Piilosilla metsässä on lasten tietokirja, jossa arvuutellaan metsän eläimiä

Lähde seikkailemaan ja tunnistamaan metsissä piilottelevat eläimet. Arvaatko jo korvan tupsuista tai tassun pohjista mikä eläin on kyseessä?

Sari Kanala ja
Hannu Ahonen (kuvat),
Piilosilla
metsässä. Kansi: Tarja Kettunen.
Sari Kanala ja Hannu Ahonen (kuvat), Piilosilla metsässä. Kansi: Tarja Kettunen.

Sari Kanalan ja Hannu Ahosen (kuv.) Piilosilla metsässä on lasten tietokirja, jossa ihmetellään ja arvuutellaan metsiin piiloutuvia eläimiä. Suomalainen metsä on täynnä elämää!

Metsässä kulkiessamme emme välttämättämättä huomaa, kuinka metsän piiloista meitä tarkkailee useampikin silmäpari. Metsän eläimet kätkeyttyvät havujen suojaan, kivien ja kantojen taakse, tai sammaleen kätköihin.

Sari Kanala on lastenkirjailija, tietokirjailija ja kouluttaja. Kanala on kirjoittanut lasten tietokirjoja, lorukirjoja, satuja ja runoja. Hän tekee mielellään kirjailijavierailuja kouluihin ja päiväkoteihin, sekä pitää kirjoittamiseen liittyviä askartelupajoja.

Hannu Ahonen on palkittu luontovalokuvaaja. Hän on kuvittanut useita kirjoja sekä opettanut luontokuvausta. Ahosen mieluisimpia kuvattavia ovat metsän eläimet, joista lähimpänä sydäntä ovat korpit ja perhoset.

Teos: Piilosilla metsässä
Kirjoittaja: Sari Kanala ja Hannu Ahonen (kuv.)
Kansi: Tarja Kettunen
Julkaisupäivä: 25.2.2021

Viestintäjohtaja Vilja Perttola,
vilja.perttola@avain.net, puh. 040 755 3319
Avain, Suomen kirjastopalvelu Oy

Arvostelukappaleet: info@avain.net

Sari Kanala ja
Hannu Ahonen (kuvat),
Piilosilla
metsässä. Kansi: Tarja Kettunen.

Syksyn kirjoissa yhteiskunnallisia teemoja ja puhuttelevaa kulttuuria30.3.2021 15:14:58 EEST | Tiedote

Avaimen syksyn 2021 runsas kustannusohjelma sisältää kirjoja kaikenikäisille lukijoille. Kirjat kuljettavat lukijat muun muassa patikoimaan Sveitsin Alpeille, valloittamaan Kiinan luovien alojen markkinoita ja pohtimaan kotiseutuvierautta sekä suvaitsevaisuuden monia ulottuvuuksia. Nuoremmille lukijoille on tarjolla muun muassa runomittaisia seikkailuja Juha Siron lastenromaanissa sekä ympäristönsuojelua hauskojen Kosan ja Mukan matkassa. Laajan selkokirjakattauksen kruunaa Elina Karjalaisen Uppo-Nalle, jonka on selkomukauttanut Silja Vuorikuru.