Pihan rakennustyöt haittaavat palvelua Kivikon Sortti-asemalla

HSY kannustaa asiakkaita viemään risut, puutarhajätteet ja kiviainekset Ruskeasannan tai Konalan Sortti-asemalle ruuhkatilanteiden välttämiseksi. Mullan myynti keskeytyy Kivikossa 10.–31.7.2017 väliseksi ajaksi.

Kivikon Sortti-asemalla on aloitettu risukentän pihan rakennustyöt, mikä ahtauttaa ajoväyliä. Ruuhkatilanteiden välttämiseksi Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY kannustaa asiakkaita viemään risut, puutarhajätteet ja kiviainekset Ruskeasannan tai Konalan Sortti-asemalle. Muita jätteitä voi edelleen tuoda Kivikon toimipisteeseen.

Ruskeasannan Sortti-asema sijaitsee Vantaalla osoitteessa Klemmintie 7, Konalan Sortti-asema Helsingissä osoitteessa Betonitie 3. Asemat palvelevat maanantaista perjantaihin klo 7–21.

Piha-alueen rakentamisen edetessä myös mullanmyynti keskeytyy 10.–31.7.2017 väliseksi ajaksi. Metsäpirtin multaa voi ostaa seuraavista myyntipisteistä:

• Metsäpirtin kompostointikenttä (Kilpilahdentie 241, Kulloo)
  • Ämmässuon Sortti-asema (Ämmässuontie 8, Espoo)
  • Helsingissä Viikintie 35:ssä sijaitseva myyntipiste avautuu syyskaudeksi 31.7.

Lisätietoa Sortti-asemista sekä Metsäpirtin multamyynnistä löytyy verkkosivuilta www.hsy.fi ja www.metsapirtinmulta.fi.

Lisätietoja Sortti-asemien palveluista:
toimintovastaava Eetu Keinänen puh. 050 383 2646
operatiivinen asiantuntija Henry Miettinen puh. 0400 405 572

Lisätietoja Metsäpirtin mullan myynnistä:
yksikön päällikkö Janne Nipuli puh. 050 320 3904

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@hsy.fi.

HSY:n hallituksen kokous 25.5.201825.5.2018 10:16Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 25.5.2018 Hallitus päätti muun muassa hyväksyä Fortumin ja HSY:n välisen Fortumin energiantuotantohanketta koskevan sopimuksen ja vesihuollon maksurakenteen uudistuksen valmisteluohjeen. Hallitus päätti seuraavista hankinnoista: - Pasilan ja Ilmalan alueiden vesihuoltotunneleiden saneerausurakan urakoitsijaksi valittiin Destia Oy. - Biojäte sekä lasi-, metalli- ja muovipakkausten keräykseen valittiin seuraavat urakoitsijat: o biojäte Helsingin kantakaupungissa: Lassila & Tikanoja Oyj o lasi- ja metallipakkaukset HSY:n alueella: Renonorden Oy o muovipakkaukset HSY:n ja Kirkkonummen alueella: Remeo Oy. - Bio- ja puutarhajätekompostin sekä jätevesilietekompostin seulontatyöt hankitaan Tokola Oy:ltä. Lisäksi hallitus sai tiedoksi osavuosikatsauksen tammi - huhtikuulta 2018, pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöt vuodelta 2017 ja HSY:n oman energiankulutuksen vuodelta 2017. HSY tiedottaa erillisellä tiedotteella Fortum

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 25.5.201822.5.2018 15:18Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 25.5.2018. Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessa http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa Fortumin ja HSY:n välisen Fortumin energiantuotantohanketta koskevan sopimuksen hyväksymisestä ja vesihuollon maksurakenteen uudistuksen valmisteluohjeen hyväksymisestä. Hallitus päättää seuraavista hankinnoista: - Pasilan ja Ilmalan alueen tunnelisaneerausurakka - Helsingin keskustan biojätteen sekä lasi-, metalli- ja muovipakkausten keräys - bio- ja puutarhajätekompostin sekä jätevesilietekompostin seulontatyöt. Lisäksi hallitus saa tiedoksi osavuosikatsauksen tammi - huhtikuulta 2018, pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöt vuodelta 2017 ja HSY:n oman energiankulutuksen vuodelta 2017. HSY tiedottaa kokouksen jälkeen Fortumin ja HSY:n välisestä esisopimuksesta, vesihuollon maksurakenteen uudistuksesta ja pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöistä vuod