Johnny L

Pitkältä tauolta palannut Erin sai Kuukauden radiobiisi -palkinnon Yhtenä Sunnuntaina -kappaleesta

Kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedian jakama Kuukauden radiobiisi -palkinto myönnettiin Erinin Yhtenä sunnuntaina -kappaleelle syyskuussa.

RadioMedia palkitsee kuukausittain Kuukauden radiobiisiksi radioiden kautta eniten suomalaisia tavoittaneen kappaleen. Syyskuussa Kuukauden radiobiisi -palkinto myönnettiin Erinin Yhtenä sunnuntaina -kappaleelle, joka tavoitti kuukauden aikana 28,5 miljoonaa kuulijaa.

Neljän vuoden tauon jälkeen uutta musiikkia

Erinin esittämä, säveltämä ja sanoittama kappale julkaistiin toukokuussa 2020. Biisi sai alkunsa, kun paine julkaista jotain pitkän, neljän vuoden tauon jälkeen kasvoi tarpeeksi suureksi.

"Vietin päiviä ja viikkoja työhuoneella vaan muistellen kuka minä oikein olenkaan ja mitä fiiliksiä haluan ihmisille antaa. Kuuntelin paljon musaa, lauloin yksinäni karaokea, fiilistelin kaikkea ja annoin tunteiden lentää. Kappale kertookin oikeastaan siitä, oikeudesta tuntea asioita ilman syyllisyyttä tai huolta seurauksista", Erin kertoo.

Suomalaiset ovat ottaneet lämpimästi vastaan Erinin uuden biisin. Biisi on soinut loppukeväästä lähtien radioissa ja se palkittiin nyt ensimmäistä kertaa Kuukauden radiobiisinä.

”Fiilis on luonnollisesti mitä mahtavin. Luulen, että koronakevään jälkeen ihmisillä on ollut suuri tarve vaan antaa mennä ja Yhtenä sunnuntaina -kappale antaa ihmisille hetkeksi luvan tuntea ja olla kaikkea sitä. Biisintekijänä ja biisin esittäjänä paras palkinto on, että ihmiset kokevat biisin omakseen ja projisoivat siihen omia juttujaan ja tarinoitaan. En jaksa odottaa, että pääsen ihmisille tätä laulamaan. Siihen asti meillä on onneksi radio”, Erin jatkaa.

Kotimaiset kärjessä

Kotimaisten artistien biisit ovat hallinneet kesästä lähtien soitetuimpien biisien kärkeä radioissa. Syyskuussa Erinin jälkeen toiseksi eniten suomalaisia tavoittivat Anna Puun ja Olavi Uusivirran biisi 2020 ja kolmanneksi eniten, Kuukauden radiobiisinä peräti kuusi kertaa palkittu, Elastisen (feat Jenni Vartiainen) kappale ”Epäröimättä hetkeekään”.

Syyskuun Kuukauden radiobiisi TOP3:

1. Erin - Yhtenä sunnuntaina: tavoittavuus 28,5 miljoonaa
2. Anna Puu ja Olavi Uusivirta - 2020: tavoittavuus 25,7 miljoonaa
3. Elastinen feat Jenni Vartiainen - Epäröimättä hetkeekään: tavoittavuus 23,8 miljoonaa

Kuukauden radiobiisi jaettiin ensimmäistä kertaa vuoden 2019 alussa. Soittotilastot perustuvat Radiomonitor-palvelun keräämään kuukausidataan kattaen kaikki suomalaiset radiokanavat.

Katso kaikki Kuukauden radiobiisi -palkinnonsaajat

Tietoa RadioMediasta:
RadioMedia on kaupallisten radioiden kattojärjestö, johon kuuluvat lähes kaikki suomalaiset kaupalliset radioasemat. RadioMedia vastaa radiotoimialan edunvalvonnasta, tutkimus- ja tietopalveluista, koulutuksesta sekä markkinoinnista. RadioMedia järjestää alan tärkeimmät kilpailut ja tapahtumat, kuten RadioGaalan ja Kaiku-radiomainoskilpailun. Vuosi 2019 oli radiomainonnan kuudes perättäinen ennätysvuosi. Kasvua kertyi 6,1% ja radiomainontaa ostettiin 69,74 miljoonalla eurolla. Kaupallisia radiokanavia kuuntelee viikoittain 3,7 miljoonaa suomalaista.
www.radiomedia.fi

Lisätietoja:
Inka Luomanmäki, projektipäällikkö, RadioMedia, 040 165 7010, inka.luomanmaki@radiomedia.fi

"Luulen, että koronakevään jälkeen ihmisillä on ollut suuri tarve vaan antaa mennä ja Yhtenä sunnuntaina -kappale antaa ihmisille hetkeksi luvan tuntea ja olla kaikkea sitä. Biisintekijänä ja biisin esittäjänä paras palkinto on, että ihmiset kokevat biisin omakseen ja projisoivat siihen omia juttujaan ja tarinoitaan. En jaksa odottaa, että pääsen ihmisille tätä laulamaan. Siihen asti meillä on onneksi radio”, Erin kertoo.

Johnny L
Sampsantie 33

+358 40 541 2365https://www.johnnyl.fi

Lue lisää julkaisijalta Johnny L

Teknologiayhtiö Jollan entinen johto ostaa Jolla Oy:n liiketoiminnan27.11.2023 15:00:05 EET | Tiedote

Käyttöjärjestelmiin ja autoalan ohjelmistoihin erikoistuneen Jolla Oy:n koko liiketoiminta ja henkilöstö siirtyy uuteen yhtiöön, kun yhtiön entinen johto ostaa Jollan liiketoiminnan. Jollan omistusrakenteessa olevasta venäläisomistuksesta tuli Ukrainan sodan myötä välitön ongelma henkilöstölle ja asiakkaille, mikä ajoi yhtiön lopulta keväällä 2023 yrityssaneeraukseen. Asia saatiin ratkaistua Pirkanmaan käräjäoikeuden 24.11.2023 vahvistettua yrityssaneerausohjelman, joka velvoittaa yhtiön myymään sen liiketoiminnan kokonaisuudessaan toiseen yhtiöön.