PhilipsPhilips

Philips ja Qualcomm strategiseen yhteistyöhön edistääkseen personoituja terveydenhoidon palveluita etäohjaukseen ja -seurantaan

Philips HealthSuite toimii globaalina ja turvattuna datansäilöntäratkaisuna Qualcomm Lifen lääketieteelliselle 2net™Platform -alustalle. Qualcomm Life 2net Platform tarjoaa lääketieteellistä yhdistettävyyttä ja integraatiota Philipsille ja kolmannen osapuolen lääketieteellisille laitteille Philips HealthSuiten hoitoratkaisuihin ja -palveluihin.

Amsterdam, Alankomaat ja San Diego, Kalifornia – Royal Philips (NYSE: PHG; AEX: PHIA) ja Qualcomm Incorporatedin (NASDAQ: QCOM) tytäryhtiö Qualcomm Life, Inc. ovat julkistaneet strategisen teknologiayhteistyön edistääkseen connected health care -ratkaisuja, jotka sisältävät erilaisia teknologisia etäterveydenhuollon ratkaisuja aina terveestä elämisestä ja sairauksien ennaltaehkäisystä kroonisten tautien hoitoon ja kotihoitoon. Yritykset aloittavat yhteistyön vahvistaakseen toistensa keskinäisiä johtoasemia eri osaamisalueilla; Philipsin johtoasemaa etäohjauksen ja -seurannan informatiikassa, terveydenhoidon pilvidatan käsittelyssä ja analytiikassa sekä Qualcomm Lifen asiantuntijuutta turvatussa, lääketieteellisten laitteiden yhdistettävyydessä ja integraatiossa. Yhteistyö mahdollistaa sen, että molemmat yhtiöt voivat tarjota terveydenhoitoyrityksille tehostettuja, skaalautuvia ja yhdistettyjä hoitoratkaisuja sekä -palveluita turvatussa, globaalissa ekosysteemissä.

Qualcomm Lifen 2net Platform toimii lääketieteellisten laitteiden liitettävyyspalveluna Philips HealthSuitelle sekä Philipsin pilvipalveluita hyödyntäville laitteille, applikaatioille ja digitaalisille työkaluille. Liittyminen Qualcomm Life 2net -ekosysteemiin mahdollistaa HealthSuiten käyttäjien saumattoman pääsyn moniin erilaisiin yhdistettyihin laitteisiin, kuten lääkeannostelijoihin, biosensoreihin, hengityskoneisiin, verenpainemittareihin, point-of-care –testeihin ja glukoosimittareihin. Philips hyödyntää 2net Platformia sekä omiensa että kolmansien osapuolten laitteiden yhdistämiseen. Turvattu yhdistäminen, datantallennus ja -siirto mahdollistavat HealthSuiten käyttäjien luoda itselleen kustomoituja hoito-ohjelmia, yhdistää useampia laitteita ja luoda kattavampia potilasprofiileja. Tämän avulla voidaan luoda tarkempia diagnooseja, personoida hoitosuunnitelmia ja näin tuottaa parempia lopputulemia potilaiden kanssa. Esimerkkinä yhteistyön implementoinnista toimii pian julkaistavan Philipsin Trilogy hengityskoneen ja Care Ochestrator hoidonhallinta-applikaatioiden yhdistäminen keuhkoahtaumapotilaiden hoidon parantamiseksi.

Osana yhteistyötä Qualcomm Life pääsee hyödyntämään Philips HealthSuitea globaalina ja turvattuna datanhallinta ja –säilöntäratkaisuna ja pääsee käsiksi arvokkaaseen terveysdataan datan normalisoinnin, yhdistelemisen ja analytiikan kautta. Qualcomm Lifen asiakkaat pääsevät rakentamaan applikaatioita, integroimaan elektronisten dokumentointijärjestelmien kanssa, säilyttämään dataa, analysoida sitä ja hallinnoida oikeuksia turvatussa ympäristössä.

“Potilaiden omista kodeista on nopeasti tulossa tärkeitä hoitopaikkoja. Tästä syystä hoidontarjoajat, kotihoitoyritykset ja muut instituutiot ovat alkaneet hyödyntää etäterveydenhuollon ratkaisuja entistä enemmän ensiapuhoitoon sekä kroonisista sairauksista kärsivien potilaiden sairaalakierteen ehkäisemiseksi”, sanoo Jeroen Tas, Philipsin Connected Care and Health Informatics –yksikön toimitusjohtaja. “Yhteistyömme Qualcomm Lifen kanssa mahdollistaa heidän etäpalvelu- ja langattomien laitteiden asiantuntijuuden hyötyjen tuomisen hoidontarjoajille, jotta nämä voisivat auttaa paremmin potilaitaan ja parantaa hoitotuloksia. Potilaiden itsehoito yhdistettynä ympärivuorokautisesti toimivaan hoitoverkostoon on kasvava malli, joka mahdollistaa skaalautuvan kroonisten tautien hoidonhallinnan potilaille ja palveluntarjoajille.”

