Pilvi Torsti SDP Helsingin jäsenäänestyksen ykkönen

SDP Helsinki järjesti jäsenäänestyksen eduskuntavaaliehdokkaista.

Helsingin Sosialidemokraattien jäsenäänestyksen tulos on selvinnyt. Eduskuntavaaliehdokkaiden ykköseksi selviytyi kansanedustaja Pilvi Torsti.

Kärkiviisikossa seuraavia sijoja pitävät Tuula Haatainen, Erkki Tuomioja, Eveliina Heinäluoma ja Eero Heinäluoma.

Helsingin Sosialidemokraatit ry kokoontuu ylimääräiseen piirikokoukseen 11.6. päättämään ehdokkaiden asettamisesta.

Jäsenvaalin tulos alla:

29 Joona Soile
30 Dahlman Arto
31 Keski-Vinkka Taina

Jäsenvaalin tulos löytyy kokonaisuudessaan täältä: https://helsinki.sdp.fi/pilvi-torsti-sdp-helsingin-jasenaanestyksen-ykkonen/

Lisätietoja:

Laura Ylitalo

SDP Helsingin toiminnanjohtaja

laura.ylitalo@sdp.fi

Rinne vaatii hallitusta reagoimaan Porin tilanteeseen nopeasti17.9.2018 19:35Tiedote

SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne vaatii hallitusta reagoimaan nopeasti Porin tilanteeseen. Viime viikolla Venator ilmoitti 450 työntekijän irtisanomisesta. Rinne vieraili maanantaina 17.9. Porissa ja tapasi yrityksen työntekijöitä ja kaupungin edustajia. - Irtisanomisuutinen on paha isku Porille. Työnsä menettävien määrä on valtava ja ymmärrän hyvin, millaista huolta ja tuskaa tämä aiheuttaa työntekijöille ja heidän perheilleen. Kaupungin ja valtion yhteistyöllä pitää lähteä rakentamaan toivoa ihmisille uuden työn muodossa. Siksi hallituksen on reagoitava nopeasti Porin tilanteeseen. Tarvitaan toimenpideohjelma, jolla huolehditaan ihmisten koulutus- ja työllistymismahdollisuuksista sekä alueen vetovoimasta. Valtioneuvoston on lisäksi selvitettävä mahdollisuudet ottaa käyttöön samanlaiset toimenpiteet kuin äkillisen rakennemuutoksen alueilla on käytössä, Rinne sanoo. Rinne kannustaa hallitusta tarttumaan asiaan nopeasti ja tehokkaasti. - Nyt tarvitaan aitoa ja nopeaa reagointia Sipilän h

SDP:n Marin: Hallitus on heikentänyt sukupuolten välistä tasa-arvoa  4.9.2018 12:55Tiedote