Pielaveden uusi S-market avataan 27.8.2020 klo 10

Asiakasomistajien palvelutarjonta paranee ja valikoima laajenee, kun PeeÄssä avaa uuden nykyaikaisen S-marketin Pielavedelle.

Osuuskauppa PeeÄssän parantaa asiakasomistajien palveluita Pielavedellä, kun uusi S-market avataan. Uudella S-marketilla varmistetaan, että S-market pystyy tarjoamaan entistä parempaa palvelua myös tulevaisuudessa. Myymälä parantaa Pielavedellä päivittäistavarakaupan palveluja nykyaikaisen myymälän ja laajemman valikoiman myötä.

Uudessa myymälässä on raikas, avara ja nykyaikainen yleisilme. Uutena myymälässä on pikakassat ja hieman myöhemmin rakennettava sähköautojen latauspiste. Kaupan palvelujen lisäksi myymälästä löytyy myös Veikkaus. Uudistuksen myötä polttoainemyynti siirtyy samalle tontille S-marketin kanssa.

Vastuullinen investointi

Rakentamisessa on kiinnitetty erityistä huomiota vastuulliseen rakentamiseen ja ympäristöasioihin. Tavoitteena on lisätä uusiutuvan energian käyttöä entisestään koko PeeÄssän alueella. Uuden S-marketin katolle on asennettu aurinkopaneelit, oma aurinkovoimala, jonka teho tulee yltämään 20 prosenttia koko S-marketin energian kulutuksesta aurinkoisena kesäpäivänä. Myymälän käyttämästä sähköstä 27 prosenttia saadaan tuulisähköstä.

Myös maalämpö ja kolme porakaivoa tuottavat lämpöä kiinteistölle ja toimivat osana kaupan kylmäjärjestelmää. Valaistus rakennetaan energiatehokkailla led-valoilla. Asioinnin mukavuutta lisäävät myös energiatehokkaat kylmäkalusteet, kun uudet ovelliset kylmäkalusteet pitävät viileän ilman kalusteiden sisällä. Kylmäkalusteissa käytetään kylmäaineena ympäristölle haitatonta hiilidioksidia.

Investointi on kokonaisuudessaan 3,3 miljoonaa euroa. S-Market Pielavesi työllistää investoinnin jälkeen noin 15 henkilöä. Uuden S-Marketin ovet avataan asiakkaille 27.8. klo 10 ja virallisia avajaisia vietetään myöhemmin.

Hankkeen pääurakoitsijana toimii Tekova Oy ja pääsuunnittelijana on Rakennussuunnittelutoimisto Turunen & Räisänen Oy.

Yhteistoimintaneuvottelut Nina&Henrissä ovat päättyneet27.8.2020 10:16:50 EESTTiedote

Nina&Henrin yhteistoimintaneuvottelut on päättyneet 24.8.2020. Osuuskauppa PeeÄssä on päättänyt lakkauttaa Nina&Henrin myymälän tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Liiketoiminta loppuu vuoden loppuun mennessä. Kaikille Nina&Henrin työntekijöille on tarjottu töitä muista PeeÄssän toimipaikoista. - Olemme saaneet asiasta paljon asiakaspalautetta ja pyrkineet huomioimaan ne päätöksissämme. Nina&Henrin tuttua ja asiantuntevaa henkilökuntaa sekä tuotemerkkejä löytyy jatkossa Sokokselta. Muotikauppa on ollut jo pitkään trendiltään laskevaa ja sitä kautta taloudellisesti erittäin haastavaa. Tämä on näkynyt vahvasti myös Nina&Henrissä, kertoo toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen. Käydyillä yhteistoimintaneuvotteluilla ei ole vaikutusta muiden yksiköiden toimintaa.

Sähköautoille latauspisteitä26.8.2020 08:16:50 EESTUutinen

Asiakastoiveissamme on selkeästi yleistyneet kyselyt sähköautojen latausmahdollisuuksiin liittyen. Sähköautojen latauspisteet ovat entistä tärkeämpiä sekä ympäristö- että palvelunäkökulmasta. Latauspisteet toteutetaan yhteistyössä Fortumin Charge & Drive -verkoston kanssa. Fortum vastaa pikalatauspisteiden järjestelmistä ja ylläpidosta. Yhteistyön tarkoituksena on luoda asiakasomistajillemme käyttöön hyvä latauspisteiden verkosto, joka osaltaan mahdollistaa sähköautoilla liikkumisen. Latauspisteitä rakennetaan PeeÄssällä 23 yksikköön. AC-latauspiste on jo käytössä: ABC Varkaus ABC Siilinjärvi ABC Marjahaka ABC Pyhäjärvi ABC Kiuruvesi Prisma Kuopio Prisma Iisalmi Sale Vehmersalmi Sokos Hotel Koljonvirta S-Market Kiuruvesi S-Market Ykkösrasti AC-latauspiste on tulossa syksyn aikana: Prisma Varkaus (uusi) Original Sokos Hotel Puijonsarvi Break Sokos Hotel Tahko S-Market Juankoski S-Market Kaavi S-Market Keitele S-market Maaninka S-Market Pielavesi S-Market Siilinjärvi Sale Jynkkä Latausen

PeeÄssä työllistää reilut 300 kesätyöntekijää ja kesäharjoittelijaa30.6.2020 09:50:38 EESTTiedote

PeeÄssä on tarjonnut viime vuosina kesätyötä ja Tutustu ja tienaa -harjoittelujaksoja lähes tuhannelle nuorelle. Koronaviruspandemiasta johtuen tänä kesänä työ on tarjottu ensisijaisesti omille työntekijöille yli toimialojen. Siirsimme keväällä noin 300 työntekijäämme uusiin tehtäviin pääasiassa marketkaupan palvelukseen hotellien ja ravintoloiden väliaikaisesti sulkeutuessa ja kysynnän heikentyessä käyttötavarakaupassa ja liikennemyymälöissä. Marketkaupassa myynti kasvoi ja ruoan verkkokauppa moninkertaistui. Nopean reagoinnin ja henkilöstön joustavuuden ansiosta kaikille on voitu tarjota korvaavia työtehtäviä. Nyt valtaosa työntekijöistä on palannut entisiin tehtäviinsä ja marketeissamme tarvitaan kesälomien sijaisia. Ravintoloiden avaamisten ja rajoitusten purkamisten myötä olemme voineet palkata kesätyöntekijöitä myös ravintoloihimme. Työntekijöitä palkataan edelleen liiketoiminnan tarpeen ja kysynnän mukaan. Huolehdimme päivittäisessä toiminnassamme asiakkaidemme ja henkilöstömme