Pikkujoulusesonki alkoi lokakuun lopussa – lisätienestin mahdollisuus erityisesti artisteilla ja esiintyvillä taitelijoilla

Pikkujoulukauden voidaan virallisesti sanoa alkaneen viime viikolla, sillä keikkatyötä tekevien pikkujouluihin liittyvän työn ensimmäiset laskut ovat lähteneet. UKKO-datan mukaan lokakuun viimeinen viikko on perinteisesti näkynyt kasvupiikkinä pikkujoulusesonkiin liittyvässä keikkatyössä. Vuosina 2018 ja 2019 pikkujoulukauden laskutus alkoi viikoilla 42–44. Viime vuonna pikkujoulujuhlat olivat monilta osin peruttuja koronan takia, ja sen myötä luonnollisesti varsinaista kasvupiikkiä ei ikinä ollut. Tämän vuoden osalta ensimmäiset laskut ovat jo lähteneet.

Artisteilla riittää kysyntää pikkujoulusesonkina

- Koronapassin myötä tapahtuma-alan töitä on taas päästy tekemään, ja alan laskutus käy pitkästä aikaa vilkkaana. Tämä enteilee hyvää pikkujoulusesonkia keikkatyöntekijälle! On mielenkiintoista nähdä, päästäänkö pikkujoulujen juhlinnassa jopa koronaa edeltävien vuosien tasolle, Mika Lindholm UKKO.fin markkinoinnista pohtii.

Esiintyvien ammattilaisten ja muiden tapahtuma-alan tekijöiden laskutus ampaisee pikkujoulujen myötä lokakuun lopussa nousuun ja pikkujoulutyötä riittää aina vuodenvaihteeseen asti. Eniten sesonki lisää työtä muusikoille ja laulajille, esiintyville taitelijoille, tiskijukille, näyttelijöille, juhlapalveluissa keikkatyötä tekeville, valokuvaajille, tanssijoille, järjestysmiehille, catering-työntekijöille, äänitarkkailijoille ja valaistusmestareille.

- Jännä nähdä vuoden lopuksi, miltä tämän vuoden pikkujoulukausi näytti ja kuinka paljon yrityksissä järjestettiin pikkujouluja tänä vuonna. Viime vuodesta patoutunut juhlatunnelma saattaa johtaa jopa tilanteeseen, jossa kysyntä ylittää tarjonnan, Lindholm pohtii.

Lisätietoja:

Mika Lindholm, markkinointijohtaja, UKKO.fi
mika.lindholm@ukko.fi

Artisteilla riittää kysyntää pikkujoulusesonkina
Eniten pikkujouluna laskuttavat keikkatyöläiset
Pikkujoululaskutus eri viikkoina

Itämerenkatu 1

Työelämä on muuttunut ja yrittäjyys on murroksessa. UKKO.fi mahdollistaa yrittäjyyden kaikille ja tekee yrittämisestä helppoa. Yhdeksän vuoden aikana UKKO.fi on saattanut yli 100 000 kevytyrittäjää yrittäjyyden polulle, heidän tekemästään työstä on maksettu veroja yli 115 miljoonaa euroa ja työtä on tehty yli 500 000 toimeksiannon verran. UKKO.fi on ollut tärkeässä roolissa myös harmaan talouden ehkäisemisessä. Tänä päivänä UKKO.fi auttaa myös toiminimiyrittäjiä ja lisäksi tarjoaa helppotajuista ja ymmärrettävää tietoa yrittäjyydestä kaikille avoimessa Yrittäjyyskoulussa. Koska aina kannattaa yrittää ja ilman yrittämistä UKKO.fikin olisi ollut vain yksi baarissa keksitty idea muiden joukossa.

UKKO.fi:tä luotsaamaan tullut Sami Ranta uskoo talouden nopeaan elpymiseen pandemian jälkeen – voittajina itsenäiset yrittäjät6.4.2021 09:00:00 EEST | Tiedote

UKKO-konsernin uusi toimitusjohtaja Sami Ranta aloitti huhtikuussa uudessa pestissään. Tuore toimitusjohtaja on jo ehtinyt tutustumaan sekä toimialaan että UKKO.fi:hin. Pitkän uran erilaisten digitaalisten palveluiden parissa tehnyt Sami Ranta näkee UKKO.fi:n yhteiskunnallisesti mielenkiintoisena yrityksenä, joka on ollut aktiivinen toimija jo yhdeksän vuoden ajan suomalaisessa yrityselämän muutoksessa.