”Terveydenhuoltoteknologian johtajana Philipsin terveydenhuollon aloitteissa näkyy vahva teknologinen asiantuntemus. Yhdistämällä voimamme voimme tuottaa älykästä hoitoa niin potilaille kuin palveluntarjoajille” sanoo Rick Valencia, puheenjohtaja, Qualcomm Life, Inc. ”Olemme innoissamme yhteistyöstä Philipsin kanssa, sillä se mahdollistaa Qualcomm Lifen ekosysteemin kasvun jatkumisen ja lopulta toimii tukena lääketieteen teolliselle internetille (the Internet of Medical Things).

Jeroen Tas and Rick Valencia pitivät esitelmät Qualcomm Lifen Connected 2016 -konferenssissa 31. elokuuta. Lisätietoa löydät sivulta http://www.qualcommlife.com/connect/ ja seuraamalla @PhilipsLiveFrom, @QualcommLife ja tapahtuman hashtagia #qualcommconnect.

Lisää tietoa Philips HealthSuitesta löydät: http://www.usa.philips.com/healthcare/innovation/about-health-suite.

Lisää tietoa Qualcomm Life 2netistä löydät: http://www.qualcommlife.com/mobile-medical-solutions.

Lina Faye
Senior Communications manager
Philips Nordic
Mobile: +46 708 32 21 37
E-mail: lina.faye@philips.com

Tietoja Royal Philipsistä

Royal Philips (NYSE: PHG, AEX: PHIA) on johtava terveysteknologian yritys, joka keskittyy ihmisten terveyden parantamiseen ja parempien hoitolopputulemien mahdollistamiseen alkaen terveestä elämisestä ja sairauksien ennaltaehkäisemisestä diagnooseihin, hoitotoimenpiteisiin ja kotihoitoon. Philips hyödyntää edistynyttä teknologiaa ja kattavaa sairaala- ja asiakasymmärrystä tuottaakseen integroituja ratkaisuja. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Alankomaissa. Yritys on johtoasemassa diagnostisessa kuvantamisessa, kuvaohjatussa terapiassa, potilaiden seurannassa ja terveyden informatiikassa, kuten myös kuluttajaterveydessä ja kotihoidossa. Philipsin terveysteknologian portfolio tuotti myyntiä 16.8 miljardia euroa vuonna 2015 ja se työllistää noin 69 000 työntekijää. Philipsin myyntitoimet ja palvelut ulottuvat yli 100 eri maahan. Lisää tietoa Philipsistä löydät www.philips.com/newscenter.

Tietoja Qualcomm Incorporatedista

Qualcomm Incorporated (NASDAQ: QCOM) on edelläkävijä 3G, 4G ja seuraavan sukupolven langattomissa teknologioissa. Qualcomm Incorporatediin kuuluu Qualcommin lisensointiyksikkö, QTL, sekä suurin osa sen patenttiportfoliosta. Tytäryhtiö Qualcomm Technologies, Inc., hallinnoi muiden tytäryhtiöiden rinnalla lähes kaikkea Qualcommin tekniikkaa, tutkimus- ja kehitystoimintoja sekä merkittävän määrän tuote- ja palvelutoimintaa mukaanlukien puolijohdetoiminnan, QCT. Yli 30 vuoden ajan Qualcommin ideat ja keksinnöt ovat johtaneet digitaalisen kommunikaation kehitystä, tuoden ihmiset lähemmäksi informaatiota, viihdettä ja toisiaan. Lisää tietoa löydät Qualcommin nettisivuilta, OnQ-blogista, Twitteristä ja Facebook-sivuilta.

Qualcomm ja 2net ovat Qalcomm Incorporatedin tavaramerkkejä, rekisteröity Yhdysvalloissa ja muissa maissa. Muut tuotteet ja brändinimet voivat olla keskinäisten omistajien tavaramerkkejä tai rekisteröityjä tavaramerkkejä.

Tyksiin uusi Philips Ambition-kuvantamislaite ensimmäisenä Suomessa – laitteen tekninen toteutus on uutta Suomen sairaaloissa3.12.2020 07:36:11 EET | Tiedote

Philips Ingenia Ambition 1.5T -magneettikuvauslaite sisältää merkittäviä potilasviihtyvyyttä ja -turvallisuutta sekä ympäristöystävällisyyttä edistäviä innovaatioita. Laitteen suprajohtavan magneetin jäähdytysteknologia on merkittävä teknologinen edistysaskel. Kuvattavana olevalle Tyksin potilaalle voidaan jatkossa tarjota jopa mahdollisuus katsella elokuvaa kuvauksen ajan.

Philips täysin uudenlaiseen yhteistyöhön psykiatrisen hoidon ratkaisujen kehittämiseksi – tavoitteena potilaslähtöisempi hoito18.5.2017 11:20:30 EEST | Tiedote