Piirtämällä hyvää lapselta lapselle - HalpaHalli lahjoittaa 20 000 euroa paikalliseen hyväntekeväisyyteen

HalpaHalli lahjoittaa tänä jouluna paikalliseen hyväntekeväisyyteen 20 000 euroa. Lahjoitussumma perustuu yhtiön perinteiseen jouluaiheiseen piirustuskampanjaan, jossa lapset piirtävät HalpaHallin joulusta.

- Lapset ovat piirtäneet HalpaHallin joulusta aina 1970-luvulta asti. He ovat palauttaneet piirustukset HalpaHallin myymälöihin, missä ne ovat olleet myös asiakkaiden nähtävillä. Viime vuodesta lähtien olemme liittäneet mukaan hyväntekeväisyyden, kertoo Kokkolan HalpaHalli Oy:n markkinointipäällikkö Juha Hakala.

Jokainen palautettu piirustus kartutti lahjoitussumaa yhdellä eurolla. Tänä vuonna kauppaketjun myymälöihin tuotiin peräti 12 190 piirustusta, joista kertyvä euromäärä muodosti perustan nyt tehdylle lahjoitukselle.

Hyväntekeväisyyskohteet valitsee kukin HalpaHallin myymälä yhdessä paikallisten hyväntekeväisyysjärjestöjen kanssa. HalpaHallilla on yhteensä 36 myymälää, joiden paikallisina kumppaneina toimivat muun muassa Mannerheimin Lastensuojeluliitto, seurakuntien diakoniatyö, Pelastakaa Lapset ry. sekä Lions Club. Lahjoitukset kanavoidaan pääasiassa lahjakortteina.

- Ihmisillä on vahva halu paikalliseen hyväntekeväisyyteen, ja myös HalpaHallille paikallisuus on tärkeä arvo. Tänäkin jouluna pääpaino on vähävaraisten lapsiperheiden auttamisessa, Juha Hakala kertoo.

Paikallisen hyväntekeväisyyden lisäksi HalpaHalli osallistuu Operaatio Joulun Lapseen kampanjan yhtenä kumppanina.

Kuva: Heidi Hautalan lapset Juulia (vas.), Jyri ja Roope palauttivat joulupiirustukset Kokkolan HalpaHalliin.

Juha Hakala, markkinointipäällikkö
juha.hakala@halpahalli.fi