Pienimmästä Busterista muovautuu urheilullinen Buster Mini Sport

Buster-malliston pienimmästä veneestä, alle nelimetrisestä Buster Ministä on muovattu uusi versio, urheilullinen pikkuvene Buster Mini Sport. Ohjauspulpetti ja aiempaa suurempi koneteho tekevät Ministä mikroautomaisen pikaveneen, joka soveltuu mökin pienyhteysveneeksi tai nuoremman veneilijän ensimmäiseksi pulpettiveneeksi. Uusi Buster Mini Sport ensiesitellään yleisölle Helsingin Uivassa venenäyttelyssä 17.–20.8.2017.

Tavallinen Buster Mini on suunniteltu 2–8 hevosvoiman koneteholle ja vene toimii erinomaisesti myös sähkömoottorilla. Mini Sport on sen sijaan sertifioitu vaikuttavasti vääntävälle Yamaha F9.9 -moottorille, joka antaa pienelle veneelle reilusti yli 20 solmun vauhdin.

Täysin alumiinirakenteinen vene on uppoamaton ja turvallinen. Käyttömukavuutta lisää helppokäyttöinen, patentoitu EasyBail-tyhjennysjärjestelmä. Ohjauspulpetti tarjoaa reilusti asennuspintaa tarvittaessa karttaplotterille ja/tai kalakaiulle. Lisävarusteena ohjauspulpettiin on saatavilla tuulilasi.

Mini Sport painaa moottoreineen vain reilut 160 kiloa, joten vene on helposti käsiteltävissä sekä rannalla että auton perässä trailerilla. Jäykän ja kestävän alumiinirakenteen ansiosta Mini Sport on vähäisestä painostaan huolimatta kestävä ja lähes huoltovapaa vene. Runko vaatii syyshuolloksi vain vesipesun. Yamaha F9.9 -moottorin voi nostaa peräpeililtä pois käsivoimin, ja ilman moottoria MiniSport onkin talvitelakoitavissa nostamalla ylös rannalle kahden aikuisen voimin.

Buster Mini Sportin pituus on 3,88 metriä ja leveys leveys 1,49 metriä.

Buster Mini Sport 2018 on saatavana jälleenmyyjiltä syksystä 2017 lähtien.

Buster Mini Sport 2018

• Henkilömäärä 3
  • Paino 115 kg
  • Pituus 3,88 m
  • Leveys 1,49 m
  • Moottoriteho 9,9 hv

Buster Boats on Euroopan suurin alumiiniveneiden suunnittelija ja valmistaja. Maailman vesille 60 vuoden aikana laskemistamme yli 125 000 alumiiniveneestä suurin osa on edelleen käytössä.

Buster-nimellä veneitä on valmistettu vuodesta 1976 alkaen, mutta Busterin historia alkoi jo vuonna 1955 valmistetusta ensimmäisestä Kello-veneestä.

Buster-mallistoon kuuluu 20 venettä, joista pienin on alle nelimetrinen Buster Mini ja suurin lähes kymmenmetrinen Buster Phantom. Tuotannosta yli puolet menee vientiin.

Buster-veneiden valmistaja, Inhan Tehtaat Oy, on Yamaha Motor Europen tytäryhtiö. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Raisiossa ja tuotanto Ähtärissä.