Pienyrittäjien kehitysyhteisö laajenee paikallisesta valtakunnalliseksi – YritysVihti ry avaa verkostohaun eri alojen asiantuntijoille

YritysVihti ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta jo vuodesta 2018 – kymmenien asiantuntijoidensa johdolla. Yrittäjävetoisen yhdistyksen erityispiirteisiin on lukeutunut jäsenverkoston neuvonta- ja tukipalvelut, kilpailukyvyn terävöittämiseen tähtäävät koulutukset sekä monialaisten asiantuntijatiimien toteuttamat pienyritysten kehitysprojektit. Toimintaa on vähitellen laajennettu Vihdin kuntarajojen ulkopuolelle ja yhdistys ottaakin nyt selkeän askeleen valtakunnallisten toimijoiden joukkoon. Yhdistys uudistuu voimakkaasti ja sen uusi nimi julkistetaan 3.5.2021. Samalla yhdistys kasvattaa asiantuntijaverkostoaan ja haku uusille asiantuntijajäsenille onkin nyt käynnissä.

YritysVihti ry tukee yrittäjyyttä. Kuvassa vasemmalta oikealle YritysVihti ry:n perustajajäsenet: Toiminnanjohtaja Antti Leijala, Luova markkinointijohtaja ja koulutuspäällikkö Sanya Saarinen, hallituksen puheenjohtaja Pertti Salovaara ja yritysneuvoja Juha Räty. Kuvasta puuttuu perustajajäsen Tanja Kärki. Kuva: Antti Hannuniemi

Joustavat asiantuntijatiimit tukevat innovointia ja auttavat kehittämään toimintaa

YritysVihti ry:n kantava ajatus on tukea ja edesauttaa pienyrittäjien toimintaa, uudistumista ja kasvua – kustannustehokkaasti ja kilpailukykyisellä hinnalla. Monialainen asiantuntijaverkosto onkin edesauttanut yritystoimintaa jo lukuisissa kehitysprojekteissa mm. tuotekehityksen, myynnin tehostamisen, markkinoinnin ja viestinnän osalta. Asiantuntijatiimi kehitysprojekteihin valitaan aina tapauskohtaisesti, kunkin yrityksen saadessa projektiinsa juuri oman alueensa erityisosaajat. Kehitysprojektien myötä yrittäjiä autetaan myös kartoittamaan ja hakemaan mahdollisia kehitystukia, mm. innovaatioseteliä. Yhdistyksen periaatteena on myös kulkea yrittäjän tukena prosessin alusta loppuun – kehitysprojekti autetaan viemään käytäntöön niin suunnittelun kuin toteutuksen osalta.

Toimintansa aikana YritysVihti ry on auttanut yrityksiä myös kotikuntarajojensa ulkopuolella, liki kymmenessä kunnassa ja kaupungissa. Digiloikan myötä laadukas palvelu onkin muuttunut täysin paikkariippumattomaksi, joten jäsen- ja asiantuntijaverkoston kasvattaminen maanlaajuiseksi on luontevaa jatkumoa hyviä tuloksia saavuttaneelle toimintamallille.

Uusia asiantuntijoita haetaan – mukaan uudistuvaan toimintaan kannattaa liittyä heti alkumetreille

YritysVihti ry:n tahtotilana on löytää nyt joukkoon uusia asiantuntijoita, jotta verkostolla voidaan kattaa monipuolisesti kaikki pienyrittäjän tarvitsemat palvelut ympäri Suomen. Asiantuntijoiksi haetaan ensisijaisesti mikroyrittäjiä.

Yhdistyksen nimenmuutoksen myötä ulkoiset kanavat tulevat vahvasti uudistumaan tarjoten asiantuntijoille entistä tehokkaamman tavan näkyä oman alansa erityisosaajien joukossa. Samalla asiantuntijajäsenet saavat palveluilleen uuden myyntikanavan sekä uusia potentiaalisia yhteistyökumppaneita. Uudet jäsenet ovatkin lämpimästi tervetulleita joukkoon, näkymään osana kasvavaa verkostoa.

Haluamme tukea suomalaista pienyrittäjyyttä sekä tarjota monipuolisia ratkaisuja toiminnan kehittämiseen. Nyt onkin hyvä aika liittyä nopeasti kasvavaan verkostoomme niin jäseneksi kuin omia palveluitaan tarjoavaksi asiantuntijaksi”, summaa YritysVihti ry:n toiminnanjohtaja Antti Leijala.

