Pimeät voimat palaavat Eurooppaan Tuomas Niskakankaan romaanissa Miekka

Tuomas Niskakankaan esikoisromaani Roihu herätti suurta kiinnostusta ja voitti BookBeatin Vuoden tulokas -palkinnon. Toisessa teoksessaan Niskakangas punoo Roihusta tutulla tavalla aikakautemme suuret uhkakuvat yhden vuorokauden mittaiseksi kujanjuoksuksi.

Talousromahdus on saanut kymmenet miljoonat kehitysmaiden ihmiset etsimään parempaa tulevaisuutta lännestä. Maahanmuuttovastaiset puolueet ympäri Eurooppaa nousevat valtaan lupaamalla maanosaa takaisin kantaväestölle.

Helsingin huippukokouksessa valmiiksi räjähdysherkkä tilanne leimahtaa salamurhan seurauksena liekkeihin. Suomen entinen pääministeri Leo Koski joutuu tahtomattaan keskelle ääriliikkeiden taistelukenttää. Hänellä on vain tunteja aikaa selvittää, kuka on luonut pirullisen juonen Euroopan tulevaisuuden muuttamiseksi.

Tuomas Niskakangas (s. 1980) on jännityskirjailija ja Helsingin Sanomien politiikan ja talouden toimittaja. Koulutukseltaan hän on kauppatieteiden maisteri. Aiemmin Niskakangas on työskennellyt Washingtonissa Helsingin Sanomien Yhdysvaltain-kirjeenvaihtajana.

Miekka julkaistaan 29.9.2022.

Haastattelupyynnöt ja pdf-vedokset: jenni.heiti@otava.fi

Sähköiset ja fyysiset arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Talven neulekirjoissa palataan juurille: suomalaisvaikutteita, mystiikkaa ja puutarhainspiraatiota16.11.2022 11:12:31 EET | Tiedote

Onneksi on taas villapaitojen aika! Moreenin talven käsityökirjat ovat täsmälääke talven neulekuumeeseen: ne ovat täynnä mitä ihanimpia kaarrokeneuleita, sukkia ja asusteita, joiden värit ja kuviot tuovat iloa pitkäksi aikaa. Nyt inspiroidutaan kansallisperinteistä, magiasta ja luonnosta, jotka ovat saaneet suunnittelijoiden käsissä uuden, modernin ilmeen.