Piinaava jännitys valtaa koko huvipuiston, kun Linnanmäen kauhufestivaali iik!week käynnistyy

Selkäpiitä karmivaa iik!weekiä vietetään Linnanmäellä torstaista sunnuntaihin 8.–25.9. Tänä vuonna kauhu valtaa koko huvipuiston. Kauhufestivaalilla pääsee kokemaan monia uusia kauhuelämyksiä, esimerkiksi Kauhujen Tivolin ja Zombikujan. Myös viime vuoden huippusuosittu kauhukohde Motelli tarjoaa entistä karmivampia kauhuelämyksiä. Sisäänpääsy iik!weekiin tapahtuu rannekkeella ja ennakkoon, tietylle illalle tehdyllä paikkavarauksella.

- Odotamme innoissamme, että pääsemme avaamaan kauhufestivaali iik!weekin karmivat portit kaikille kauhunnälkäisille asiakkaillemme. Tänä vuonna Linnanmäen alueella liikkuu erikoisen runsaasti erilaisia kauhuhahmoja, ja jännitystä pääsee kokemaan monissa eri kauhukohteissamme. Koko tapahtuman ajan huvipuistolaitteet tarjoavat myös aivan erilaisia vauhtikokemuksia pimenevissä illoissa. Terassiravintola Keitaalla pääsee nauttimaan teemaan sopivasta livemusiikista. Tämä kaikki muodostaa yhdessä koko huvipuiston täyttävän ja selkäpiitä karmivan kauhufestivaalin, Linnanmäen toimitusjohtaja Pia Adlivankin kertoo innoissaan.

iik!weekillä nähdään tänä vuonna useita kauhukohteita. Esimerkiksi Kauhusirkuksen vaunut kuljettavat matkustajia läpi kylmäävän sirkuselämyksen, ja Kammokujalla on muistettava käyttäytyä huomiota herättämättä, ettei vain itse päädy otusten ravinnoksi. Zombi-illallisella voi ottaa ikimuistoisen valokuvan itsestään zombiseurueen kanssa. Viime vuodesta tuttu Motelli tarjoaa entistä karmivampia kauhuelämyksiä, siksi ikäraja tässä kohteessa on 15+ vuotta.

- Kauhufestivaali tarjoaa jokaiselle kauhusta nauttivalle huvittelijalle jännittäviä elämyksiä. Ympäri puistoa vaeltavat kauhuhahmot saattavat säikäyttää kauhunnälkäisiä asiakkaitamme, mutta hahmot eivät kuitenkaan koske asiakkaisiin, Linnanmäen ohjelmatuottaja Sari Hakolampi vakuuttaa.

Pelottavien kauhukohteiden ja karmivien kauhuhahmojen vuoksi iik!weekiä suositellaan vähintään 12 vuotta täyttäneille. Motelli-kauhukohteen suositusikäraja on 15+ vuotta.

iik!weekin hyytävän tunnelman pääsee tänä vuonna kokemaan ostamalla rannekkeen sekä ennakkoon, tietylle illalle tehdyllä paikkavarauksella. Rannekkeella pääsee kokemaan Linnanmäen kauhuteemoitetun huvipuiston ja kaikki kauhukohteet sekä hurvittelemaan huvilaitteissa.

Kauhukohteisiin ja iik!weekin sisältöön voi tutustua Linnanmäen verkkosivuilla.