Perjantain mielenilmaus vaikuttaa jäteastioiden tyhjentämiseen tällä viikolla

HSY varautuu perjantaiksi 2.2. suunniteltuun poliittiseen mielenilmaukseen tyhjentämällä jäteastiat pääkaupunkiseudulla ja Kirkkonummella tällä viikolla jo ennakkoon mahdollisuuksien mukaan. Jäteastioiden tyhjennyksiin vaikuttaa Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT ry:n osallistuminen SAK:n poliittiseen mielenilmaukseen.

– Tyhjennämme joidenkin asuinkiinteistöjen jäteastiat jo päivää tavanomaista aikaisemmin. Lisäksi tyhjennyksiä tehdään koko viikon aikavälillä 5.30–22, kertoo HSY:n käyttöpäällikkö Johanna Rusanen.

Perjantaina osa jäteautoista pysyy varikolla, minkä vuoksi jäteastioiden tyhjennyksiä jatketaan mahdollisesti myös lauantaina. Jos jokin jäteastia jää tyhjentämättä, se hoidetaan seuraavalla viikolla. HSY pyytää asiakkailtaan kärsivällisyyttä.

Käyttöpäällikkö Johanna Rusanen, puh. 0400 877 254, johanna.rusanen(at)hsy.fi

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 25.5.201822.5.2018 15:18Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 25.5.2018. Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa Fortumin ja HSY:n välisen Fortumin energiantuotantohanketta koskevan sopimuksen hyväksymisestä ja vesihuollon maksurakenteen uudistuksen valmisteluohjeen hyväksymisestä. Hallitus päättää seuraavista hankinnoista: - Pasilan ja Ilmalan alueen tunnelisaneerausurakka - Helsingin keskustan biojätteen sekä lasi-, metalli- ja muovipakkausten keräys - bio- ja puutarhajätekompostin sekä jätevesilietekompostin seulontatyöt. Lisäksi hallitus saa tiedoksi osavuosikatsauksen tammi - huhtikuulta 2018, pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöt vuodelta 2017 ja HSY:n oman energiankulutuksen vuodelta 2017. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen Fortumin ja HSY:n välisestä esisopimuksesta, vesihuollon maksurakenteen uudistuksesta ja pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöistä vuod