Pienyrittäjien kehitysyhteisö laajenee paikallisesta valtakunnalliseksi – YritysVihti ry avaa verkostohaun eri alojen asiantuntijoille

YritysVihti ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta jo vuodesta 2018 – kymmenien asiantuntijoidensa johdolla. Yrittäjävetoisen yhdistyksen erityispiirteisiin on lukeutunut jäsenverkoston neuvonta- ja tukipalvelut, kilpailukyvyn terävöittämiseen tähtäävät koulutukset sekä monialaisten asiantuntijatiimien toteuttamat pienyritysten kehitysprojektit. Toimintaa on vähitellen laajennettu Vihdin kuntarajojen ulkopuolelle ja yhdistys ottaakin nyt selkeän askeleen valtakunnallisten toimijoiden joukkoon. Yhdistys uudistuu voimakkaasti ja sen uusi nimi julkistetaan 3.5.2021. Samalla yhdistys kasvattaa asiantuntijaverkostoaan ja haku uusille asiantuntijajäsenille onkin nyt käynnissä.

YritysVihti ry tukee yrittäjyyttä. Kuvassa vasemmalta oikealle YritysVihti ry:n perustajajäsenet: Toiminnanjohtaja Antti Leijala, Luova markkinointijohtaja ja koulutuspäällikkö Sanya Saarinen, hallituksen puheenjohtaja Pertti Salovaara ja yritysneuvoja Juha Räty. Kuvasta puuttuu perustajajäsen Tanja Kärki. Kuva: Antti Hannuniemi

Joustavat asiantuntijatiimit tukevat innovointia ja auttavat kehittämään toimintaa

YritysVihti ry:n kantava ajatus on tukea ja edesauttaa pienyrittäjien toimintaa, uudistumista ja kasvua – kustannustehokkaasti ja kilpailukykyisellä hinnalla. Monialainen asiantuntijaverkosto onkin edesauttanut yritystoimintaa jo lukuisissa kehitysprojekteissa mm. tuotekehityksen, myynnin tehostamisen, markkinoinnin ja viestinnän osalta. Asiantuntijatiimi kehitysprojekteihin valitaan aina tapauskohtaisesti, kunkin yrityksen saadessa projektiinsa juuri oman alueensa erityisosaajat. Kehitysprojektien myötä yrittäjiä autetaan myös kartoittamaan ja hakemaan mahdollisia kehitystukia, mm. innovaatioseteliä. Yhdistyksen periaatteena on myös kulkea yrittäjän tukena prosessin alusta loppuun – kehitysprojekti autetaan viemään käytäntöön niin suunnittelun kuin toteutuksen osalta.

Toimintansa aikana YritysVihti ry on auttanut yrityksiä myös kotikuntarajojensa ulkopuolella, liki kymmenessä kunnassa ja kaupungissa. Digiloikan myötä laadukas palvelu onkin muuttunut täysin paikkariippumattomaksi, joten jäsen- ja asiantuntijaverkoston kasvattaminen maanlaajuiseksi on luontevaa jatkumoa hyviä tuloksia saavuttaneelle toimintamallille.

Uusia asiantuntijoita haetaan – mukaan uudistuvaan toimintaan kannattaa liittyä heti alkumetreille

YritysVihti ry:n tahtotilana on löytää nyt joukkoon uusia asiantuntijoita, jotta verkostolla voidaan kattaa monipuolisesti kaikki pienyrittäjän tarvitsemat palvelut ympäri Suomen. Asiantuntijoiksi haetaan ensisijaisesti mikroyrittäjiä.

Yhdistyksen nimenmuutoksen myötä ulkoiset kanavat tulevat vahvasti uudistumaan tarjoten asiantuntijoille entistä tehokkaamman tavan näkyä oman alansa erityisosaajien joukossa. Samalla asiantuntijajäsenet saavat palveluilleen uuden myyntikanavan sekä uusia potentiaalisia yhteistyökumppaneita. Uudet jäsenet ovatkin lämpimästi tervetulleita joukkoon, näkymään osana kasvavaa verkostoa.

