Perjantai 13. päivä olikin onnenpäivä Linnanmäen porteista astuneelle

Perjantai 13. päivä olikin täynnä riemua ja yllätystä Linnanmäen Huvipuiston porteista kävelleelle miljoonannelle kävijälle, joka palkittiin ilmaisella huvittelulla ja lahjakassilla. Miljoonas kävijä osui tänä vuonna juuri alkaneen Valokarnevaalin toiseen arkipäivään.

Linnanmäen Huvipuistossa on vieraillut jo miljoona kävijää tänä vuonna huolimatta koleasta kesästä ja runsassateisesta syksystä.  Suomen suosituimman matkailukohteen, Linnanmäen Huvipuiston, miljoonas kävijä astui huvipuiston portista sisään perjantaina 13.10.2017.

12-vuotias Josefina Saarinen Tammisaaresta tuli huvittelemaan isänsä Juha Saarisen ja ystävänsä Jasmine Sjölundin kanssa. Miljoonas kävijä saa huvitella läheistensä kanssa koko illan maksutta. Lisäksi Josefina sai mukaansa yllätyskassin täynnä Linnanmäki-aiheisia herkkuja ja tuotteita.

Josefina Saarinen tuli Linnanmäelle jo toista kertaa tänä huvittelukautena. Valokarnevaalissa vierailu on hänelle pitkäaikainen perinne.

- Tulimme Valokarnevaaliin huvittelemaan laitteisiin. On kiva ihastella huvipuistoa pimeällä, kun valot ja värit näkyvät niin hienosti. Vanha puinen Vuoristorata on suosikkini, Josefina kertoo.

Linnanmäen kauden päättää kahdettatoista kertaa järjestettävä Valokarnevaali. Kahden viikon valoloiste päättyy sunnuntaina 22.10.2017 klo 21.50 järjestettävään ilotulitukseen, jonka jälkeen huvipuisto sulkee porttinsa talven ajaksi.

Mannerheimin Lastensuojeluliitto, Barnavårdsföreningen i Finland, Ensi- ja turvakotien liitto, Parasta Lapsille ja Pelastakaa Lapset. Lasten Päivän Säätiö on jo vuosikymmeniä ylläpitänyt ja kehittänyt Linnanmäen Huvipuistoa kerätäkseen varoja suomalaiselle lastensuojelutyölle. Vuonna 2016 lahjoitettiin 4,3 miljoonaa euroa ja tavoite vuodelle 2017 on 4,5 miljoonaa euroa. Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaamme tukevat suomalaista lastensuojelutyötä.

Linnanmäen pääyhteistyökumppanit vuonna 2017 ovat SOK/HOK Elanto, Unilever Finland Oy, Oy Hartwall Ab, MTV Oy sekä Bauer Media Oy. Linnanmäen yhteistyökumppaneina nämä yritykset tukevat omalla panoksellaan arvokasta lastensuojelutyötä.

KUTSU lehdistötilaisuuteen: Hyppää Taigan siiville jo ennakkoon Valokarnevaalin loistavien tähtihetkien lomassa!27.9.2018 12:23Tiedote

Päivä: To 11.10.2018 Klo: 14-15.30 (ilmoittautuminen klo 14, tilaisuus alkaa klo 14.30) Paikka: Linnanmäen Huvipuisto, Pohjoinen sisäänkäynti, Tivolikuja 1, Helsinki Ilmoittautuminen lomakkeella, päättyy pe 5.10. klo 12.00 Tervetuloa kuulemaan, miten Linnanmäen kaikkien aikojen isoin hanke, Taiga-ratalaitteen rakentaminen, edistyy. Paljastamme lehdistötilaisuudessa myös koko rataprofiilin ja saatte Kinossamme esimakua, miltä laitteen kyyti tulee tuntumaan. Haluamme kutsua lehdistön edustajat myös kokemaan Linnanmäen 14. Valokarnevaalin, jonne Ivana Helsinki on suunnitellut loistavia tähtihetkiä. Lehdistötilaisuudessa Paola Suhonen on paikalla kertomassa, miten Valokarnevaalilla tulee yhdistymään muoti, musiikki ja valo. Lehdistötilaisuus kestää noin tunnin (klo 15.30 asti), jonka jälkeen on mahdollisuus kokea kaverin kanssa Valokarnevaalin tähtihetket puiston avautuessa samaan aikaan! Linnanmäki antaa osallistujille omatoimista tutustumista varten kaksi ranneketta. Huomaathan, että til

Valokarnevaali täynnä säkenöiviä tähtihetkiä27.9.2018 11:11Tiedote

Helsingin perinteisiin piirtynyt Valokarnevaali saa Linnanmäen säkenöimään lokakuussa. Tänä vuonna teematapahtumassa nähdään ainutlaatuisia tähtihetkiä, jotka ovat suunniteltu yhteistyössä Ivana Helsingin kanssa. Valokarnevaali huipentuu kauden päätösviikonloppuna, kun puistossa nähdään kahtena iltana DJ Alex Mattsonin esitys, jonka kruunaa loistava lasershow! Karnevaali järjestetään 11.-21.10.2018.