Pk-yrityksiä koulutetaan listautumaan pörssiin

Suomen Yrittäjien kasvuyrittäjäverkoston järjestämä 365 päivässä pörssiin -valmennusohjelma jatkuu. Ohjelmassa valmennetaan muun muassa hallitustyön, sijoittajaviestinnän, yritysten arvonmääritysten ja rahoitusratkaisujen maailmaan.

Suomen Yrittäjien Kasvuyrittäjäverkosto näkyi Time Squarella New Yorkissa 3.5.2018.

Vuonna 2019 ohjelma järjestettiin ensimmäistä kertaa, ja siihen osallistui 34 yrittäjää ja yritystä eri puolilta Suomea. Valmennusohjelman tavoitteena on nostaa yrittäjävetoisten yritysten listautumisvalmiuksia kohti First North -markkinapaikkaa tai päälistaa.

- Saimme ohjelmasta hyvää palautetta yrittäjiltä, mikä kannustaa jatkamaan. Valmennus on avannut monelle yrittäjälle uuden näkökulman ja kasvattanut motivaatiota oman yrityksen listalle viemiseen, verkostopäällikkö Aicha Manai Suomen Yrittäjistä sanoo.

- Pörssiin meno ei ole mahdoton tai kaukainen haave, vaan siitä voi tehdä totta. Yrittäjyydellä on monet kasvot ja me haluamme olla mukana rakentamassa erilaisia vaihtoehtoja.

Haku koulutukseen käynnissä

Ohjelma toteutetaan Suomen Yrittäjien kasvuyrittäjäverkoston johdolla ja läheisessä yhteistyössä alan keskeisten toimijoiden kanssa. Hakuaikaa koulutukseen on 15.11. saakka. Itse ohjelma alkaa tammikuussa 2020. Ohjelmaan valittaessa etusija on Suomen Yrittäjien jäsenyrityksillä.

365 päivässä pörssiin -ohjelman sisällön tuotantoon osallistuvat Yrittäjien yhteistyökumppaneina Nasdaq First North Growth Market Helsinki sekä keskeiset analyysi- ja finanssialan toimijat.

- Kun tämän paketin omaksuu, yrittäjä tietää, kuinka halutessaan viedä oma yritys listalle. Olenkin erittäin ilahtunut siitä, kuinka vahvasti alan keskeiset toimijat ovat halunneet tuoda osaamisensa valmennusohjelman käyttöön, listayhtiö Investors Housen toimitusjohtaja ja kasvuyrittäjäverkoston puheenjohtaja Petri Roininen sanoo.

Suomen Yrittäjät on jäsenmäärältään elinkeinoelämän suurin, 115 000 jäsenyrityksen keskusjärjestö, joka ajaa Suomen pienten ja keskisuurten yritysten asiaa. Jäsenyrityksistä 50 000 on työnantajayrittäjiä. Ne työllistävät yrittäjät mukaan lukien noin 660 000 henkilöä. Työllistämisluku perustuu vuonna 2018 yhdessä Tilastokeskuksen kanssa tehtyyn laskelmaan. Yrittäjäjärjestön toiminta rakentuu 383 paikallisyhdistyksestä, 20 aluejärjestöstä ja 60 toimialajärjestöstä. Lisätietoa: www.yrittajat.fi.

Yrittäjät: Pienyritykset vapautettava velvoitteesta rakentaa latauspisteitä - ”Saatava hyöty suhteessa kustannuksiin hyvin pieni”8.11.2019 09:15:16 EETTiedote

Suomen Yrittäjät ehdottaa, että alle 10 henkilön yritysten ei tarvitsisi rakentaa sähköautojen latauspisteitä. - Tarvitsemme ohjauskeinoja liikenteen päästöjen vähentämiseksi, mutta esitetty sääntely toisi kohtuuttomia kustannuksia pk-yrityksille ja voisi pahimmillaan lakkauttaa yritystoimintaa, Suomen Yrittäjien ekonomisti Sampo Seppänen sanoo.