Haluamme tukea suomalaista pienyrittäjyyttä sekä tarjota monipuolisia ratkaisuja toiminnan kehittämiseen. Nyt onkin hyvä aika liittyä nopeasti kasvavaan verkostoomme niin jäseneksi kuin omia palveluitaan tarjoavaksi asiantuntijaksi”, summaa YritysVihti ry:n toiminnanjohtaja Antti Leijala.

Antti Leijala, toiminnanjohtaja, antti.leijala@yritysvihti.fi, p. +358 (0)40 039 8985

Jäseneksi ja asiantuntijajäseneksi liittyminen: https://www.yritysvihti.fi/jasenyys/

Antti Leijala, toiminnanjohtaja, antti.leijala@yritysvihti.fi, p. +358 (0)40 039 8985

Kuvassa vasemmalta oikealle YritysVihti ry:n perustajajäsenet: Toiminnanjohtaja Antti Leijala, Hallituksen puheenjohtaja Pertti Salovaara, Luova markkinointijohtaja ja koulutuspäällikkö Sanya Saarinen ja yritysneuvoja Juha Räty. Kuvasta puuttuu perustajajäsen Tanja Kärki. Kuva: Antti Hannuniemi

YritysVihti ry on yrittäjän tukena koko yritystoiminnan elinkaaren ajan.

YritysVihti ry:n tavoitteena on olla Suomen laadukkain, ketterin ja kustannustehokkain yritysneuvonnan tarjoaja. YritysVihti ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta jo vuodesta 2018 – kymmenien asiantuntijoidensa johdolla.

Voittoa tavoittelematon yhdistys tarjoaa apua kaikkiin yrityksen elinkaaren vaiheisiin.

Pienyrittäjien kehitysyhteisö YritysVihti ry on nyt BusinessRakentamo ja avaa palvelut Hangosta Utsjoelle4.5.2021 08:45:04 EEST | Tiedote

Pienyrittäjistä koostuva kehitysyhteisö YritysVihti ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Yhdistys on toimintansa aikana auttanut jo satoja pienyrittäjiä kymmenien asiantuntijoidensa voimin. Palveluihin on lukeutunut esimerkiksi neuvonta- ja tukipalveluja, kilpailukykyä vahvistavia koulutuksia sekä eri alojen osaajista koostuvien asiantuntijatiimien toteuttamia kehitysprojekteja. Digitaalisuuden myötä toiminta on laajentunut myös Vihdin ulkopuolelle mm. Lahteen, Turkuun, Kankaanpäähän ja Kokkolaan. Nyt yhdistys uudistuu voimakkaasti ja tarjoaa jatkossa palveluitaan valtakunnallisesti, avaten samalla ovensa asiantuntijoille ympäri Suomen. Yhdistyksen uusi nimi – BusinessRakentamo – kuvastaakin tahtotilaa olla koko Suomen ketterin ja laadukkain pienyritysten kehitysyhteisö.

Vihtiläisyritykset yhteistyössä ravintoloiden tueksi – yrittäjien ruoka-apu vähävaraisille tuo helpotusta korona-aikaan7.4.2021 09:04:46 EEST | Tiedote

Korona-ajan haasteet lisäsivät yleistä solidaarisuutta ja yhteistyöhenkeä Vihdissä. Vihtiläinen majoitus- ja virkistyspalveluita tarjoava yrittäjä Annu Huotari (Hawkhill) tunsi erityistä huolta ravintolasulun vaikutuksista paikallisten ravintolayrittäjien toimintaan. Huotari halusi löytää keinon tukea ravintoloitsijoita ja ohjata samalla konkreettista ruoka-apua sitä eniten tarvitseville. Pohdinnasta syntyi idea hyvänmielentempauksesta, jossa paikalliset yritykset ostavat ruoka-annoksia vihtiläisistä ravintoloista ja ne jaetaan vähävaraisille paikkakuntalaisille. Huotari ryhtyi pikaisesti organisoimaan toimintamallia ja sai ruokajakelun yhteistyökumppaniksi ViaDia Länsi-Uusimaa ry:n. Kampanjan vastaanotto on ollut erittäin positiivinen. Mukaan on lähtenyt lukuisia vihtiläisiä yrityksiä ja paikallisia ravintolayrittäjiä on tuettu yhteensä yli 3450 euron summalla, jonka yrittäjät maksavat suoraan ravintoloihin. Tempauksella on saatu hankittua vähävaraisille satoja ilmaisia aterioita.

