Pihlan uusi Ratio on räätälöity ranskalaisen parvekkeen oveksi

Ikkuna- ja ovivalmistaja Pihlan uusi parvekeovi Ratio on suunniteltu erityisesti ranskalaisen parvekkeen ovena käytettäväksi. Kippimekanismi ansiosta ovea on helppo käyttää myös tuulettamiseen.

Kerrostalojen pienet tuuletusparvekkeet eli ranskalaiset parvekkeet ovat käytännöllisiä siivoukseen ja tuulettamiseen. Parvekkeelle ei kuitenkaan ole tarkoitus mennä kokonaan, vaan kaide on lähellä oviaukkoa. Näin ollen oven on avauduttava sisälle huoneistoon.

Pihlan uusi, vain yhdellä ovilehdellä varustettu sisäänpäin aukeava parvekeovi Pihla Ratio on suunniteltu erityisesti ranskalaisen parvekkeen oveksi. Ratio sopii erinomaisesti pienen parvekkeen oveksi ja on selvästi käytännöllisempi kuin yleinen kaksipuitteinen ikkunaovi.

Ratio-ovi avautuu sivulle normaalin oven tavoin, mutta oven voi myös kallistaa yläreunasta sisäänpäin. Tällä tavalla tilapäisestä tuulettamisesta tulee miellyttävämpää, viileä ilma ei virtaa suoraan lattian tasolle, ovi ei vie lattiatilaa eikä vähäinen sadekuuro kastele parkettia vaikka ovi olisikin tuuletusasennossa. Tuuletusasento on myös lapsi- ja murtoturvallinen.

Pihla Ratio -parvekeovi on helppohoitoinen ja siinä on vain kaksi pestävää pintaa. Oven ulkoverhous on huoletonta alumiinia ja karmit vankkaa mäntyä. Lasituksen koon voi vapaasti valita. Vakiolasina käytetään kolminkertaista eristyslasia. Lasitus voidaan räätälöidä käyttökohteen vaatimusten, kuten U-arvon, auringonsuojan, turva- ja murtosuojaominaisuuksien ja lapsiturvallisuuden mukaan. Tavanomaista parempaa ääneneristävyyttä vaadittaessa lasiksi valitaan äänieristyslasi.

Parvekeoveen on saatavana myös korvausilmaventtiili sekä lapsiturvallinen lukittava painike. Painike on ovessa vain sisäpuolella. Oven karmisyvyys voidaan valita samaksi kuin viereisissä ikkunoissa (130, 170 tai 210 mm).

Pihla Ratio -parvekeovi on helppohoitoinen ja siinä on vain kaksi pestävää pintaa. Oven ulkoverhous on huoletonta alumiinia ja karmit vankkaa mäntyä. Oven voi raottaa tuuletusasentoon ja lisävarusteena on saatavana integroitu lasikaide.
Ratio-ovi avautuu sivulle normaalin oven tavoin, mutta oven voi myös kallistaa tuuletusta varten yläreunasta sisäänpäin.
Ratio on pienissä tiloissa ja ranskalaisen parvekkeen ovena selvästi käytännöllisempi kuin yleinen kaksipuitteinen ikkunaovi.

Pihla on suomalainen puu–alumiini-ikkunoiden, parveke- ja terassiovien sekä ulko-ovien valmistaja. Pihlan ikkunat ja ovet valmistetaan keskellä Suomea Ruoveden kunnassa.

Pihla ikkunoita ja ovia käytetään vuosittain tuhansissa omakotitaloissa, paritaloissa ja kerrostaloissa. Pihlan ikkunat ja -ovet sisältyvät myös useiden talotehtaiden talopaketteihin.

Pihla kuuluu maan suurimpiin ikkunavalmistajiin. Ammattitaitoinen palveluverkostomme palvelee koko Suomessa sekä kuluttajia, rakennusliikkeitä että taloyhtiöitä. Pihla on osa Inwidoa, joka on Euroopan suurin ikkunoiden toimittaja ja johtava ovien toimittaja.