Pihan rakennustyöt haittaavat palvelua Kivikon Sortti-asemalla

HSY kannustaa asiakkaita viemään risut, puutarhajätteet ja kiviainekset Ruskeasannan tai Konalan Sortti-asemalle ruuhkatilanteiden välttämiseksi. Mullan myynti keskeytyy Kivikossa 10.–31.7.2017 väliseksi ajaksi.

Kivikon Sortti-asemalla on aloitettu risukentän pihan rakennustyöt, mikä ahtauttaa ajoväyliä. Ruuhkatilanteiden välttämiseksi Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY kannustaa asiakkaita viemään risut, puutarhajätteet ja kiviainekset Ruskeasannan tai Konalan Sortti-asemalle. Muita jätteitä voi edelleen tuoda Kivikon toimipisteeseen.

Ruskeasannan Sortti-asema sijaitsee Vantaalla osoitteessa Klemmintie 7, Konalan Sortti-asema Helsingissä osoitteessa Betonitie 3. Asemat palvelevat maanantaista perjantaihin klo 7–21.

Piha-alueen rakentamisen edetessä myös mullanmyynti keskeytyy 10.–31.7.2017 väliseksi ajaksi. Metsäpirtin multaa voi ostaa seuraavista myyntipisteistä:

• Metsäpirtin kompostointikenttä (Kilpilahdentie 241, Kulloo)
  • Ämmässuon Sortti-asema (Ämmässuontie 8, Espoo)
  • Helsingissä Viikintie 35:ssä sijaitseva myyntipiste avautuu syyskaudeksi 31.7.

Lisätietoa Sortti-asemista sekä Metsäpirtin multamyynnistä löytyy verkkosivuilta www.hsy.fi ja www.metsapirtinmulta.fi.

Lisätietoja Sortti-asemien palveluista:
toimintovastaava Eetu Keinänen puh. 050 383 2646
operatiivinen asiantuntija Henry Miettinen puh. 0400 405 572

Lisätietoja Metsäpirtin mullan myynnistä:
yksikön päällikkö Janne Nipuli puh. 050 320 3904

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@hsy.fi.

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 22.9.201720.9.2017 08:04Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 22.9.2017 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessahttp://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa aiesopimuksen hyväksymisestä koskien Fortum Power and Heat Oy:n energiantuotantolaitoksen rakentamista Ämmässuon ekoteollisuuskeskuksen alueelle. Hallitus päättää myös osaltaan HSY:n alueen vesihuollon kehittämissuunnitelman 2017–2026 hyväksymisestä sekä kuljetus- ja kaivupalveluiden hankinnasta. Hallitus saa tiedoksi muun muassa osavuosikatsauksen tammi-elokuulta sekä yhteenvedon jäsenkuntien lausunnoista HSY:n alustavaan toiminta- ja taloussuunnitelmaan vuosille 2018–2020. Hallitus saa tiedoksi myös pääkaupunkiseudun ilmastonmuutokseen sopeutumisen uudet haasteet ja Ilmastoviisas asuminen -asuntoraportin Helsingin seudulta 2017. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen aiesopimuksesta koskien Fortum Power and Heat Oy:n energiantuotantolaitoksen rakentamista ja pää

Älä ole Trash Test Dummy – vie maalit ja öljyt vaarallisen jätteen keräykseen maksutta!18.9.2017 09:30Tiedote

HSY selvitti vuonna 2016 pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen asukkaiden näkemyksiä jätteiden lajittelusta. Kyselyn mukaan vain vähän yli puolet 18–25-vuotiaista kertoo lajittelevansa vaaralliset jätteet aina tai melko usein. Vanhemmissa ikäryhmissä, esimerkiksi 39–45-vuotiaiden kohdalla, näin toimii yli 70 % vastaajista. Kyselyyn vastasi 1012 pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen asukasta, ja sen toteutti Innolink Research.

HSY:n hallituksen kokous 25.8.201725.8.2017 11:21Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 25.8.2017 Hallitus päätti muun muassa Blominmäen viemäritunneleiden rakenteiden ja rakennelmien sijoittamisesta Suomenojan puhdistamon alueelle ja nimetä jäsenkuntien asiantuntijajäsenet hallituksen kokouksiin. Hallitus valitsi Blominmäen jätevedenpuhdistamon projektinjohtourakan tarjoajiksi seuraavat urakoitsijat: ‒ YIT Rakennus Oy‒ Lemminkäinen Infra Oy ‒ Ryhmittymä: Skanska Infra Oy ja Skanska Talotekniikka Oy. Jätteiden keräys- ja kuljetustöiden urakoitsijoiksi valittiin seuraavat toimijat:‒ vaihtolavojen kuljetus ja tyhjennys koko HSY:n toimialueella Lassila & Tikanoja Oyj‒ sekajätteiden keräys ja kuljetus nosturityönä Espoossa ja Kirkkonummella Remeo Oy, Helsingissä, Vantaalla ja Helsingissä Tumik Oy‒ biojätteen keräys ja kuljetus nosturiautotyönä koko HSY:n toimialueella Remeo Oy ‒ sekajätteen keräys ja kuljetus takakuormaustyönä koko Kirkkonummella Renonorden Oy. Hallitus jätti pöydälle vesihuollon kehit