Nordic Morning

Per Sjödell Nordic Morningin hallituksen puheenjohtajaksi

Per Sjödell on valittu Nordic Morningin hallituksen puheenjohtajaksi yhtiökokouksessa 31.3.2016. Hallituksen uutena jäsenenä aloittaa Asiakastieto Group Oyj:n toimitusjohtaja Jukka Ruuska.

Schibsted Media Groupin kehittyvien Euroopan markkinoiden johtajaksi siirtynyt Jussi Lystimäki jättää hallituksen. Lystimäki oli hallituksessa viisi vuotta ja viime vuoden sen puheenjohtajana. Hallituksen jättää myös Carina Brorman, joka oli hallituksen jäsen vuodesta 2009 lähtien.

Hallituksen uusi puheenjohtaja Per Sjödell (44), MBA, johtaa myös Lindexin, Identity Worksin ja Lyko Groupin hallituksia ja on Stockmannin hallituksen jäsen. Hän on kansainvälisen Red City PR -viestintätoimiston perustaja ja toiminut aiemmin muun muassa H&M:n globaalina markkinointijohtajana, Fiskars Swedenin, Gant Swedenin ja Pocket Shopin toimitusjohtajana sekä ICA:n markkinointiviestinnän päällikkönä.

“Nordic Morning on ainutlaatuinen uuden ajan viestintäkonserni, joka auttaa asiakkaita teknologiavetoisessa digitaalisessa muutoksessa. Kaikki menestykseen tarvittava on olemassa. Konsernilla on hyvä strategia, kiinnostavat brändit, vahvaa osaamista ja erinomainen markkina-asema. Tältä pohjalta on hienoa jatkaa yhdessä hallituksen ja johdon kanssa konsernin kehittämistä”, Sjödell sanoo.

Uutena jäsenenä aloittava Jukka Ruuska (54), OTK, MBA, valittiin hallituksen varapuheenjohtajaksi. Ruuska on ollut Asiakastieto Groupin toimitusjohtaja vuodesta 2011 lähtien. Sitä ennen hän on toiminut muun muassa HEX Oyj:n ja OMX:n pohjoismaisen pörssin toimitusjohtajana, senioripartnerina CapManissa ja Elisan yrityssuunnittelujohtajana.

Nordic Morningin hallituksen jäseninä jatkavat Maritta Iso-Aho, Anni Ronkainen, Anne Årneby ja Petri Vihervuori.

Lisätietoa: Nordic Morningin hallituksen puheenjohtaja Per Sjödell, per.sjodell@gmail.com,
puh. +212 616 050 149 tai +46 72 210 40 22.

Communication beyond transformation – for the good of business and people

Autamme asiakkaitamme menestymään digitaalisessa maailmassa luomalla dataan ja analytiikkaan pohjautuvia innovatiivisia ratkaisuja, joissa yhdistyvät strateginen sisältö, palvelumuotoilu, optimaalinen näkyvyys ja asiakasdialogi. Meitä on 800 viestinnän ammattilaista Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Ukrainassa ja Intiassa. Vahvuutemme on monipuolinen osaaminen ja tiivis yhteistyö, minkä ansiosta pystymme pureutumaan asiakkaidemme haasteisiin laaja‐alaisesti. Olemme olleet viestinnän edelläkävijöitä jo lähes 160 vuotta. www.nordicmorning.com

Nordic Morning
Kuninkaantammenkierto 3 / Hakuninmaantie 2

09 8494 700http://www.nordicmorning.fi

Nordic Morning on Pohjoismaiden johtava viestintäkonserni, jossa työskentelee 800 viestinnän ammattilaista 14 yhtiössä Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Ukrainassa ja Intiassa. Luomme innovatiivisia ratkaisuja nopeasti muuttuvassa ympäristössä - strategisesta sisällöstä tehokkaaseen toteutukseen asti. Tavoitteemme on aina asiakkaan menestys. Siksi olemme olleet alan kärjessä yli 150 vuotta. Tutustu meihin osoitteessa: www.nordicmorning.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Nordic Morning

Anne Årneby on nimitetty Nordic Morningin toimitusjohtajaksi24.10.2016 14:28:54 EESTTiedote

