Pitkävedosta 81 000 euroa Helsingin Jätkäsaareen omalla ”monarilla”

Kolmen kohteen Pitkäveto toi 81 000 euron voiton nettipelaajalle Helsingin Jätkäsaareen (kierros 4/2018). Voittaja pelasi kolmen kohteen Pitkävetonsa kuin Monivedon, sillä hän haki kaikkiin kolmeen kohteeseen nimenomaan oikean tuloksen. Peli maksoi 40 euroa.

Voittopelissä oli kussakin kolmesta ottelusta kaksi tulosvaihtoehtoa. Kaikissa tapauksissa isompikertoiminen osui.

Voittaja pelasi kahta eri tulosta kuhunkin kolmesta kohteesta, jotka olivat Bristol City-Manchester City Englannin liigacupin välierässä, Sevilla-Atletico Madrid Espanjan cupissa ja HIFK-Ilves Liigassa. Kun panos oli 5,00 euroa, pelin hinnaksi muodostui 40,00 euroa (2 x 2 x 2 =8. 8 x 5,00 = 40,00).

Bristol Cityn ja Manchester Cityn ottelussa valinnat olivat 1-2 ja 2-3, joista jälkimmäinen toteutui kertoimella 27,00. Tipalla oli, sillä vieraiden Kevin de Bruyne teki voittomaalin, kun erotuomarin antamalla lisäajalla mentiin jo kuudetta minuuttia. Sitä ennen kotijoukkueen Aden Flint oli tuonut pelin tasan 2-2:een – tämäkin lisäajalla, 94. minuutilla. 1-2:n kerroin olisi ollut 8,60.

Espanja cupin Copa del Reyn puolivälierän toisessa osaottelussa Sevilla pommitti 3-1-voiton yleensä äärimmäisen tiukasti puolustavasta Atletico Madridista ja meni jatkoon yhteismaalein 5-2. Helsinkiläisvoittajalla oli otteluun kaksi tulosvaihtoehtoa, 1-0 ja 3-1. Jälkimmäinen osui kertoimella 24,00, kun 1-0-tuloksen kerroin olisi ollut 8,80.

Kolmas ottelu oli kotimaisesta Liigasta. HIFK voitti Ilveksen 3-0. Ottelun maalit tehtiin kahdessa ensimmäisessä erässä ja kolmas pelatiin maaleitta. Voittajan vaihtoehdot olivat 3-0 ja 4-2, ja jälleen isompi kerroin toteutui. 3-0:n kerroin oli 25,00 ja 4-2:n 19,00.

Voittopelin kerroin oli 16 200,00, mikä toi viiden euron panoksella 81 000,00 euroa.

- Näinkin voi Pitkävetoa pelata, ikään kuin Monivetona, jossa veikataan otteluiden oikeita tuloksia. Voittajalla oli selvästi hahmotettuna kohdeotteluiden voimasuhteet, kertoo Pitkävedoin tuotepäällikkö Niko Marttinen Veikkauksesta.

Veikkauksessa 1998 kehitetystä Monivedosta voittopeli poikkesi siinä, että kohteet olivat kahdesta eri lajista, jalkapallosta ja jääkiekosta.

- Monivedossa kohteet ovat aina samasta lajista ja sarjasta ja ne pelataan samana päivänä. Kohdeotteluiden määrä vaihtelee kahdesta viiteen. Vähimmäispanos on 0,05 euroa, kun Pitkävedossa yhden koko pelin vähimmäishinta on euron. Voittopelin olisi siis voinut pelata pienemmillään 0,20 euron panoksella, jolloin peli olisi maksanut 1,20 ja tuonut 3 240 euron voiton, laskee muuttuvakertoimisten pelien tuotepäällikkö Miikka Nurmi Veikkauksesta.