Piha & Puutarha -messuilla pelotellaan iloisesti

Piha & Puutarha -messuilla ei taatusti ole yhtään lintua tänä vuonna. Messuille on nimittäin tulossa mainio variksenpelättimistä koottu näyttely. Lounais-Suomen Puutarhayhdistyksen väki on urakoinut pelättimiä messuja varten. Pelättimistä kootaan näyttely ja yleisö voikin törmätä niihin messuilla yllättävissäkin paikoissa.

Linnunpelättitalkoot. Kuva: Lounais-Suomen Puutarhayhdistys

Viihdykkeeksi tarkoitetut koristeet päätyvät kesällä hyötytarkoituksiin:

−Moni jäsenistämme on innostunut kasvattamaan pihallaan puhdasta ja maistuvaa ruokaa. Näistä herkuista ovat kiinnostuneita myös monet eläimet. Variksenpelättimet ovat yksi perinteikkäimmistä tavoista pelotella erityisesti linnut pois sadon kimpusta, kertoo yhdistyksen puheenjohtaja Maria Salola.

Lounais-Suomen Puutarhayhdistyksen suositulla taimitorilla on myynnissä Koroisten puutarhan maistuvia yrttejä ja tämän vuoden trendikasveja. Yhdistyksen osastolla pyöritellään myös voittoisaa rulettia ja apua saa myös puutarhaongelmiin. Messuilla selviää myös vuoden puutarhuri, jonka yhdistys valitsee. Taimia, kukkia ja siemeniä on tarjolla myös monilla muilla messuosastoilla. Piha & Puutarha -messujen yleisö pääsee ostoksille pääsiäisen jälkeen 6.-8.4.

Piha & Puutarha -messut järjestetään yhdessä Mökki & Meri -tapahtuman kanssa Turun Messukeskuksessa 6.-8.4.

Tiedote ja kuvat http://www.turunmessukeskus.fi/piha-puutarha-messuilla-pelotellaan-iloisesti/

#puutarhamessut

Lounais-Suomen Puutarhayhdistys
puheenjohtaja Maria Salola
salola.maria@gmail.com

Messut:
projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

Linnunpelättitalkoot. Kuva: Lounais-Suomen Puutarhayhdistys
Pelätti. Kuva: Lounais-Suomen Puutarhayhdistys

Turun Kirjamessuilla syksyn puheenaiheet dekkareista demokratiaan - Sauli Niinistö, Liza Marklund, teemamaa Viron eturivin kirjailijat Turun Messukeskuksessa 5.-7.10.4.10.2018 11:00Tiedote

Tiedote 4.10.2018. Merkkivuottaan viettävä Viro juhlii teemana myös Turun Kirjamessuilla 5.-7.10. Turun Messukeskuksessa. Kirjamessuilla nähdään kaikkiaan yli 450 ohjelmanumeroa, ja keskusteluissa nousevat esiin ajankohtaiset aiheet niin suomalaisesta kuin virolaisesta yhteiskunnasta. Samanaikaisesti Turun Messukeskuksessa nautiskellaan myös Turun Ruoka- ja Viinimessuista sekä Levymessuista.