Anne Årnebyllä on MBA-tutkinto Linköpingin yliopistosta. Hänellä on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus strategisesta brändien ja liiketoiminnan kehittämisen johtamisesta. Viimeiset kaksi vuotta Anne on toiminut Euroopan johtavan data- ja analytiikkayritys Bisnoden markkinointijohtajana. Bisnode on älykkään datan edelläkävijä, joka auttaa asiakkaitaan tekemään älykkäitä päätöksiä. Ennen Bisnodea Anne oli Tukholmassa ja Shanghaissa toimivan strategisen bränditoimisto Rewirin toimitusjohtaja. Anne on ollut Nordic Morningin hallituksen jäsen vuodesta 2015 lähtien. Hän aloittaa uudessa tehtävässään 12.1.2017. ”Anne Årnebyllä on vankka kokemus, ja hän ymmärtää erinomaisesti markkinaa ja sen kehitystä. Hallituksen jäsenenä Anne on ollut mukana Nordic Morningin muutoksessa jo lähes kaksi vuotta, ja hän tuntee liiketoimintamme perusteellisesti. Anne on ollut avainroolissa Nordic Morningin strategisen suunnan määrittelyssä. Hänellä on vahva liiketoiminnan ja johtamisen tausta, ja olen vakuuttunut

Nordic Morning osti CountQuestin, joka on Ruotsin johtava digitaaliseen analytiikkaan erikoistunut yritys26.2.2016 10:59:57 EETTiedote

Nordic Morning on ostanut Tukholmassa toimivan CountQuest Interactive AB:n. Vuonna 2000 perustettu, digitaaliseen analytiikkaan erikoistunut CountQuest keskittyy datan hallintaan ja web-analytiikkaan. Yhtiö on alansa markkinajohtaja Ruotsissa sekä ensimmäinen ja ainoa Adoben sertifioitu strateginen kumppani, joka on erikoistunut Adobe Analytics -ohjelmistoratkaisuihin. CountQuest on myös tag management -palveluja tarjoavan Tealiumin ainoa kumppani Ruotsissa.

Nordic Morning -konsernin tilinpäätöstiedote 2015: Asiakkaiden tarpeisiin vastattiin vahvistamalla digi- ja sisältöpalveluja17.2.2016 11:03:03 EETTiedote

Liikevaihto oli 104,9 (106,6) milj. euroa. Sitä pienensivät painotuotteiden kysynnän väheneminen, Content -liiketoiminta-alueen liikevaihdon supistuminen ja Ruotsin kruunun kurssin lasku. Tulos oli -0,2 (3,4) milj. euroa. Tulokseen sisältyi edellisvuotta vähemmän kertaluonteisia eriä, -0,2 (2,4) milj. euroa. Tulos ennen kertaluonteisia eriä oli -0,1 (1,0) milj. euroa. Tulosta heikensivät kannattavuusongelmat Ruotsin arkkipainoliiketoiminnassa. Omavaraisuusaste oli erinomainen, 48,6 (51,4) prosenttia. Vastatakseen asiakkaiden muuttuneisiin tarpeisiin Nordic Morning uudisti palvelustrategiansa ja organisoi liiketoimintansa sen mukaisesti 1.1.2015 alkaen. Digitaalista palvelutarjontaa vahvistettiin hankkimalla ruotsalainen, business- ja palvelumuotoiluun erikoistunut Ottoboni, ja laajentamalla yhtiön toiminta Suomeen. Sisältöpalveluja vahvistettiin perustamalla Ruotsiin strateginen sisältötoimisto Sitrus Agency AB yhdistämällä JG Communication AB ja Citat AB sekä perustamalla Sitrus Agenc

Nordic Morning -konsernin osavuosikatsaus 1.1.-30.6.2015: Digitaalista palvelutarjontaa vahvistettiin yritysostolla19.8.2015 11:02:08 EESTTiedote

- Konsernin palvelutarjontaa vahvistettiin digitaalisen transformaation ja palvelumuotoilun alueilla ostamalla Ottoboni, joka on Ruotsin suurimpia digitaaliseen transformaatioon erikoistuneita toimistoja. - Liikevaihto oli 53,4 (57,3) milj. euroa. Liikevaihtoa pienensi odotetusti pääasiassa painotuotteiden kysynnän väheneminen. - Myyntikate ennen kertaluonteisia eriä parani 29,1 milj. eurosta 31,4 milj. euroon ja käyttökate ennen kertaluonteisia eriä parani 2,1 milj. eurosta 2,4 milj. euroon. - Liikevoitto oli 0,6 (3,2) milj. euroa. Edellisvuoden liikevoittoon sisältyi Hakuninmaan kiinteistön osan myynti keväällä 2014. Liiketulos ennen kertaluonteisia eriä oli 0,2 (-0,3) milj. euroa. Tulosta paransi toiminnan tehostaminen Campaigns & Dialogue -liiketoiminta-alueella. - Omavaraisuusaste oli 47,2 (47,4) prosenttia. - Rahavarat olivat 8,0 (10,9) milj. euroa ja nettovelka 7,7 (1,5) milj. euroa. Nettovelkaa kasvatti Ottobonin hankintaa varten otettu laina. Toimitusjohtaja Timo Lepistö: ”Mar