Pirkanmaan Osuuskaupan Siivouspalvelut siirtyvät liikkeenluovutuksena SOL Palveluille

Pirkanmaan Osuuskaupan siivouspalveluliiketoiminta siirtyy 1.2.2019 liikkeenluovutuksena SOL Palvelut Oy:lle.

Pirkanmaan Osuuskauppa ja SOL ovat tehneet menestyksekästä yhteistyötä usean vuoden ajan ja yhteistyötä on tulevaisuudessa tarkoituksena edelleen kehittää.

– Sisäinen siivouspalveluyksikkömme on hoitanut joidenkin toimipaikkojemme ja vuokralaisten tilojen siivousta. Toiminnan kehittäminen vaatisi suurta lisäpanostusta, joten tässä tilanteessa on nähty parhaaksi vaihtoehdoksi antaa toiminnan kehittäminen siihen erikoistuneen toimijan tehtäväksi, toimialajohtaja Ville Jylhä kertoo.

Osuuskauppa panostaa entistä enemmän ydinliiketoimintaansa ja SOL tuo siirtyvälle henkilöstölle uusia kehittymismahdollisuuksia

Siivouspalveluiden 48 henkilöä siirtyvät SOL Palvelut Oy:lle vanhoina työntekijöinä.
–Toteutuvalla liikkeenluovutuksella syvennämme yhteistyötämme Pirkanmaan Osuuskaupan kanssa. Panostamme siirtyvän henkilöstön osaamisen kehittämiseen ja toivotammekin kaikki lämpimästi tervetulleiksi SOL:iin. Toimintamme keskiössä on kouluttaa henkilöstöä laaja-alaisesti eriasteisiin ammattitutkintoihin. Vuosittain SOL:in henkilöstöstä n. 300 henkilöä valmistuu ammattiin johtavaan tutkintoon, kertoo SOL Palveluiden liiketoimintajohtaja Sari Mattila.

– Samalla tuemme vahvasti asiakkaidemme liiketoiminnan kehittymistä heidän ydinosaamisalueellaan huolehtien heidän tilojensa toimivuudesta. Kumppanuudella on laaja-alainen vaikutus Pirkanmaan talousalueella, Mattila jatkaa. – Siivouspalvelut eivät ole osuuskaupan ydinliiketoimintaa. Panostamme vahvasti ruokaan ja sen ympärillä tarjottaviin palveluihin, joihin voimme nyt entistä paremmin keskittyä, Jylhä summaa.

Pirkanmaan Osuuskaupan toimialajohtaja
Ville Jylhä
ville.jylha@sok.fi

SOL Palvelut Oy:n liiketoimintajohtaja
Sari Mattila
sari.mattila@sol.fi

Sastamalassa voi olla pian kaikkea – paikka Prismalle on löytymässä3.6.2020 11:59:00 EESTTiedote

Sastamalalaisten asiakaspalautteissa eräs teema on pitkään ollut ylitse muiden: kaupunkiin pitäisi saada oma Prisma. Pirkanmaan Osuuskauppa on vuosien varrella selvittänyt Prisman perustamista alueelle useaan otteeseen, mutta sopivaa yhtälöä sijainnin, kokoluokan ja kannattavuuden suhteen ei ole aikaisemmin ollut tarjolla. Viimeisen vuoden aikana pulmaan on kuitenkin löydetty ratkaisu, ja hanketta ryhdytään edistämään niin ripeästi kuin mahdollista. Kaavoituksen edetessä suotuisasti Sastamalan Prismaan voidaan tämänhetkisen arvion mukaan päästä asioimaan keväällä 2022.

Pirkanmaan Osuuskauppa työllistää ennätysmäärän kesätyöntekijöitä28.5.2020 10:11:44 EESTTiedote

Koronapandemian edetessä kesätyöntekijöiden kohtalo on häilynyt Osuuskaupalla isona kysymysmerkkinä. Pandemiasta huolimatta arki jatkuu kaupalla ja pian myös ravintoloissa niin normaalina kuin mahdollista: vakituiset työntekijät pitävät kesälomia, ja kaupalle keväällä siirtyneistä ravintolapuolen ammattilaisista suurin osa palaa rajoitusten purkamisen myötä takaisin ravintola-alan töihin. Kesän korvalla tilanne näyttää kesätyöntekijöiden kannalta hyvältä. Kevään aikana sovittuja kesätyöpaikkoja ei ole jouduttu perumaan, vaan paikkoja on pystytty tarjoamaan jopa enemmän kuin edellisvuonna.

