Pinja Perholehto valittu puheenjohtajaksi 2020-2022

Sosialidemokraattiset Nuoret ry:n XXVIII liittokokous on valinnut Pinja Perholehdon Demarinuorten uudeksi puheenjohtajaksi liittokokouskaudeksi 2020-2022. Perholehto valittiin puheenjohtajaksi yksimielisesti.

Pinja Perholehto - Kuva: Jenni Lang/Demarinuoret

Perholehto on 23-vuotias , Hyvinkääläinen kaupunginvaltuutettu ja entinen Demarinuorten liittohallituksen 2018-2020 varapuheenjohtaja.

”On valtavan suuri kunnia saada jatkaa tällä juuri päättyneellä kaudella aloitettua hienoa työtä. Demarinuoret on paljon enemmän kuin pelkkä nuorisojärjestö. Me olemme muutosvoima, jota maailma tarvitsee tässä ja nyt, yhteisten haasteiden ratkaisemiseksi. Kasvava eriarvoisuus ja ilmastonmuutos varjostavat tulevaisuuttamme, niin globaalisti kuin kansakuntamme tasolla. Näihin ongelmiin ei ole olemassa helppoja tai miellyttäviä ratkaisuja, mutta onneksi me emme pelkää vastuuta vaan tartumme siihen. ” – Perholehto lausahtaa

Lisätiedot:

pinja.perholehto@demarinuoret.fi

Pinja Perholehto - Kuva: Jenni Lang/Demarinuoret

Demarinuorten XXVIII liittokokouksen julkilausuma: Hoitajille annettava kunnon korvaus30.8.2020 14:37:09 EESTTiedote

Demarinuoret toivoo hallituksen osoittavan kunnioitusta antamalla kunnon korvauksen koronakriisin eturintamassa toimineille hoitajille. Hoitajat ovat riskeeranneet itsensä ja altistuneet toistuvasti vaaralliselle taudille. Hoitajat eivät ole voineet jäädä etätöihin. Työnantajalla oli valmiuslain voimassaolon aikana (17.3.-16.6.2020) lupa kutsua heidät lomaltaan töihin, määrätä ylitöihin ilman työntekijän suostumusta sekä pidentää irtisanomisaikaa. Hoitajilla ei ole ollut valinnanvaraa.