Piia Rekilä työministerin erityisavustajaksi

Työministeri Timo Harakka on kutsunut erityisavustajakseen Piia Rekilän. Rekilä siirtyy tehtävään työ- ja elinkeinoministeriöstä, jossa hän on työskennellyt neuvottelevana virkamiehenä.

Rekilä on koulutukseltaan hallintotieteiden maisteri.

Ministeri Marin kummeksuu Petteri Orpon lausuntoja9.10.2019 18:52:44 EESTTiedote

Liikenne- ja viestintäministeri Sanna Marin katsoo, että Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo antaa väärän todistuksen hallituksen raidepolitiikasta Aamulehden haastattelussaan 9. lokakuuta. Orpo väittää hallituksen jarruttavan raidehankkeita ja kritisoi erityisesti suunnitelmia Helsinki-Tampere-välin kehittämiseksi. Tosiasiassa hallituksen raideliikenteen panostukset ovat merkittävät. Jo kesäkuun lisätalousarviossa hallitus käynnisti useita tärkeitä raideinvestointeja. Esimerkiksi pääradalle osoitettiin suunnittelurahoitusta 11 miljoonaa euroa Helsinki-Tampere-yhteysvälin nopeuttamiseksi ja radan kapasiteetin parantamiseksi. Entinen valtiovarainministeri Orpo osoitti neljän vuoden aikana Tampere−Helsinki-välin nopean yhteyden suunnitteluun rahaa vain yhden miljoonan. - Rinteen hallitus on tehnyt ensimmäisinä viikkoinaan ja kuukausinaan enemmän yhteysvälin nopeuttamiseksi kuin Orpo koko viime kaudella, Marin sanoo. Lisäksi hallitus osoitti lisätalousarviossa pääradan parantamiseen ra