Pihan rakennustyöt haittaavat palvelua Kivikon Sortti-asemalla

HSY kannustaa asiakkaita viemään risut, puutarhajätteet ja kiviainekset Ruskeasannan tai Konalan Sortti-asemalle ruuhkatilanteiden välttämiseksi. Mullan myynti keskeytyy Kivikossa 10.–31.7.2017 väliseksi ajaksi.

Kivikon Sortti-asemalla on aloitettu risukentän pihan rakennustyöt, mikä ahtauttaa ajoväyliä. Ruuhkatilanteiden välttämiseksi Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY kannustaa asiakkaita viemään risut, puutarhajätteet ja kiviainekset Ruskeasannan tai Konalan Sortti-asemalle. Muita jätteitä voi edelleen tuoda Kivikon toimipisteeseen.

Ruskeasannan Sortti-asema sijaitsee Vantaalla osoitteessa Klemmintie 7, Konalan Sortti-asema Helsingissä osoitteessa Betonitie 3. Asemat palvelevat maanantaista perjantaihin klo 7–21.

Piha-alueen rakentamisen edetessä myös mullanmyynti keskeytyy 10.–31.7.2017 väliseksi ajaksi. Metsäpirtin multaa voi ostaa seuraavista myyntipisteistä:

• Metsäpirtin kompostointikenttä (Kilpilahdentie 241, Kulloo)
  • Ämmässuon Sortti-asema (Ämmässuontie 8, Espoo)
  • Helsingissä Viikintie 35:ssä sijaitseva myyntipiste avautuu syyskaudeksi 31.7.

Lisätietoa Sortti-asemista sekä Metsäpirtin multamyynnistä löytyy verkkosivuilta www.hsy.fi ja www.metsapirtinmulta.fi.

Lisätietoja Sortti-asemien palveluista:
toimintovastaava Eetu Keinänen puh. 050 383 2646
operatiivinen asiantuntija Henry Miettinen puh. 0400 405 572

Lisätietoja Metsäpirtin mullan myynnistä:
yksikön päällikkö Janne Nipuli puh. 050 320 3904

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@hsy.fi.

HSY:n hallituksen kokous 17.11.201717.11.2017 11:43Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen päätökset 17.11.2017 Hallitus päätti muun muassa hankkia imu- ja painepesuautopalveluita ajalle 2018-2019 osioissa mainitussa toimeksiantojärjestyksessä seuravasti:‒ Osio 1: Delete Finland Oy ja Lassila &Tikanoja Oyj, ‒ Osio 2: Lassila &Tikanoja Oyj ja Delete Finland Oy, ‒ Osio 3, auto 5: Delete Finland Oy ja Lassila &Tikanoja Oyj,‒ Osio 3, auto 6: Eerola-Yhtiöt Oy ja Delete Finland Oy,‒ Osio 4: Eerola-Yhtiöt Oy ja Delete Finland Oy. Hallitus sai tiedoksi muun muassa hulevesisopimuksen tilannekatsauksen, Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen syksyn 2017 seurantakatsauksen ja pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöt vuonna 2016. Kokouksen pöytäkirja, jossa on lisää edellisistä sekä muut päätetyt asiat: http://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Ystävällisin terveisinHelsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymäviestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtalapuh. 040 593 6346www.hsy.fi

Ennakkotiedote HSY:n hallituksen kokouksesta 17.11.201714.11.2017 08:19Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän hallituksen kokous pidetään perjantaina 17.11.2017 Kokouksen esityslista on nähtävissä osoitteessahttp://dsjulkaisu.tjhosting.com/~hsy01/kokous/TELIMET.HTM Hallitus päättää muun muassa imu- ja painepesuautopalveluiden hankinnasta. Hallitus saa tiedoksi muun muassa hulevesisopimuksen tilannekatsauksen, Helsingin seudun maankäytön, asumisen ja liikenteen MAL-sopimuksen syksyn 2017 seurantakatsauksen ja pääkaupunkiseudun kasvihuonekaasupäästöt vuonna 2016.   Kokouksen pöytäkirja on nähtävissä em. osoitteessa perjantaina 17.11.2017. Ystävällisin terveisinHelsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymäviestintäjohtaja Riitta-Liisa Hahtalapuh. 040 593 6346www.hsy.fi

Kiertotalouteen vauhtia kuuden kaupungin voimin27.10.2017 09:45Tiedote

Pääkaupunkiseudulla sekä Tampereen, Turun ja Oulun alueilla syvennetään Suomen suurimpien kaupunkien yhteistyötä ja edistetään uuden liiketoiminnan syntymistä kiertotalouden ympärille. Alueellisissa kiertotalouden keskittymissä, kiertotalouskeskuksissa, on esimerkiksi yritysten mahdollista testata uusia toiminta- ja ratkaisumalleja sekä osallistua hyödyllisten innovaatioiden kehittämiseen. Helsingin seudun ympäristöpalvelut HSY kehittää hankkeessa Ämmässuon ekoteollisuuskeskus Ekomosta alustaa innovaatioille sekä tuottaa laadukasta materiaalitehokkuustietoa kiertotalouden edistämiseksi.

Vesihuoltomaksujen muutokset vuonna 2018 – Kiinteistöjen jätehuoltomaksut pysyvät ennallaan20.10.2017 11:26Tiedote

Helsingin seudun ympäristöpalveluiden, HSY:n jäsenkunnissa vesihuollon käyttö-, perus- ja liittymismaksut nousevat keskimäärin yhden prosentin. Nostolla kustannetaan toimintavarmuutta turvaavia investointeja kuten uutta jätevedenpuhdistamoa. Nosto korottaa vesihuollon käyttömaksuja yhteensä kolme senttiä kuutiota kohden. Tämä tarkoittaa keskiverto-omakotiasujalle noin 11 sentin korotusta kuukaudessa. Vesihuollon palvelumaksut pysyvät ennallaan. Myös kiinteistöjen jätehuoltomaksut pysyvät ennallaan. Uudet maksut tulevat voimaan 1.1.2018.