Antti Leijala, toiminnanjohtaja, antti.leijala@yritysvihti.fi, p. +358 (0)40 039 8985

Jäseneksi ja asiantuntijajäseneksi liittyminen: https://www.yritysvihti.fi/jasenyys/

Antti Leijala, toiminnanjohtaja, antti.leijala@yritysvihti.fi, p. +358 (0)40 039 8985

Kuvassa vasemmalta oikealle YritysVihti ry:n perustajajäsenet: Toiminnanjohtaja Antti Leijala, Hallituksen puheenjohtaja Pertti Salovaara, Luova markkinointijohtaja ja koulutuspäällikkö Sanya Saarinen ja yritysneuvoja Juha Räty. Kuvasta puuttuu perustajajäsen Tanja Kärki. Kuva: Antti Hannuniemi

YritysVihti ry on yrittäjän tukena koko yritystoiminnan elinkaaren ajan.

YritysVihti ry:n tavoitteena on olla Suomen laadukkain, ketterin ja kustannustehokkain yritysneuvonnan tarjoaja. YritysVihti ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta jo vuodesta 2018 – kymmenien asiantuntijoidensa johdolla.

Voittoa tavoittelematon yhdistys tarjoaa apua kaikkiin yrityksen elinkaaren vaiheisiin.

BusinessRakentamo muuttaa yritysneuvonnan prosessit – palvelut saatavilla maanlaajuisesti, välittömästi ja 24/721.9.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Toimintamalli on ajan kuluessa jalostunut paikallisesta maanlaajuiseksi ja nyt yhdistyksen jäsenistöön kuuluu runsaslukuinen joukko yrittäjiä sekä kymmeniä asiantuntijajäseniä ympäri Suomen. Yhdistyksen jäsenkunnalle tarjotaan monipuolista apua yhdistyksen järjestämien neuvonta- ja tukipalveluiden kautta sekä korkeatasoisia koulutuksia. Yrittäjät voivat myös hyödyntää verkoston laajaa osaamista laajoissakin kehitysprojekteissa. Yhdistyksen toiminnan ytimessä on tarjota mikroyrityksille ketteriä ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen – pienyrittäjän näkökulmaa läheisesti ymmärtäen. Voimakas digitalisaatioon panostaminen on tuonut palvelut nyt aika- ja paikkariippumattomasti jokaisen suomalaisen pienyrittäjän saataville.

Käsityöyrittäjä toteutti unelmansa koronasta huolimatta15.9.2021 11:33:38 EEST | Tiedote

Tapahtumien peruuntuminen on ollut monelle pienyrittäjälle suuri haaste, sillä monet pienyritykset jäivät täysin ilman perinteisistä tapahtumista tulevia myyntituloja. Vihtiläisen Käsinetorin yrittäjä Niina Leppänen päätti, että haasteista huolimatta nyt kehitetään toimintaa. Käsinetorin toiminta perustuu kotimaisen käsityöperinteen vaalimiseen ja värikkäiden nahkakäsineiden valmistamiseen Suomessa. Yritykselle myönnettiin hiljattain myös Avainlippu-merkki. Aiempina vuosina myynti on keskittynyt syksyn ja talven erilaisiin tapahtumiin, mutta koronan myötä oli aika kehittää uusia ideoita. Tärkeimmät uudistukset liiketoiminnassa olivat digitaalisten kanavien haltuunotto, uusi verkkokauppa ja rohkea panostus uuteen myymälään Nummelassa. Auttaakseen ahdingossa olevia yrittäjäkollegoitaan, Leppänen haluaa nyt rohkaista muita omalla esimerkillään.

BusinessRakentamo ja Vihdin Nuorkauppakamari käynnistävät etätyötilavuokrauksen yrittäjille Nummelassa12.7.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Etätyön määrä on lisääntynyt Covid-19-pandemian aikana valtavasti ja samalla tarve erilaisille ratkaisuille tehdä työtä on kasvanut. Moni kotona töitä tekevä on haaveillut mahdollisuudesta tehdä työtä rauhallisessa ympäristössä lähellä kotia. BusinessRakentamo ja Vihdin Nuorkauppakamari ovat päättäneet vastata tarpeeseen yhteistyökuviolla, jossa tarjotaan coworking-työtilaa pienyrittäjien työskentelyyn Vihdin Nummelassa.

Vaurioituneet alapohjarakenteet – asukkailla sisäilmaongelmia: HumiCenterin kosteudenhallintajärjestelmällä ongelmat aisoihin hallitulla kuivatustekniikalla28.6.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Jotta uudisrakennuksen alapohjarakenteisiin ei ajan saatossa kehittyisi kosteus- ja mikrobivaurioita, alapohja voidaan varustaa järjestelmällä, joka kuivattaa ja tuulettaa alapohjarakenteita. Järjestelmä voidaan asentaa myös olemassa olevien rakennusten alapohjaan. Toimitusjohtaja Jarmo Lehtinen lohjalaisesta Humicenter Oy:stä odottaa heinäkuussa alkavia Lohjan Asuntomessuja, jossa kokonaisvaltaiseen kosteudenhallintaan perustuvaa ja yhteistyökumppaneiden kanssa kehitettyä ratkaisua esitellään omakotirakentajille ja -asukkaille.