Korona kasvatti ruoan verkkokaupan kapasiteetin kolminkertaiseksi ja synnytti ketteriä kokeiluja uusista keräily- ja noutopalveluista11.5.2020 12:50:07 EESTTiedote

Maaliskuussa Suomeen levinnyt koronavirus aikaisti Pirkanmaan Osuuskaupalla ruoan verkkokaupan alkuperäisiä laajentamisaikatauluja, ja alle kahdeksassa viikossa kapasiteetti saatiin kolminkertaistettua. Uusien Prisma Kauppakassi -noutopisteiden lisäksi perustettiin ripeästi myös kokonaan uusia, parhaillaan testivaiheessa olevia ruoan keräily- ja kotiinkuljetuspalveluita.

Yli 45 000 äänesti Pirkanmaan Osuuskaupan edustajiston vaaleissa – verkkoäänestäminen kasvoi hurjasti17.4.2020 19:37:23 EESTTiedote

Pirkanmaan Osuuskaupan vaaleissa annettiin 45 204 ääntä, mikä on 18 873 enemmän kuin edellisissä vaaleissa. Äänestysaktiivisuus nousi 14,4 prosentista 22,5 prosenttiin. Edustajistoon valittiin yhteensä 60 ehdokasta, joiden tehtävänä on toimia äänitorvena osuuskaupan johdon suuntaan ja huolehtia, että osuuskaupan palveluita ja etuja kehitetään omistajien toiveita kuunnellen.

Pirkanmaan Osuuskaupassa sopeutetaan toimintaa koronaviruksen vaikutusten vuoksi24.3.2020 16:24:11 EETTiedote

COVID-19-koronaviruspandemia vaikuttaa tällä hetkellä erityisesti matkailu- ja ravitsemistoimialaan Suomessa. Kysyntä ja asiakasmäärät ovat hotelleissa ja ravintoloissa vähentyneet merkittävästi, ja arvio on, että tilanne tulee vaikeutumaan edelleen. Pirkanmaan Osuuskauppa on tästä johtuen päättänyt sopeuttamistoimenpiteenä sulkea toistaiseksi ravintola Puiston sekä anniskeluravintolat Hovipojan, Public Cornerin, Kivenheiton ja Tiikerihain keskiviikosta 25.3. alkaen. Ravintoloiden uudelleenavaamisen edellytyksiä tarkastellaan koronavirusepidemian vaikutusten selkiytyessä. Suljettavien ravintoloiden työntekijöille pyritään tarjoamaan töitä Osuuskaupan muista toimipisteistä. Ravintoloiden tuoretuotteet lahjoitetaan ViaDian ruoka-aputyöhön. − Ravintolatyön vähenemisestä huolimatta esimerkiksi ruokakaupoissamme saattaa esiintyä enenevässä määrin työvoimapulaa. Tämä voisi johtua tilanteesta, jossa iso osa henkilöstöä joutuisi karanteeniin, sairastuisi yhtäaikaisesti tai jäisi kotiin esimerk

#Paikallistoiveet puntariin – äänestäminen Pirkanmaan Osuuskaupan edustajistovaaleissa alkaa24.3.2020 07:55:00 EETTiedote

Pirkanmaalaisten ruokahuollon takaava verkosto, paikallisten seurojen ja yhdistysten tukeminen, arkea helpottava ruoan verkkokauppa ja laaja palveluvalikoima – osuuskauppa näkyy jo nyt monella tavalla jäsentensä arjessa. Mitä muuta osuuskaupan jäsenet odottavat omalta kaupaltaan? Se selviää nyt, kun äänestys Pirkanmaan Osuuskaupan edustajiston vaaleissa alkaa, ja jäsenet pääsevät valitsemaan heitä eniten puhuttelevat ehdokkaat.