Pilvi Torsti SDP Helsingin jäsenäänestyksen ykkönen

SDP Helsinki järjesti jäsenäänestyksen eduskuntavaaliehdokkaista.

Helsingin Sosialidemokraattien jäsenäänestyksen tulos on selvinnyt. Eduskuntavaaliehdokkaiden ykköseksi selviytyi kansanedustaja Pilvi Torsti.

Kärkiviisikossa seuraavia sijoja pitävät Tuula Haatainen, Erkki Tuomioja, Eveliina Heinäluoma ja Eero Heinäluoma.

Helsingin Sosialidemokraatit ry kokoontuu ylimääräiseen piirikokoukseen 11.6. päättämään ehdokkaiden asettamisesta.

Jäsenvaalin tulos alla:

29 Joona Soile
30 Dahlman Arto
31 Keski-Vinkka Taina

Jäsenvaalin tulos löytyy kokonaisuudessaan täältä: https://helsinki.sdp.fi/pilvi-torsti-sdp-helsingin-jasenaanestyksen-ykkonen/

Lisätietoja:

Laura Ylitalo

SDP Helsingin toiminnanjohtaja

laura.ylitalo@sdp.fi

Filatov: Yleisturva on yksinkertaisesti parempi sosiaaliturvamalli16.7.2018 13:55Tiedote

Yksinkertaista oikeudenmukaista sosiaaliturvaa ei ole kun utopioissa. Tarvitaan taloudellisen avun ja palveluiden kokonaisuus, jossa etuuksia kootaan yhteen ja samantasoistetaan. Lisäksi säilytetään osa erityisiin tarpeisiin rakennettuja tarveharkintaisia etuuksia, sanoo kansanedustaja Tarja Filatov. Ihmisen elämäntilanteet ovat moninaiset ja siksi sama vastaus ei toimi elämän erilaisissa riskeissä. Kaupallisia vakuutuksiakin on eri asioille. Autovakuutus ei toimi matkavakuutuksena eikä päinvastoin, muistuttaa Filatov. Hän puhui SDP:n puoluepäivän tilaisuudessa Porin SuomiAreenalla maanantaina. - Ymmärrettävämpiä ja selkeämpiä vastauksia on kyllä, Filatov sanoo. SDP:n vastaus sosiaaliturvan ongelmiin on Yleisturva. Yleisturva on yksinkertaisesti parempi sosiaaliturvamalli, joka takaa ihmisen toimeentulon ja tarvittavat palvelut vaihtuvissa elämäntilanteissa. Se helpottaa työtulojen ja sosiaaliturvan yhteensovittamista siten, että työ on tekijälleen aina kannattavaa. - Yleisturva on kol

Mäkisalo-Ropponen ehdottaa geeniteknologiavaltuutettua - ”eettiset seikat ja tietosuoja otettava huomioon”14.7.2018 15:42Tiedote