tarvikkeiden valikoima on saatavilla Turun Osuuskaupan Prismoissa sekä Prisma.fi-verkkokaupassa. Suomen tunnetuimpiin peliorganisaatioihin kuuluvan HAVU Gamingin ja Prisman yhteinen tavoite on kannustaa nuoria pelaamaan reilusti ja tyylillä.

Elektronisen urheilun suosio on kovassa nosteessa ja yhä useampi nuori harrastaa pelaamista. Suosion kasvu on näkynyt pelituotteiden kasvavana myyntinä jo pidempään. Sponsor Insightin alkuvuodesta julkaiseman tutkimuksen mukaan kilpapelaaminen nousi 18–29-vuotiaiden miesten ikäluokassa kiinnostavimmaksi lajiksi ohi suomalaisten suosikkilajin jääkiekon.

Suosion kasvu näkyy Turun Osuuskaupan asiakkaille lähiviikkojen aikana, kun kaikkiin Prismoihin valmistuvat mustaa ja pinkkiä puhuvat Gaming-pelialueet.

– Prisma Gamingin myötä tuomme kaikille pelaamisesta kiinnostuneille nuorille ja vanhemmillekin mahdollisuuden yhä suositummaksi nousevan lajin harrastamiseen, Prismajohtaja Ville Ämmälä Turun Osuuskaupasta sanoo.

Peliharrastaminen on uuden sukupolven joukkuelaji

Eurheilu on uuden sukupolven joukkuelaji, jossa viehättää kilpailullisuus ja sen tuoma mahdollisuus kokea onnistumisen ja itsensä ylittämisen tunteita.

Kilpapelaaminen kokoaa virtuaalisesti yhteen erilaisia ihmisiä ympäri maailmaa. HAVU Gaming -joukkueen toimitusjohtaja Lasse Salminen korostaakin lajin yhteisöllistä puolta: kansainvälisissä peleissä kehittyvät usein esimerkiksi kielitaito ja sosiaaliset taidot.

– Vanhemmilla voi usein olla harhakuva, että tietokonepelejä pelaava lapsi syrjäytyy tai on erillään muista, mutta tilanne on usein päinvastoin. Jollekin lapselle on luontevaa liittyä osaksi jalkapallojoukkuetta, mutta toisille voi olla luontevampaa olla osa ryhmää kuulokkeiden ja mikrofonien välityksellä, Salminen kuvaa.

Yhteistyötä tekevät Prisma ja HAVU Gaming viestittävät yhteistyön myötä myös reilua, toiset huomioon ottavaa pelityyliä.

– #pelaatyylillä tarkoittaa reilua peliä ja kannustaa pelaajia sekä koko peliyhteisöä käyttäytymään avoimesti ja reilusti vastustajia ja muita pelaajia kohtaan, Salminen kertoo.

– Pelaaminen on virikkeellinen ja rentouttava harrastus kuten mikä tahansa muukin laji. Ja kuten muissakin lajeissa, harrastamisen on hyvä olla tasapainossa muun elämän kanssa, Ämmälä korostaa.

Turun Osuuskaupan Prismat ovat mukana myös Kupittaan palloiluhallissa 17.-19.10.2019 järjestettävässä Grail Questissä, joka on jokaisen pelaajan suurtapahtuma. Se tarjoaa tänä vuonna kävijöille PC-/konsoli-pelialueen, uutuuspelien ja -teknologioiden esittelyjä, kilpailuja, messuosastoja, lavaohjelmaa sekä esports-turnauksia. Paikan päällä pääsee myös testaamaan Prisma Gamingin tuotevalikoimaa. Tapahtuma sopii kaikille pelaamisesta ja pelialasta kiinnostuneille ikään tai sukupuoleen katsomatta. Ja mikä parasta, tapahtumaan pääsee S-Etukortilla etuhintaan!

HAVU Gaming on yksi Suomen menestyneimmistä kilpapeliorganisaatioista ja Prisman yhteistyökumppani. Seuralla on ammattipelaajia useissa suosituimmissa eurheilupeleissä. Tunnetuin HAVU on useita Suomenmestaruuksia voittaneesta Counter-Strike-joukkueestaan.

Lisätietoja medialle:

Turun Osuuskauppa Prismajohtaja Ville Ämmälä, puh. 010 764 4052
HAVU Gaming, toimitusjohtaja, Lasse Salminen, puh. 040 549 0312

Turun Osuuskaupan edustajistovaalien ehdokasasettelu alkaa – nyt on aika edistää uusia paikallistoiveita15.1.2020 14:48:30 EETTiedote

Nuorten liikkumisen mahdollistavat Ässäkentät, arjen kiireitä helpottava ruoan verkkokauppa, hävikkiä vähentävät punalapputuotteet ja laaja palveluvalikoima olivat ennen vain toiveita. Osuuskauppojen ja asiakasomistajien yhteistyöllä nämä toiveet ovat jo toteutuneet tuoden helpotusta monen varsinaissuomalaisenkin arkeen. Mitä muuta osuuskaupan jäsenet odottavat omalta kaupaltaan?

Turun Osuuskaupan hallitus ja hallintoneuvosto vuodelle 202020.12.2019 15:33:38 EETTiedote

Turun Osuuskaupan hallintoneuvosto on päättänyt kokouksessaan 13.12.2019 Turun Osuuskaupan hallituksen kokoonpanon vuodelle 2020: Matti Manner, laamanni, asianajaja, Turku (pj.) Risto Rinne, vuorineuvos, Naantali (varapj.) Satu Ahomäki, johtaja, Turku Jukka Rinnevaara, toimitusjohtaja, Turku Marja Salenius-Ranki, henkilöstöjohtaja, Kaarina Sanna-Maria Sarelius, toimitusjohtaja, Turku Hallituksen kokoonpano säilyy ennallaan. Puheenjohtajana jatkaa Matti Manner ja varapuheenjohtajana Risto Rinne. Hallintoneuvostoon uusia jäseniä Turun Osuuskaupan edustajisto nimitti 12.11.2019 pitämässään kokouksessa Turun Osuuskaupan hallintoneuvoston vuodelle 2020. Uusina hallintoneuvostoon valittiin palvelujohtaja Sami Savolainen Turusta sekä henkilöstön edustajina kaupan alan pääluottamusmies Katri Marku-Virtanen Turusta ja matkailu- ja ravitsemiskaupan sekä liikennemyymälöiden pääluottamusmies Nina Arki Naantalista. Turun Osuuskaupan hallintoneuvosto 2020: Aalto Hannu, Naantali Ahala Kirsti, Vehmaa