Kustannusosakeyhtiö Tammi

Petteri Koposen elämäkerta on julkaistu

Suomalaisen koripalloilun kovimpiin tähtiin kuuluvan Petteri Koposen elämäkerta on julkaistu. Koripallomaajoukkue Susijengin pitkäaikaisen tiedottajan, tietokirjailija Hippo Taatilan kirjoittama kirja Petteri Koponen – Malmin jääräpää kertoo elävästi ja viihdyttävästi seitsenkertaisen vuoden koripalloilijan ja Susijengin monivuotisen kulmakiven tarinan.

Petteri Koposen ura huippukoripalloilun parissa hakee Suomessa vertaistaan. Koponen on Suomi-koripallon kiintotähti, jonka uran värikkäät vaiheet ovat vieneet miehen Malmin palloiluhallilta aina kansainvälisille pelikentille ja Suomen miesten koripallomaajoukkueen, Susijengin luottopelaajaksi.

Susijengin pitkäaikaisen tiedottajan, tietokirjailija Hippo Taatilan kirjoittama kirja Petteri Koponen – Malmin jääräpää on värikäs ja yksityiskohtainen henkilökuva pelaajasta, jonka kaikki tuntevat mutta jonka henkilöhistorian vaiheet ovat suurelle yleisölle vielä pitkälti hämärän peitossa.

Kirja käy läpi Koposen uran niin Suomessa kuin eurokentillä, Suomen mestaruudet, Eurocupin mestaruuden ja vuoden 2007 NBA-varauksen.

Hippo Taatila (s. 1981) on uskontotieteestä väitöskirjaa työstävä akateeminen sekatyöläinen ja Susijengin pitkäaikainen tiedottaja, joka isännöi vuosina 2015–2016 suosittua Koripalloelämää-blogia. Aiemmalla kirjallisella urallaan Taatila on muun muassa kääntänyt mystikko G. I. Gurdjieffia suomeksi, kirjoittanut romaanin vanhemmuuden mustasta aukosta ja kronikoinut rockyhtye YUP:n historian koviin kansiin.

Arvostelukappaleet:
tiedotus@tammi.fi

Lisätiedot:
Ari Elo | tiedottaja | Kustannusosakeyhtiö Tammi
ari.elo@tammi.fi

Kustannusosakeyhtiö Tammi

Lue lisää julkaisijalta Kustannusosakeyhtiö Tammi

Neljännen Dekkarifestivaalin ohjelma on julkistettu14.8.2018 10:00Tiedote

Syyskuun 22. järjestettävän neljännen Dekkarifestivaalin lavaohjelma on julkistettu. Festivaalin keskusteluissa esiin nousevat muun muassa suosittujen dekkarihahmojen elämä ja teot ja eri maiden järjestäytynyt rikollisuus kirjoissa. Kotimaisen rikoskirjallisuuden kovimpien nimien lisäksi festivaalilla esiintyy neljä kansainvälistä tähtivierasta: ruotsalaiset Jonas Bonnier, Arne Dahl ja Martin Österdahl sekä tanskalainen Jens Henrik Jensen. Dekkarifestivaali järjestetään lauantaina 22.9.2018 Helsingin Pörssitalolla. Festivaalilauantaina järjestetään myös ensimmäinen Lasten dekkarifestivaali yhteistyössä Kallion kirjaston kanssa.

Hel-YA! kokoaa maamme kiinnostavimmat young adult -kirjailijat ja nuoret lukijat Gloriaan31.5.2018 09:30Tiedote

Suomen ensimmäinen ja ainoa nuorten aikuisten kirjallisuuteen keskittyvä tapahtuma Hel-YA! järjestetään toisen kerran 29.9.2018 Gloriassa. Esiintyjinä nähdään muun muassa Salla Simukka, Elina Rouhiainen, Aleksi Delikouras, Magdalena Hai, Erika Vik sekä Karri ”Paleface” Miettinen ja Kaisa Happonen. Trilleristi Max Seeck kirjoittaa tapahtuman aikana yleisön avustuksella somessa julkaistavan live-romaanin.

Neljännen Dekkarifestivaalin kansainvälisinä tähtivieraina Jonas Bonnier, Jens Henrik Jensen, Arne Dahl ja Martin Österdahl29.5.2018 14:00Tiedote

Dekkarifanit ja kiinnostavimmat rikoskirjailijat yhteen kokoava Dekkarifestivaali järjestetään tulevana syksynä jo neljännen kerran. Mukana on jopa neljä kansainvälistä tähtivierasta, kun kotimaisen rikoskirjallisuuden kovimpien nimien lisäksi festivaalin vieraaksi saapuvat ruotsalaiset Jonas Bonnier, Arne Dahl ja Martin Österdahl sekä tanskalainen Jens Henrik Jensen. Tänä vuonna festivaalilauantaina järjestetään myös ensimmäinen Lasten dekkarifestivaali yhteistyössä Kallion kirjaston kanssa.