Perjantain mielenilmaus vaikuttaa jäteastioiden tyhjentämiseen tällä viikolla

HSY varautuu perjantaiksi 2.2. suunniteltuun poliittiseen mielenilmaukseen tyhjentämällä jäteastiat pääkaupunkiseudulla ja Kirkkonummella tällä viikolla jo ennakkoon mahdollisuuksien mukaan. Jäteastioiden tyhjennyksiin vaikuttaa Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT ry:n osallistuminen SAK:n poliittiseen mielenilmaukseen.

– Tyhjennämme joidenkin asuinkiinteistöjen jäteastiat jo päivää tavanomaista aikaisemmin. Lisäksi tyhjennyksiä tehdään koko viikon aikavälillä 5.30–22, kertoo HSY:n käyttöpäällikkö Johanna Rusanen.

Perjantaina osa jäteautoista pysyy varikolla, minkä vuoksi jäteastioiden tyhjennyksiä jatketaan mahdollisesti myös lauantaina. Jos jokin jäteastia jää tyhjentämättä, se hoidetaan seuraavalla viikolla. HSY pyytää asiakkailtaan kärsivällisyyttä.

Käyttöpäällikkö Johanna Rusanen, puh. 0400 877 254, johanna.rusanen(at)hsy.fi

HSY uudistaa jätehuoltomääräykset: jäteastioiden tyhjentäminen voidaan aloittaa ennen aamuruuhkaa 1.3. lähtien18.1.2019 11:04Tiedote

HSY:n uudistamat jätehuoltomääräykset tulevat voimaan pääosin 1.3.2019. Jäteastioiden tyhjennys on mahdollista Helsingin kantakaupungin alueella kello 5–22. Muualla tyhjennystyöt voidaan aloittaa tuntia myöhemmin. Vuodesta 2021 alkaen biojätettä, muovi-, lasi- ja kartonkipakkauksia sekä pienmetallia kerätään kiinteistöistä, joissa on vähintään viisi huoneistoa. Uudistuksella vastataan EU:n ja Suomen valtakunnallisiin kierrätystavoitteisiin.

HSY:n hallituksen kokous 18.1.201918.1.2019 11:03Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 18.1.2019 Hallitus hyväksyi muun muassa tarkistetut pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen jätehuoltomääräykset ja valitsi Graniittirakennus Kallio Oy:n jätteenkäsittelykeskukseen vastaanotetun jätevoimalakuonan käsittelijäksi. Hallitus sai tiedoksi Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen ja ilmanlaadun seurannan pääkaupunkiseudulla vuonna 2019. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen jätehuoltomääräyksistä. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 18.1.201915.1.2019 16:02Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 18.1.2019 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa tarkistettujen pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen jätehuoltomääräysten hyväksymisestä sekä jätteenkäsittelykeskukseen vastaanotetun jätevoimalakuonan käsittelijän valitsemisesta. Hallitus saa tiedoksi Blominmäen jätevedenpuhdistamohankkeen tilannekatsauksen ja ilmanlaadun seurannan pääkaupunkiseudulla vuonna 2019. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen jätehuoltomääräyksistä. Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 18.1.2019. Ystävällisin terveisin Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä viestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtala puh. 040 593 6346 www.hsy.fi