Piha & Puutarha -messuilla pelotellaan iloisesti

Piha & Puutarha -messuilla ei taatusti ole yhtään lintua tänä vuonna. Messuille on nimittäin tulossa mainio variksenpelättimistä koottu näyttely. Lounais-Suomen Puutarhayhdistyksen väki on urakoinut pelättimiä messuja varten. Pelättimistä kootaan näyttely ja yleisö voikin törmätä niihin messuilla yllättävissäkin paikoissa.

Linnunpelättitalkoot. Kuva: Lounais-Suomen Puutarhayhdistys

Viihdykkeeksi tarkoitetut koristeet päätyvät kesällä hyötytarkoituksiin:

−Moni jäsenistämme on innostunut kasvattamaan pihallaan puhdasta ja maistuvaa ruokaa. Näistä herkuista ovat kiinnostuneita myös monet eläimet. Variksenpelättimet ovat yksi perinteikkäimmistä tavoista pelotella erityisesti linnut pois sadon kimpusta, kertoo yhdistyksen puheenjohtaja Maria Salola.

Lounais-Suomen Puutarhayhdistyksen suositulla taimitorilla on myynnissä Koroisten puutarhan maistuvia yrttejä ja tämän vuoden trendikasveja. Yhdistyksen osastolla pyöritellään myös voittoisaa rulettia ja apua saa myös puutarhaongelmiin. Messuilla selviää myös vuoden puutarhuri, jonka yhdistys valitsee. Taimia, kukkia ja siemeniä on tarjolla myös monilla muilla messuosastoilla. Piha & Puutarha -messujen yleisö pääsee ostoksille pääsiäisen jälkeen 6.-8.4.

Piha & Puutarha -messut järjestetään yhdessä Mökki & Meri -tapahtuman kanssa Turun Messukeskuksessa 6.-8.4.

Tiedote ja kuvat http://www.turunmessukeskus.fi/piha-puutarha-messuilla-pelotellaan-iloisesti/

#puutarhamessut

Lounais-Suomen Puutarhayhdistys
puheenjohtaja Maria Salola
salola.maria@gmail.com

Messut:
projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

Linnunpelättitalkoot. Kuva: Lounais-Suomen Puutarhayhdistys
Pelätti. Kuva: Lounais-Suomen Puutarhayhdistys

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Tiedote ja kutsu: Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Meriteollisuuden ja -logistiikan tulevaisuus esillä Navigate-messuilla14.5.2018 13:36Kutsu

Noin 20 maata on edustettuna Navigate-messuilla, Turussa 16.-17.5. Kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen järjestetään joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa. Tapahtuma on kasvussa ja mukana noin 200 alan yritystä. Messuille on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Etelä-Koreasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Viron nykykirjallisuus ja mm. lastenkirjallisuuden tuoreet suomennokset esillä Turun Kirjamessuilla8.5.2018 13:12Tiedote

Turun Kirjamessujen teemana on 100-vuotisjuhlavuottaan viettävä Viro. Turun Messukeskuksessa 5.–7.10.2018 nähdään maan nykykirjailijoita laajalta rintamalta. Mukana ovat esimerkiksi Kai Aareleid, Paavo Matsin, Valdur Mikita ja Andrei Ivanov. Ohjelmaa tuottavat Viro-instituutti Suomessa, Viron Suomen-suurlähetystö, Tuglas-seura ja Suomen Viro-yhdistysten liitto. Viro-teemakokonaisuuden suunnittelussa on mukana Jenni Haukio.

Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Digitalisaatio, ympäristöasiat ja osaajatarpeet meriteollisuudessa7.5.2018 11:43Tiedote

Navigate-messut, 16.-17.5., on kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen. Joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa järjestettävä tapahtuma on aikaisempaa suurempi. Tapahtumassa on mukana noin 200 alan yritystä. Tapahtumaan on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Robottiautoilua, itseohjautuvia laivoja, tulevaisuuden energialähteitä: Meriteollisuuden kansainvälinen kärkikohtaaminen Turussa toukokuussa23.4.2018 14:46Tiedote

Tiedote 23.4.2018. Meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan toimijat ympäri maailmaa kokoontuvat kansainväliseen tapahtumaan Turkuun 16.-17.5. Navigate-messut Turun Messukeskuksessa sisältävät lähes 200 näytteilleasettajan lisäksi kohdennettuja ajankohtaisseminaareja, verkostoitumistapahtumia ja kokouksia. Paikalla ovat alan kärkipuhujat, ja esille nousevat kansainvälisesti kiinnostavat aiheet, kuten digitaalisuus ja tulevaisuuden energialähteet. Tapahtumaan osallistuu mediaa mm. Yhdysvalloista, Iso-Britanniasta ja Saksasta.

Vuoden Puutarhuri 2018: Mari Helin5.4.2018 14:22Tiedote

Tiedote 5.4.2018. Lounais-Suomen Puutarhayhdistys on valinnut vuoden 2018 Vuoden Puutarhuriksi hortonomi Mari Helinin. Hän on ollut Turun kaupungin palveluksessa vuodesta 1999 ja toimii tällä hetkellä kaupungin infran ylläpitopäällikkönä. Vajaan 20 vuoden aikana Mari on noussut puistosuunnittelijasta kaupungin ympäristöstä vastaavaksi henkilöksi, jonka vastuulla on viheralueiden lisäksi kaiken muunkin yleisten alueiden kuten katujen, metsien ja viljelyalueiden sekä saariston toimivuus ja kehittäminen. Turussa onkin saatu näin yhdistettyä kaikki ihmisten ympäristöön vaikuttavat sektorit saumattomaan yhteistyöhön, mikä alentaa kustannuksia hyvän arkiympäristön luomisessa. Valinta julkistettiin Piha & Puutarha -messujen tiedotustilaisuudessa Turun Messukeskuksessa.