Piha & Puutarha -messuilla pelotellaan iloisesti

Piha & Puutarha -messuilla ei taatusti ole yhtään lintua tänä vuonna. Messuille on nimittäin tulossa mainio variksenpelättimistä koottu näyttely. Lounais-Suomen Puutarhayhdistyksen väki on urakoinut pelättimiä messuja varten. Pelättimistä kootaan näyttely ja yleisö voikin törmätä niihin messuilla yllättävissäkin paikoissa.

Linnunpelättitalkoot. Kuva: Lounais-Suomen Puutarhayhdistys

Viihdykkeeksi tarkoitetut koristeet päätyvät kesällä hyötytarkoituksiin:

−Moni jäsenistämme on innostunut kasvattamaan pihallaan puhdasta ja maistuvaa ruokaa. Näistä herkuista ovat kiinnostuneita myös monet eläimet. Variksenpelättimet ovat yksi perinteikkäimmistä tavoista pelotella erityisesti linnut pois sadon kimpusta, kertoo yhdistyksen puheenjohtaja Maria Salola.

Lounais-Suomen Puutarhayhdistyksen suositulla taimitorilla on myynnissä Koroisten puutarhan maistuvia yrttejä ja tämän vuoden trendikasveja. Yhdistyksen osastolla pyöritellään myös voittoisaa rulettia ja apua saa myös puutarhaongelmiin. Messuilla selviää myös vuoden puutarhuri, jonka yhdistys valitsee. Taimia, kukkia ja siemeniä on tarjolla myös monilla muilla messuosastoilla. Piha & Puutarha -messujen yleisö pääsee ostoksille pääsiäisen jälkeen 6.-8.4.

Piha & Puutarha -messut järjestetään yhdessä Mökki & Meri -tapahtuman kanssa Turun Messukeskuksessa 6.-8.4.

Tiedote ja kuvat http://www.turunmessukeskus.fi/piha-puutarha-messuilla-pelotellaan-iloisesti/

#puutarhamessut

Lounais-Suomen Puutarhayhdistys
puheenjohtaja Maria Salola
salola.maria@gmail.com

Messut:
projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

Linnunpelättitalkoot. Kuva: Lounais-Suomen Puutarhayhdistys
Pelätti. Kuva: Lounais-Suomen Puutarhayhdistys

Kansainvälinen Life Science Live -tapahtuma Suomeen19.6.2018 12:10Tiedote

Life Science Live on uusi, kansainvälinen lääketieteen ja terveydenhoidon ammattitapahtuma. Kokonaisuus järjestetään Turun Messukeskuksessa 15.-16.5.2019. Life Science Live -tapahtuman sisällöstä vastaavat Turun yliopisto, Åbo Akademi ja Turun ammattikorkeakoulu ja Turku Science Park Oy osana HealthTurku-kärkialan kehitystyötä. Turku Science Park Oy järjestää perinteisen HealthBIO-tapahtumansa Life Science Live -tapahtuman yhteyteen. Osana tapahtumakokonaisuutta on myös kaksipäiväinen i-HD (Improved Health Data) konferenssi.

Tiedote ja kutsu: Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Meriteollisuuden ja -logistiikan tulevaisuus esillä Navigate-messuilla14.5.2018 13:36Kutsu

Noin 20 maata on edustettuna Navigate-messuilla, Turussa 16.-17.5. Kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen järjestetään joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa. Tapahtuma on kasvussa ja mukana noin 200 alan yritystä. Messuille on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Etelä-Koreasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Viron nykykirjallisuus ja mm. lastenkirjallisuuden tuoreet suomennokset esillä Turun Kirjamessuilla8.5.2018 13:12Tiedote

Turun Kirjamessujen teemana on 100-vuotisjuhlavuottaan viettävä Viro. Turun Messukeskuksessa 5.–7.10.2018 nähdään maan nykykirjailijoita laajalta rintamalta. Mukana ovat esimerkiksi Kai Aareleid, Paavo Matsin, Valdur Mikita ja Andrei Ivanov. Ohjelmaa tuottavat Viro-instituutti Suomessa, Viron Suomen-suurlähetystö, Tuglas-seura ja Suomen Viro-yhdistysten liitto. Viro-teemakokonaisuuden suunnittelussa on mukana Jenni Haukio.