Pikatoimitukset lähiapteekista kotiin muutamassa tunnissa

Apteekkariliitto ja Eezery Enterprise Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen, joka tarjoaa asiakkaalle nopeita toimituksia lähiapteekista kotiovelle ympäri Suomea. Nopeiden kotiinkuljetusten konseptia on pilotoitu syksystä 2018 alkaen, ja sitä laajennetaan alkukesän aikana useille kymmenille paikkakunnille.
Lääkkeitä apteekin varastoautomaatissa. Apteekkien edistykselliset logistiset ratkaisut laajenevat nyt myös kotiinkuljetuspalveluihin. Julkaisuvapaa kuva / Mikko Käkelä

Apteekkariliitto on usean vuoden ajan kehittänyt apteekkien digitaalisia palveluita. Apteekkien verkkopalvelutoiminnan kasvaessa lääketilausten toimituspalvelut on mahdollista järjestää entistä laadukkaammin ja tehokkaammin.

- Tämän vuoden aikana kuluttajille on tarjolla entistä parempia verkkoapteekkeja, kun yli 200 apteekkia ottaa käyttöön uuden verkkopalvelun, Apteekkariliiton hankepäällikkö Iiro Salonen kertoo.

- Yhteistyö Suomen Apteekkariliiton kanssa on ollut yrityksellemme hyvin antoisaa, Eezeryn toimitusjohtaja Marko Romppanen toteaa. Olemme ylpeitä saadessamme olla mukana rakentamassa kansainvälisestikin edistyksellistä palvelukokonaisuutta apteekkien digitalisoitumisessa. Haluamme jatkossakin kehittää lähilogistiikkaa vastaamaan vaativimpien asiakkaidemme tarpeita. Projektimme on herättänyt mielenkiintoa myös kansainvälisissä toimijoissa.

Eezeryn kehittämässä kuljetuspalvelussa apteekkitoimituksia toteuttavat lääkekuljetuskoulutuksen suorittaneet kuljettajat. Kuljetusten lämpötilaolosuhteita seurataan laadun varmistamiseksi ja toimitusten perillemeno varmistetaan Eezeryn omalla teknisellä ratkaisulla.

- Eezery on rakentanut kuljetuspalvelujen ympärille teknisen palvelukokonaisuuden, panostanut merkittävästi erilaisiin laatutekijöihin, kuten koulutukseen ja toimitusten turvallisuuteen, Romppanen kertoo.

- Pikatoimitusten lisäksi apteekit pystyvät tarjoamaan saman päivän toimituksia asiakkaan valitseman aikaikkunan sisällä. Esimerkiksi klo 15 mennessä tehdyt tilaukset voidaan toimittaa lähialueen asiakkaille klo 16-19 välillä, Salonen visioi.

Lailliset verkkoapteekit löytyvät osoitteesta www.apteekki.fi

Lisätietoja: farmaseuttinen johtaja Charlotta Sandler, p. 050 543 0411, charlotta.sandler@apteekkariliitto.fi ja toimitusjohtaja Marko Romppanen, p. 045 7871 2162, marko.romppanen@eezery.fi

Lisää apteekkiaiheisia julkaisuvapaita kuvituskuvia tiedotusvälineille kuvapankissamme: www.apteekkariliitto.fi > media > kuvapankki ja STT Info -uutishuoneessamme.

Eezery Enterprise Oy (www.eezery.com) on kotimainen lähilogistiikkaoperaattori, joka tarjoaa logistiikkapalveluita joukkoistamalla tavallisten ihmisten tuottamia palveluita ja optimoimalla kuljetusliikkeiden sekä taksien vapaata kuljetuskapasiteettia. Palvelu perustuu vahvaan teknologiaosaamiseen, haluun ymmärtää asiakkaan liiketoiminnan logistisia palvelutarpeita sekä vahvoihin kumppanuuksiin. Eezeryn palveluihin luottavat Suomessa merkittävät kaupanalan toimijat ja asiakaskunta koostuu pääasiassa alojensa markkinajohtajista. Yritys laajenee lähiaikoina koko maan kattavaksi toimijaksi.