Kustannusosakeyhtiö Tammi

Petteri Koposen elämäkerta on julkaistu

Suomalaisen koripalloilun kovimpiin tähtiin kuuluvan Petteri Koposen elämäkerta on julkaistu. Koripallomaajoukkue Susijengin pitkäaikaisen tiedottajan, tietokirjailija Hippo Taatilan kirjoittama kirja Petteri Koponen – Malmin jääräpää kertoo elävästi ja viihdyttävästi seitsenkertaisen vuoden koripalloilijan ja Susijengin monivuotisen kulmakiven tarinan.

Petteri Koposen ura huippukoripalloilun parissa hakee Suomessa vertaistaan. Koponen on Suomi-koripallon kiintotähti, jonka uran värikkäät vaiheet ovat vieneet miehen Malmin palloiluhallilta aina kansainvälisille pelikentille ja Suomen miesten koripallomaajoukkueen, Susijengin luottopelaajaksi.

Susijengin pitkäaikaisen tiedottajan, tietokirjailija Hippo Taatilan kirjoittama kirja Petteri Koponen – Malmin jääräpää on värikäs ja yksityiskohtainen henkilökuva pelaajasta, jonka kaikki tuntevat mutta jonka henkilöhistorian vaiheet ovat suurelle yleisölle vielä pitkälti hämärän peitossa.

Kirja käy läpi Koposen uran niin Suomessa kuin eurokentillä, Suomen mestaruudet, Eurocupin mestaruuden ja vuoden 2007 NBA-varauksen.

Hippo Taatila (s. 1981) on uskontotieteestä väitöskirjaa työstävä akateeminen sekatyöläinen ja Susijengin pitkäaikainen tiedottaja, joka isännöi vuosina 2015–2016 suosittua Koripalloelämää-blogia. Aiemmalla kirjallisella urallaan Taatila on muun muassa kääntänyt mystikko G. I. Gurdjieffia suomeksi, kirjoittanut romaanin vanhemmuuden mustasta aukosta ja kronikoinut rockyhtye YUP:n historian koviin kansiin.

Arvostelukappaleet:
tiedotus@tammi.fi

Lisätiedot:
Ari Elo | tiedottaja | Kustannusosakeyhtiö Tammi
ari.elo@tammi.fi

Kustannusosakeyhtiö Tammi

Lue lisää julkaisijalta Kustannusosakeyhtiö Tammi

J.K. Rowlingin Ihmeotukset – Grindelwaldin rikokset -elokuvakäsikirjoitus julkaistaan suomeksi 6.12.14.11.2018 11:00Tiedote

Tammi julkaisee J.K. Rowlingin Ihmeotukset – Grindelwaldin rikokset -elokuvakäsikirjoituksen Jaana Kapari-Jatan suomentamana 6. joulukuuta 2018. Rowlingin käsikirjoitukseen perustuva elokuva saa kansainvälisen ensi-iltansa 14. marraskuuta. Helsingin uudessa keskustakirjastossa Oodissa itsenäisyyspäivänä julkaistava kirja huipentaa Harry Potter 20 vuotta Suomessa -juhlavuoden.