Osuuskauppa ArinaOsuuskauppa Arina

Pinnaheijastimet pyörimään – turvaa kolmasluokkalaisten koulumatkoihin

LähiTapiola Pohjoisen ja Lapin alueyhtiöt sekä Osuuskauppa Arina lahjoittavat Pohjois-Pohjanmaan ja Lapin 88 eri koulun kolmasluokkalaisille yhteensä 4000 pinnaheijastinta. Koulut saivat hakea mukaan kampanjaan kesän aikana ja pinnaheijastimet toimitetaan koululuokille liikenneturvallisuusviikolla 12.-16.9.2022.

88 koulun kolmasluokkalaiset saivat pyöriinsä pinnaheijastimet.

Pyörän pinnaheijastimilla LähiTapiola ja Osuuskauppa Arina turvaavat pienten koululaisten pyörämatkoja. Heijastimilla muistutetaan autoilijoita ja muita tiellä liikkujia koululaisten huomioinnista liikenteessä. Pimeään vuodenaikaan pinnaheijastimet lisäävät pyörän näkyvyyttä pyöränlampun ja muiden heijastinten tukena.

- Tällä konkreettisella teolla haluamme lisätä pyöräilevien koululaisten turvallisuutta, kiteyttää Osuuskauppa Arinan vastuullisuus- ja viestintäjohtaja Pasi Ruuskanen.

- Pinnaheijastinlahjoituksella haluamme muistuttaa, että pimeän vuodenajan lähestyessä pyöräilijöiden näkyvyys on erityisen tärkeää – esimerkiksi suojatieonnettomuudet lisääntyvät usein juuri syksyllä, kertoo LähiTapiola Lapintoimitusjohtaja Kari Salmela.

- Liikenteessä suojaamattomilla ajoneuvoilla kuten polkupyörillä ajavat ovat aina suuremmassa loukkaantumisriskissä, koska kuljettajan ympärillä ei ole suojaavaa koria. Meidän kaikkien tielläliikkujien on siis hyvä muistaa liikenteen monimuotoisuus ja vaalia turvavälejä sekä maantiellä että kaupungissa, jatkaa LähiTapiola Pohjoisen toimitusjohtaja Veli Rajakangas.

Osuuskauppa Arina, vastuullisuus- ja viestintäjohtaja Pasi Ruuskanen, pasi.ruuskanen@sok.fi
LähiTapiola Pohjoinen, markkinointi- ja viestintäjohtaja Liisa Humalamäki, liisa.humalamaki@lahitapiola.fi
LähiTapiola Lappi, liiketoimintajohtaja Heli Kallio, heli.kallio@lahitapiola.fi

88 koulun kolmasluokkalaiset saivat pyöriinsä pinnaheijastimet.

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti lähes 180 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Osuuskauppa Arina: Toimialajohtaja Ulla Peltoniemelle lisää vastuualueita 1.9.2022 alkaen1.9.2022 11:00:22 EEST | Tiedote

KTM Ulla Peltoniemi on toiminut Arinan johtoryhmän jäsenenä vuodesta 2005 alkaen, vastaten Arinan matkailu- ja ravitsemiskaupasta. Vastuualue laajeni 1.9. alkaen sisältämään Maran lisäksi ABC-toimialan ja erikoistavarakaupan Sokos-, Emotion- ja Tälläämö-ketjujen liiketoiminnat. Toimialajohtaja Mikko Polso keskittyy Arinan suurimpaan toimialaan marketkauppaan. Jari Karjalainen siirtyy Arinasta seuraavaan elämänvaiheeseen. Vastuualuelaajennus tukee Arinan päivitettävän strategian toimeenpanoa. Ullan johdolla haetaan synergiaetuja sekä erikoiskaupan ketjujen ja Maran vahvoista palvelukulttuureista että ABC:n ja Maran ravintokaupasta, vahvistaen Arinan keskeistä strategian painopistealuetta asiakaskokemuksen kehittämistä. Ulla on kokenut ihmisjohtaja ja Mara-osaaja. Ulla on käynyt S-ryhmän kaupallisen kenttäkoulutuksen ja täydentänyt osaamistaan mm. strategia- ja palvelumuotoiluopinnoilla. Ulla on toiminut vuodesta 2014 alkaen Oulun Matkailu Oy:n puheenjohtajana.