Pharrell Williamsin luotsaama N.E.R.D Ruisrockiin

Kovassa nosteessa oleva Lil Xan ja paluun tehnyt Stig Dogg täydentävät festivaalin ajankohtaista artistikattausta. Ruisrock juhlitaan Turussa 6.–8.7.2018.

Ruisrock on kiinnittänyt yhdeksi pääesiintyjäkseen yhdysvaltalaisen N.E.R.D:in. Grammy-palkittujen tuottaja-artistien Pharrell Williamsin ja Chad Hugon sekä perkussionisti Shae Haleyn muodostama kulttiyhtye julkaisi viime vuoden lopulla seitsemän vuoden tauon jälkeen albumin NO_ONE EVER REALLY DIES. Rock- ja funk-elementtejä yhdistelevä hiphop-kokoonpano ottaa albumilla vahvasti kantaa kotimaansa poliittiseen ja yhteiskunnalliseen ilmapiiriin. Yhtye on tehnyt levyllä yhteistyötä esimerkiksi Kendrick Lamarin ja Ed Sheeranin kanssa, ja albumilta löytyy muun muassa hittisingle Lemon (feat. Rihanna). Yhtyeen keulahahmo Williams on nähty Ruisrockissa  aiemmin vuonna 2015, kun hän villitsi festivaaliyleisön soolokeikallaan.

N.E.R.D:in ohella festivaalin kansainvälistä artistikattausta täydentää kovassa nosteessa oleva rap-artisti Lil Xan (US), joka nousi viime vuonna näyttävästi pinnalle Betrayed-singlensä ja siitä tehdyn musiikkivideon myötä. Artistin ensimmäinen kiertue myytiin loppuun viidessä tunnissa, ja ensi kuussa ilmestyvällä debyyttialbumilla hän on tehnyt yhteistyötä muun muassa DJ-tuottaja Diplon kanssa.

Tuore kotimainen lisäys Ruisrockin ohjelmaan on vastikään paluun tehnyt Stig Dogg. Artisti julkaisi hiljattain uuden playlistin, jolla vierailevat muun muassa JVG, Kube, Eevil Stöö, Pyhimys ja Vesta. Ruisrockin keikka on yksi Stig Doggin harvoista esiintymisistä kesällä.

Lisää Ruisrockin ohjelmajulkistuksia on luvassa kevään mittaan. Festivaalin ohjelmaan on jo aiemmin kiinnitetty muun muassa The Chainsmokers (US), Marshmello, Dua Lipa (UK), Alan Walker (NO), Clean Bandit (UK), First Aid Kit (SE), Rag’n’Bone Man (UK), Tyler, The Creator (US) ja Years & Years (UK). Kotimaisista artisteista festivaalilla nähdään esimerkiksi Cheek, Alma, Disco Ensemble, Haloo Helsinki!, Ismo Alanko, JVG, Kaija Koo, SANNI ja Sunrise Avenue.

Ruisrockin päiväkohtainen ohjelma on julkaistu ja kaikki lipputyypit ovat myynnissä Tiketissä.

Ruisrock 6.8.7.2018

THE CHAINSMOKERS (US), CHEEK, ALAN WALKER (NO), LIL XAN (US), SILVANA IMAM (SE), TYLER, THE CREATOR (US), YEARS & YEARS (UK), PYHIMYS, SANNI, ABREU, CLEDOS, IBE, KAURIINMETSÄSTÄJÄT, RAAPPANA, ROOPE SALMINEN & KOIRAT, STIG DOGG, TÖÖLÖN KETTERÄ, VERSACE HENRIK X NCO X MUSTA HANHI X BIZI X DJANGOMAYN

MARSHMELLO, CLEAN BANDIT (UK), PRINCESS NOKIA (US), SKEPTA (UK),  TOVE STYRKE (SE), HALOO HELSINKI!, DISCO ENSEMBLE, JVG, KUBE X EEVIL STÖÖ, ELLINOORA, GASELLIT, KAKKA-HÄTÄ 77, LITKU KLEMETTI, M, NELLI MATULA, PIKKU G, RUUDOLF, SCANDINAVIAN MUSIC GROUP, $NOW, VESTA

N.E.R.D (US), DUA LIPA (UK), ANNE-MARIE (UK), BLACKBEAR (US), FIRST AID KIT (SE), RAG'N'BONE MAN (UK), ALMA, ISMO ALANKO, KAIJA KOO, OLAVI UUSIVIRTA, SUNRISE AVENUE, ANTTI AUTIO, ATOMIROTTA, EVELINA, ONNI BOI, REINO NORDIN