Pirkanmaan Osuuskaupan Siivouspalvelut siirtyvät liikkeenluovutuksena SOL Palveluille

Pirkanmaan Osuuskaupan siivouspalveluliiketoiminta siirtyy 1.2.2019 liikkeenluovutuksena SOL Palvelut Oy:lle.

Pirkanmaan Osuuskauppa ja SOL ovat tehneet menestyksekästä yhteistyötä usean vuoden ajan ja yhteistyötä on tulevaisuudessa tarkoituksena edelleen kehittää.

– Sisäinen siivouspalveluyksikkömme on hoitanut joidenkin toimipaikkojemme ja vuokralaisten tilojen siivousta. Toiminnan kehittäminen vaatisi suurta lisäpanostusta, joten tässä tilanteessa on nähty parhaaksi vaihtoehdoksi antaa toiminnan kehittäminen siihen erikoistuneen toimijan tehtäväksi, toimialajohtaja Ville Jylhä kertoo.

Osuuskauppa panostaa entistä enemmän ydinliiketoimintaansa ja SOL tuo siirtyvälle henkilöstölle uusia kehittymismahdollisuuksia

Siivouspalveluiden 48 henkilöä siirtyvät SOL Palvelut Oy:lle vanhoina työntekijöinä.
–Toteutuvalla liikkeenluovutuksella syvennämme yhteistyötämme Pirkanmaan Osuuskaupan kanssa. Panostamme siirtyvän henkilöstön osaamisen kehittämiseen ja toivotammekin kaikki lämpimästi tervetulleiksi SOL:iin. Toimintamme keskiössä on kouluttaa henkilöstöä laaja-alaisesti eriasteisiin ammattitutkintoihin. Vuosittain SOL:in henkilöstöstä n. 300 henkilöä valmistuu ammattiin johtavaan tutkintoon, kertoo SOL Palveluiden liiketoimintajohtaja Sari Mattila.

– Samalla tuemme vahvasti asiakkaidemme liiketoiminnan kehittymistä heidän ydinosaamisalueellaan huolehtien heidän tilojensa toimivuudesta. Kumppanuudella on laaja-alainen vaikutus Pirkanmaan talousalueella, Mattila jatkaa. – Siivouspalvelut eivät ole osuuskaupan ydinliiketoimintaa. Panostamme vahvasti ruokaan ja sen ympärillä tarjottaviin palveluihin, joihin voimme nyt entistä paremmin keskittyä, Jylhä summaa.

Pirkanmaan Osuuskaupan toimialajohtaja
Ville Jylhä
ville.jylha@sok.fi

SOL Palvelut Oy:n liiketoimintajohtaja