Osuuskauppa ArinaOsuuskauppa Arina

Pinnaheijastimilla loistavaa turvaa Pohjois-Suomen koululaisille

LähiTapiola Pohjoisen ja Lapin alueyhtiöt sekä Osuuskauppa Arina lahjoittavat Pohjois-Pohjanmaan ja Lapin 75 koulun kolmasluokkalaisille yhteensä yli 3000 pinnaheijastinta. Koulut saivat hakea mukaan kampanjaan kesän aikana ja pinnaheijastimet toimitetaan koululuokille liikenneturvallisuusviikolla 13.-17.9.2021.

–Lasten turvallisuus on meille tärkeä asia. Suuri osa meidän oppilaista tulee kouluun pyörällä. Lahjoituksen ansiosta meidän 3.-luokan oppilaat näkyvät jatkossa liikenteessä paremmin, Pudasjärven Hirsikampuksen apulaisrehtori Simo Silander kiittää.

Pyörän pinnaheijastimilla LähiTapiola ja Osuuskauppa Arina turvaavat pienten koululaisten pyörämatkoja. Heijastimilla muistutetaan autoilijoita ja muita tiellä liikkujia koululaisten huomioinnista liikenteessä. Pimeään vuodenaikaan pinnaheijastimet lisäävät pyörän näkyvyyttä pyöränlampun ja muiden heijastinten tukena.

– Pinnaheijastinlahjoitus on osuustoimintayritysten konkreettinen teko pyöräilevien koululaisten turvallisuuden lisäämiseksi ja osa vastuullista yritystoimintaamme, kiteyttää Osuuskauppa Arinan vastuullisuus- ja viestintäjohtaja Pasi Ruuskanen.

– Pinnaheijastinlahjoituksella haluamme muistuttaa, että pimeän vuodenajan lähestyessä pyöräilijöiden näkyvyys on erityisen tärkeää – esimerkiksi suojatieonnettomuudet lisääntyvät usein juuri syksyllä, kertoo LähiTapiola Lapintoimitusjohtaja Kari Salmela.

–Liikenteessä suojaamattomilla ajoneuvoilla kuten polkupyörillä ajavat ovat aina suuremmassa loukkaantumisriskissä, koska kuljettajan ympärillä ei ole suojaavaa koria. Meidän kaikkien tielläliikkujien on siis hyvä muistaa liikenteen monimuotoisuus ja vaalia turvavälejä sekä maantiellä että kaupungissa, jatkaa LähiTapiola Pohjoisen toimitusjohtaja Veli Rajakangas.

Osuuskauppa Arina, vastuullisuus- ja viestintäjohtaja Pasi Ruuskanen, pasi.ruuskanen@sok.fi
LähiTapiola Pohjoinen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö Liisa Humalamäki, liisa.humalamaki@lahitapiola.fi
LähiTapiola Lappi, liiketoimintajohtaja Heli Kallio, heli.kallio@lahitapiola.fi

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti yli 174 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.