Philips Lighting

Philips Lighting vaihtaa nimekseen Signify – Philips-brändi säilyy tuotteissa jatkossakin

Eindhoven, Alankomaat – Maailman johtava valaistusratkaisujen asiantuntija ja toimittaja Philips Lighting (Euronext: LIGHT) ilmoittaa aikomuksestaan muuttaa yrityksen nimeksi Signify. Yhtiön uuden nimen valintaan on vaikuttanut valon älykkyys, joka yhdistää ja välittää merkityksiä.

Yhtiö jatkaa maailman luotetuimman valaistusbrändin Philipsin käyttämistä tuotteissaan jatkossa Royal Philipsin kanssa tehdyn lisenssisopimukseen mukaisesti.

“Olemme innoissamme voidessamme julkistaa uuden nimemme osana laajempaa muutosmatkaamme”, sanoo Philips Lightningin toimitusjohtaja Eric Rondolat. “Yhtiömme uusi nimi ilmaisee selkeästi strategisen visiomme. Samalla se on erinomainen mahdollisuus esitellä uusi ja ainutlaatuinen yritysilmeemme, joka auttaa meitä entisestään yhdistämään noin 32 000 työntekijäämme. Samalla jatkamme ylpeinä Philips-brändin hyödyntämistä tuotteissamme.”

Philips Lightingin juuret ulottuvat 125 vuoden päähän, jolloin Frederik ja Gerard Philips perustivat yrityksen Eindhovenin kaupungissa Hollannissa vuonna 1891. Yhtiö on läpi historiansa ollut useiden valaistusteollisuuden merkittävien kehityshankkeiden ja innovaatioiden eturintamassa. Nyt yhtiö on toimialan globaali johtaja perinteisen, LED- sekä älykkään ja ohjattavan valaistuksen saralla, ja sillä on maailman laajin älykkään valaistuksen verkosto.

Yhtiön uusi nimi täyttää Royal Philipsin sopimusvaatimukset yritysnimen lisensointisopimuksen nojalla, jonka mukaan nimen tulee vaihtua alle 18 kuukaudessa siitä, kun Royal Philips on luopunut määräysvallastaan yhtiössä.

Yhtiön uudelleennimeämisen vuoksi ehdotus Philips Lighting N.V:n yhtiöjärjestyksen muuttamisesta toimitetaan varsinaisessa yhtiökokouksessa, joka pidetään 15. toukokuuta 2018. Philips Lighting N.V:n osakkeen tunnussäilyy ennallaan (Euronext: LIGHT).

Lisätietoja:

Philips Lighting Nordic
Nimi: Anne-Cathrine Tjørnehøj
Puh: +45 40330806
Sähköposti: Anne-Cathrine.Tjornehoj@philips.com

Tietoja Philips Lightingista

Philips Lighting (Euronext: LIGHT) on maailman johtava toimija valaistustuotteiden, -järjestelmien ja -palveluiden alalla. Innovaatiomme luovat arvoa asiakkaillemme, tarjoavat rikkaita käyttäjäkokemuksia ja parantavat elämänlaatua. Toimimme sekä ammatti- että kuluttajamarkkinoilla ja olemme johtava esineiden internetiä (IoT) kotien, rakennusten ja julkisten tilojen valaistuksessa hyödyntävä yritys. Vuonna 2017 myyntimme oli 7,0 miljardia euroa ja työllistimme noin 32 000 henkilöä yli 70 maassa. Uutisia Philips Lightingista löytyy kansainväliseltä Newsroom-sivulta, Twitteristä, LinkedInistä ja paikalliselta Tiedotteet-sivulta. Tietoa sijoittajille löytyy Sijoittajat-sivulta.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Philips Lighting

Pidennä kesäiltoja Philipsin Abelia LED-lyhdyillä12.6.2017 13:05:35 EEST | Tiedote

Philips Lighting on juuri tuonut markkinoille ladattavan ja langattomasti toimivan Abelia-lyhdyn. Abelian valoa voi himmentää oikean tunnelman saavuttamiseksi ja se on suunniteltu kestämään sääolosuhteita. Näiden ominaisuuksien ansiosta Abelia-lyhty on ideaali kotipihan tarkoituksiin, kuten terassikäyttöön, puutarhaan tai parvekkeelle. Abelia toimii mainiosti myös kodin ulkopuolella – esimerkiksi puistoissa, telttaretkillä sekä festivaaleilla. Lyhty ei vaadi tulta ja on lisäksi sateenkestävä.