Pigment Trend Colours 2020 -tapettimallisto inspiroituu pohjoisen luonnon väreistä

Boråstapeterin Pigment Trend Clours 2020 -malliston ylelliset yksiväriset tapetit hehkuvat ruotsalaisen luonnon väreissä.

Pigment Trend Colours 2020 -mallistossa on viisi silkkisen mattaa, yksiväristä tapettia lämpimissä ja maanläheisissä vihreän, harmaan, sinisen ja terrakotan sävyissä. Tapettimalliston värisävyt ovat trendikkäitä tyylikkäällä tavalla ja vaikka kyse on yksivärisistä tapeteista, ne ovat kaikkea muuta kuin tylsiä. Mallistossa sen kotoisat lämpimät sävyt luovat kotiin pehmeää tunnelmaa, kun taas kylmemmät sävyt tuovat huoneisiin tilantuntua ja rauhaa.

Värit ovat saaneet innoituksensa ruotsalaisen luonnon ja vuodenaikojen vaihtelusta. Väreissä on merilevän uhkeaa vihreää, tuntureiden harmaata rosoisuutta, pimeän järven yllä leijuvan utuharson pehmeyttä, syksyn leiskuvia lehtiä ja jäätikön virkistäviä vihreän ja turkoosin sävyjä.

Boråstapeter on valinnut tämän vuoden Pigment-tapettimalliston värit korostamaan jokaisen kodin persoonallista sisustusta. Yksiväristen tapettien upeat sävyt saavat laajatkin seinäpinnat elämään pohjoisen vuodenaikojen eri valosävyissä.

Tapetit heijastavat Pohjolan valoa ja luovat seinille kaunista syvyyttä. Koska tapetit painetaan Boråstapeterin tehtaalla vesiohenteisilla väreillä ja liimalla paperille, joka on hankittu yhdestä maailman ympäristöystävällisemmästä paperitehtaasta, ne sopivat mainiosti myös vastuullisen kuluttajan kotiin. Boråstapeter kiteyttääkin vastuullisuusajatuksensa näin: “Luonto on aina ollut meille tärkeä inspiraation lähde. Tämä on meidän tapamme kiittää siitä.”

Algae Green – meren meditatiivista energiaa

Algae Green -tapetissa on lämmin ja hillitty vihreän sävy, jossa on keltainen pohjavivahde. Meren levistä innoituksen saanut tapetti luo huoneeseen rauhallista ja meditatiivista energiaa. Mattapintainen, silkkinen tapetti sopii hyvin neutraalien tai roosanväristen sävyjen pariksi ja luo levollista harmoniaa. Kun haluat täyttää huoneen ilmavuudella ja energialla, tämä värikylläinen vihreä tapetti toimii hyvin huonekasvien ja muiden vihreiden sävyjen kanssa.

Grey Mountain – tuntureiden harmoniaa

Yksivärisen Grey Mountain -tapetin lämmin ja maanläheinen harmaan sävy muistuttaa lähes khakia – aivan kuten tunturin paljas rinne. Uusi, lämpimämpi ja ruskeaan vivahtava harmaan sävy täyttää kodin lämmöllä ja luo rauhallista ja kutsuvaa tunnelmaa. Mattapintainen ja silkkinen Grey Mountain on levollinen ja harmoninen tausta, joka on helppo yhdistää moniin eri väreihin ja tyyleihin.

Misty Lake – usvan ihmeellinen sini

Misty Lake -tapetin lämpimässä ja utuisen sinisessä sävyssä on sekä savenharmaan että punaisen vivahteita – aivan kuten järven tummien vesien yllä leijuvassa usvassa. Ihmeellinen, maanläheinen sinisen sävy voi ottaa monia muotoja. Misty Lake luo huoneeseen rauhallista ja harmonista tasapainoa. Syvä väri on elegantti ja tyylikäs etenkin lämpimien ja neutraalien sävyjen parina.

Glacier Green – jäätiköiden minimalismia

Glacier Green -tapetissa on miellyttävän viileä vihreän sävy, jossa on sininen pohjavivahde. Harmoninen ja energisoiva sävy on vihreän ja turkoosin välimaastossa. Sen innoitus on peräisin Ruotsin jäätiköistä. Vaaleaan puuhun ja valkoisiin, beigenvärisiin ja hunajankeltaisiin yksityiskohtiin yhdistettynä tapetilla voi luoda modernin minimalistista tyyliä. Glacier Green -tapetti sopii kauniisti yhteen myös vaaleiden ja tummien sinisten ja sinivihreiden sävyjen kanssa, etenkin kun sisustukseen yhdistää ruskeaa väriä ja puuta.

Red Earth – ylellistä terrakottaa

Silkkisen matta Red Earth -tapetti on sävyltään lämpimän terrakotta – kuin poltettu okra, maanläheinen meripihka tai pakkasenpuremat lehdet syksyn viimeisinä päivinä. Hillitty ja rustiikkinen väri tuntuu myös ylelliseltä. Yhdistä sisustukseen luonnollisia ruskean, vihreän ja sinisen sävyjä, niin lopputuloksena on levollinen ja kotoisa huone. Jos pidät modernista tyylistä, Red Earth sopii erittäin hyvin yhteen harmaan eri sävyjen tai rohkeiden punaisten tehosteiden kanssa.

Mallistojen kuvia löytyy täältä:
www.varisilma.fi/kuvapankki

Tiina Hakola, valikoimapäällikkö