Kustannusosakeyhtiö Tammi

Petteri Koposen elämäkerta on julkaistu

Suomalaisen koripalloilun kovimpiin tähtiin kuuluvan Petteri Koposen elämäkerta on julkaistu. Koripallomaajoukkue Susijengin pitkäaikaisen tiedottajan, tietokirjailija Hippo Taatilan kirjoittama kirja Petteri Koponen – Malmin jääräpää kertoo elävästi ja viihdyttävästi seitsenkertaisen vuoden koripalloilijan ja Susijengin monivuotisen kulmakiven tarinan.

Petteri Koposen ura huippukoripalloilun parissa hakee Suomessa vertaistaan. Koponen on Suomi-koripallon kiintotähti, jonka uran värikkäät vaiheet ovat vieneet miehen Malmin palloiluhallilta aina kansainvälisille pelikentille ja Suomen miesten koripallomaajoukkueen, Susijengin luottopelaajaksi.

Susijengin pitkäaikaisen tiedottajan, tietokirjailija Hippo Taatilan kirjoittama kirja Petteri Koponen – Malmin jääräpää on värikäs ja yksityiskohtainen henkilökuva pelaajasta, jonka kaikki tuntevat mutta jonka henkilöhistorian vaiheet ovat suurelle yleisölle vielä pitkälti hämärän peitossa.

Kirja käy läpi Koposen uran niin Suomessa kuin eurokentillä, Suomen mestaruudet, Eurocupin mestaruuden ja vuoden 2007 NBA-varauksen.

Hippo Taatila (s. 1981) on uskontotieteestä väitöskirjaa työstävä akateeminen sekatyöläinen ja Susijengin pitkäaikainen tiedottaja, joka isännöi vuosina 2015–2016 suosittua Koripalloelämää-blogia. Aiemmalla kirjallisella urallaan Taatila on muun muassa kääntänyt mystikko G. I. Gurdjieffia suomeksi, kirjoittanut romaanin vanhemmuuden mustasta aukosta ja kronikoinut rockyhtye YUP:n historian koviin kansiin.

Arvostelukappaleet:
tiedotus@tammi.fi

Lisätiedot:
Ari Elo | tiedottaja | Kustannusosakeyhtiö Tammi
ari.elo@tammi.fi

Kustannusosakeyhtiö Tammi

Lue lisää julkaisijalta Kustannusosakeyhtiö Tammi

Ihan totta! -tietokirjakilpailun voittajateokset pureutuvat sukupuolen moninaisuuteen ja todellisiin prinsessoihin27.10.2017 13:00Tiedote

Kustannusosakeyhtiö Tammen ja Tietokirjallisuuden edistämiskeskuksen Ihan totta! -tietokirjakilpailun voittajateokset julkistetaan Helsingin Kirjamessujen Katri Vala -lavalla perjantaina 27.10.2017 klo 12.30. Nuorten sarjan voittajateos Sukupuolena ihminen on ensimmäinen nuorille suunnattu suomenkielinen teos sukupuolen moninaisuudesta ja transsukupuolisuudesta. Lasten sarjan voittaja Todellisten prinsessojen kirja esittelee totutusta prinsessakaavasta poikkeavia, oikeasti eläneitä prinsessoja eri aikakausilta. Tammi julkaisee voittajateokset syksyllä 2018.

Risto Räppääjän 20-vuotisjuhlavuosi on herkkua kaikille aisteille23.10.2017 10:50Tiedote

Sinikka ja Tiina Nopolan Risto Räppääjä -kirjasarja on riemastuttanut suomalaisia lukijoita jo 20 vuoden ajan. Tuorein sarjan kirja Risto Räppääjä ja väärä Vincent vie lukijat taideväärennösten maailmaan. Juhlavuoden kunniaksi Risto Räppääjä on taipunut myös herkkureseptejä sisältäväksi kokkauskirjaksi. Marraskuussa Risto Räppääjä -musikaaleista ja -elokuvista tuttuja biisejä kuullaan musiikkiteatteri Kapsäkissä järjestettävässä juhlakonsertissa.