Piha & Puutarha -messuilla pelotellaan iloisesti

Piha & Puutarha -messuilla ei taatusti ole yhtään lintua tänä vuonna. Messuille on nimittäin tulossa mainio variksenpelättimistä koottu näyttely. Lounais-Suomen Puutarhayhdistyksen väki on urakoinut pelättimiä messuja varten. Pelättimistä kootaan näyttely ja yleisö voikin törmätä niihin messuilla yllättävissäkin paikoissa.

Linnunpelättitalkoot. Kuva: Lounais-Suomen Puutarhayhdistys

Viihdykkeeksi tarkoitetut koristeet päätyvät kesällä hyötytarkoituksiin:

−Moni jäsenistämme on innostunut kasvattamaan pihallaan puhdasta ja maistuvaa ruokaa. Näistä herkuista ovat kiinnostuneita myös monet eläimet. Variksenpelättimet ovat yksi perinteikkäimmistä tavoista pelotella erityisesti linnut pois sadon kimpusta, kertoo yhdistyksen puheenjohtaja Maria Salola.

Lounais-Suomen Puutarhayhdistyksen suositulla taimitorilla on myynnissä Koroisten puutarhan maistuvia yrttejä ja tämän vuoden trendikasveja. Yhdistyksen osastolla pyöritellään myös voittoisaa rulettia ja apua saa myös puutarhaongelmiin. Messuilla selviää myös vuoden puutarhuri, jonka yhdistys valitsee. Taimia, kukkia ja siemeniä on tarjolla myös monilla muilla messuosastoilla. Piha & Puutarha -messujen yleisö pääsee ostoksille pääsiäisen jälkeen 6.-8.4.

Piha & Puutarha -messut järjestetään yhdessä Mökki & Meri -tapahtuman kanssa Turun Messukeskuksessa 6.-8.4.

Tiedote ja kuvat http://www.turunmessukeskus.fi/piha-puutarha-messuilla-pelotellaan-iloisesti/

#puutarhamessut

Lounais-Suomen Puutarhayhdistys
puheenjohtaja Maria Salola
salola.maria@gmail.com

Messut:
projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

Linnunpelättitalkoot. Kuva: Lounais-Suomen Puutarhayhdistys
Pelätti. Kuva: Lounais-Suomen Puutarhayhdistys

Luontoteemainen messutalo kohoaa Rakenna & Sisusta -messuille21.1.2019 12:45Tiedote

Tiedote 21.1.2019. Rakenna & Sisusta -messut Turun Messukeskuksessa esittelevät yleisölle rakennusalan yrityksiä ja osaamista 8.-10.2. Näytteilleasettajia on tapahtumassa noin 250 yritystä, ja tapahtuma onkin lounaisen Suomen alan suurin messutapahtuma. Esillä on mm. lukuisia kauden uutuustuotteita. Rakentajien ja remontoijien tietopaketille on käyttöä, sillä Varsinais-Suomen alueella on myönteistä liikehdintää ja mm. työpaikkoja on hyvin tarjolla.

Vihersukellus kevääseen maaliskuussa - Piha & Puutarha -messuilla kukkasidontakilpailu16.1.2019 14:15Tiedote

Tiedote 16.1.2019. Piha & Puutarha -messut Turun Messukeskuksessa tarjoavat jälleen aikaisen kevään tuoksuineen, yleiskoristeluineen ja väreineen. Odotettu kevättapahtuma järjestetään 29.-31.3. Järjestelyissä ovat mukana Lounais-Suomen Puutarhayhdistys, Ammattiopisto Livia, Kauppapuutarhaliitto Varsinais-Suomen piiri ja Suomen Kukkakauppiasliitto Varsinais-Suomen piiri. Luvassa on todellinen vihersukellus. Maa, ilma ja vesi ovat kaikki huomioituja puutarhamessujen ilmeessä.

Caravan Show -messuilla aiheina tänä vuonna mm.: Suomalaiset automatkalla maailman ympäri, koiraystävällisin leirintäalue ja kaupankäyntiä11.1.2019 12:00Tiedote

Turun Messukeskuksen pihalle leiriytyneiden matkailuautojen ja -vaunujen ikkunoista loistaa tunnelmallinen valo. Caravan Show kerää paitsi halleihin myös messukentällä runsaan joukon automatkailun harrastajia Caravan-treffeille. Turun Messukeskuksen hallit ovat täynnä nähtävää, sillä alan myynti vetää tällä hetkellä hyvin. Messujen erikoisuutena on jo pitkään ollut suosittu Caravan-treffitapahtuma, joka sijoittuu Turun Messukeskuksen piha-alueelle. Tähän SF-Caravan Turku ry:n junailemaan tapahtumaan odotetaan jälleen satoja vaunu- ja autokuntia viikonlopuksi. Talvisen tapahtuman sosiaalinen ulottuvuus on merkittävässä roolissa tapahtumassa.

Kutsu medialle Caravan Show -messujen infoon perjantaina 11.1.19.12.2018 12:53Kutsu

Caravan Show -messut järjestetään Turun Messukeskuksessa 11.-13.1. Tapahtuman järjestää Turun Messukeskus Oy yhdessä harrastuksen kattojärjestön SF-Caravan ry:n kanssa. Vuoden ensimmäinen automatkailutapahtuma esittelee uudet matkailuautot ja -vaunut sekä tarjoaa mukavan kohtaamispaikan reissaajille talven keskellä. Nähtävää on erityisen paljon, sillä hallit ovat täynnä ja mm. ensiesittelyjäkin on luvassa.

Caravan Show -messuilla matkataan maailman ympäri ja puhutaan myös ilmastonmuutoksesta12.12.2018 09:43Tiedote

Tiedote 12.12.2018. Caravan Show kerää yhteen automatkailun ystävät 11.-13.1. Näytteilleasettajia ja kalustoa on tulossa esille paljon, sillä Turun Messukeskuksen messuhallit ovat käytännössä loppuunmyydyt. Alalla menee tällä hetkellä hyvin ja Turussa nähdään useita ensiesittelyjä. Tammi-marraskuun myyntimäärä 1929 kappaletta on 139 enemmän kuin koko viime vuonna 2017. Toimialan kasvu on lähes 9 %, kertoo Matkailuajoneuvotuojat ry.