Pielaveden uusi S-market avataan 27.8.2020 klo 10

Asiakasomistajien palvelutarjonta paranee ja valikoima laajenee, kun PeeÄssä avaa uuden nykyaikaisen S-marketin Pielavedelle.

Osuuskauppa PeeÄssän parantaa asiakasomistajien palveluita Pielavedellä, kun uusi S-market avataan. Uudella S-marketilla varmistetaan, että S-market pystyy tarjoamaan entistä parempaa palvelua myös tulevaisuudessa. Myymälä parantaa Pielavedellä päivittäistavarakaupan palveluja nykyaikaisen myymälän ja laajemman valikoiman myötä.

Uudessa myymälässä on raikas, avara ja nykyaikainen yleisilme. Uutena myymälässä on pikakassat ja hieman myöhemmin rakennettava sähköautojen latauspiste. Kaupan palvelujen lisäksi myymälästä löytyy myös Veikkaus. Uudistuksen myötä polttoainemyynti siirtyy samalle tontille S-marketin kanssa.

Vastuullinen investointi

Rakentamisessa on kiinnitetty erityistä huomiota vastuulliseen rakentamiseen ja ympäristöasioihin. Tavoitteena on lisätä uusiutuvan energian käyttöä entisestään koko PeeÄssän alueella. Uuden S-marketin katolle on asennettu aurinkopaneelit, oma aurinkovoimala, jonka teho tulee yltämään 20 prosenttia koko S-marketin energian kulutuksesta aurinkoisena kesäpäivänä. Myymälän käyttämästä sähköstä 27 prosenttia saadaan tuulisähköstä.

Myös maalämpö ja kolme porakaivoa tuottavat lämpöä kiinteistölle ja toimivat osana kaupan kylmäjärjestelmää. Valaistus rakennetaan energiatehokkailla led-valoilla. Asioinnin mukavuutta lisäävät myös energiatehokkaat kylmäkalusteet, kun uudet ovelliset kylmäkalusteet pitävät viileän ilman kalusteiden sisällä. Kylmäkalusteissa käytetään kylmäaineena ympäristölle haitatonta hiilidioksidia.

Investointi on kokonaisuudessaan 3,3 miljoonaa euroa. S-Market Pielavesi työllistää investoinnin jälkeen noin 15 henkilöä. Uuden S-Marketin ovet avataan asiakkaille 27.8. klo 10 ja virallisia avajaisia vietetään myöhemmin.

Hankkeen pääurakoitsijana toimii Tekova Oy ja pääsuunnittelijana on Rakennussuunnittelutoimisto Turunen & Räisänen Oy.

Break Sokos Hotel Tahkon uudisosa valmistuu joulukuussa, ylimpään kerrokseen Spa- ja saunaosasto18.3.2024 04:00:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Peeässän omistamalla Break Sokos Hotel Tahkolla on käynnissä mittava uudistus. Koko hotelli uudistetaan ja osittain rakennetaan uudelleen vuosien 2023–2024 aikana. Hotellin kantaosan ravintolatilat sekä hotellihuoneet saivat täydellisen muodonmuutoksen jo syksyllä 2023. Täysin valmista hotellissa on joulukuun 2024 aikana. Hotelli on avoinna koko uudistuksen ajan ja jo uudistetut tilat ovat asiakkaiden käytössä. Break Tahko – täyden palvelun hotelli elämänjanoiselle Kantaosan ja Hophausin välinen siipi purettiin loppuvuodesta 2023 kokonaan ja nyt viisikerroksinen uudisosa kohoaa vauhdilla. Uudisosasta majoituskapasiteettia löytyy noin 60 huoneen verran standard -huoneista sviitteihin. Majoitustiloissa on maksimoitu Tahkon upeat maisemat ja suurin osa huoneista rakentuukin rinteiden puolelle käytävän jäädessä takapihan suuntaan. Tahko on kaikkea muuta kuin tylsää ja niin erityisesti on myös Break Tahko, hotellin uudisosa on nimittäin höystetty tekemisellä! Ylimpään kerrokseen