Kierrätystaxit tekevät ympäristö- ja kuljetusalan historiaa1.4.2021 08:00:00 EEST | Tiedote

Uusi ympäristötietoinen liiketoimintamalli on syntynyt! Kierrätystaxit tekevät historiaa yhdistämällä kuljetus-, kierrätys- ja logistiikka-alat, kun taksit alkavat kierrättämään muun muassa työmaiden jätemateriaalia. Sen lisäksi, että palvelun avulla pienennetään hiilijalanjälkeä ja autetaan kierrätysvelvoitteen kanssa tuskailevia tahoja, tuodaan taksiyrittäjille tarjolle aivan uudenlainen liiketoimintamahdollisuus!

ELY:n yritysten kehittämispalvelun haku auki – myötätuulta pk-yritysten kehittämiseen paikkariippumattomasti ja koosta riippumatta10.3.2021 07:20:46 EET | Tiedote

Yrittäjyydessä kohdataan toistuvasti haasteita, puhumattakaan koronan vaikutuksista toimintaympäristöön. Yrittäjän ei tarvitse kuitenkaan jäädä yksin – ELY-keskus tarjoaa pk-yrityksille Suomen johtavien asiantuntijoiden apua sekä räätälöityjä ja kustannustehokkaita palveluita. Vihtiläisen UltraLeanBusiness Oy Ltd:n toimitusjohtaja Antti Leijala on yksi ELY:n alkavan puitesopimuksen n. 700 konsultista. Leijala on nähnyt yli 100 kehitysprojektin myötä, kuinka tärkeää pienyrittäjille on saada ulkopuolista osaamista mm. innovaatioiden kaupallistamiseen, myynnin tehostamiseen, palveluiden kehittämiseen sekä uudistumiseen, kasvuun ja kansainvälistymiseen. Yrityksillä on nyt myös poikkeuksellinen valinnanvapaus – konsultointi ei ole digitalisaation myötä sidoksissa omaan maantieteelliseen alueeseen.

Uusi suomalainen kuvapankki ratkaisee yritysten ja julkisen sektorin kuvitushaasteet – ammattilaistason valokuvia yksinoikeudella3.3.2021 08:01:00 EET | Tiedote

Tänä päivänä yrityksillä ja julkisilla tahoilla on jatkuva tarve kuvittaa viestintäänsä. Kuvituskuvien hankkiminen kuvapankeista on kuitenkin kimuranttia: kilpailijat voivat hyödyntää samoja kuvia, eikä tunnelmakaan aina viittaa kotimaiseen alkuperään. Foto Bakery Oy:n yrittäjä, valokuvaaja Sanna Nuutinen kuunteli tarkoin asiakkaidensa haasteita, saaden ajatuksen uudenlaisesta palvelukonseptista. Ideasta jalostui Foto Bakers – uniikkien valokuvien kotimainen kuvapankki – jonka kaikki kuvat myydään yksinoikeudella. Kehitystyössä mukana oli mm. Lean-myynnin asiantuntija Antti Leijala ja tukea hankkeelle antoivat Business Finland sekä ELY. Nyt palvelussa on edustettuna tasokas joukko ammattikuvaajia, ja kuvapankki on valjastettu palvelemaan yritysten, yhdistysten ja julkisen sektorin kuvitustarpeita – ympäri Suomen.